BET
15033.96
1.36%
BET-TR
31040.47
1.36%
BET-FI
57453.7
0.53%
BETPlus
2230.89
1.29%
BET-NG
1103.23
1.44%
BET-XT
1295.7
1.29%
BET-XT-TR
2645.03
1.29%
BET-BK
2828.99
1.31%
ROTX
33405.38
1.41%


Purcari a înregistrat o creștere a profitului net de 17% în primul trimestru 2022. Cotația acțiunii a pierdut aproape 40% de la începutul anului

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries Plc (BVB:WINE) a înregistrat venituri în creștere cu 13% față de primul trimestru al anului trecut, ajungand la 56,2 milioane RON.

In pofida presiunilor inflationiste globale, Grupul a demonstrat o performanta excelenta, marjele EBITDA si a profitului net ajungand la 36% si respectiv 21%. Performanta puternica a brandului lider Purcari si a sortimentului premium Bardar, au contribuit la o imbunatatire semnificativa a mixului de produse vandute, compensand presiunile asupra costurilor.

Rezultatele Companiei demonstreaza o rezilienta durabila a modelului nostru de afaceri, intr-o perioada provocatoare, conditionata de turbulente geopolitice si presiuni inflationiste. Combinatia dintre brandurile noastre puternice, pozitionate atractiv ca un lux accesibil, oferind un raport calitate-pret excelent, precum si disciplina noastra la nivel de costuri, ne avantajeaza in aceasta perioada dificila pentru regiunea noastra, precum si pentru intregul glob”, a spus Victor Bostan, CEO.

Puncte cheie

• Romania: vanzari in ascensiune cu 7% in primul trimestru 2022, brandul Purcari inregistrand o crestere de doua cifre, inclusiv o performanta puternica a seriei Nocturne, destinata exclusiv pentru HoReCa , ajungand la vanzari de circa 100,000 de sticle. Bardar si-a dublat vanzarile fata de anul trecut, in urma unei cereri sporite din partea conturilor cheie, desi de la o baza mai mica.

• Moldova: vanzari in crestere cu 36%, accelerand pe toate canalele de distributie. Toate brandurile au inregistrat o imbunatatire a mixului de produse vandute, Bostavan si Bardar demonstrand cel mai mare ritm de crestere. Revenire puternica in sectorul HoReCa in urma ridicarii mai multor restrictii Covid.

CITESTE SI:  IMPACT își menține marja brută de 31% și raportează venituri de 21,5 milioane euro în primele nouă luni ale anului

• Polonia: vanzarile in scadere cu -1% fata de anul precedent. Bostavan avand o scadere de -4% fata de perioada similara a anului trecut ca urmare a prioritizarii marjei fata de volum, iar vanzarile Lidl ne fiind inca reluate. Accentul pe premiumizare a rezultat intr-o crestere de 3,5x a vanzarilor Purcari. Mediul de tranzactionare este inca unul provocator, cu toate acestea, au fost planificate majorari selective ale preturilor incepand cu trimestrul 2, pentru a compensa cresterea costurilor.

• Asia: veniturile in crestere cu 20%, Purcari si Bardar avand cel mai mare ritm de crestere. Unele livrari au fost amanate pentru trimestrul 2 in conditia transferarii logistice din portul Odessa la Constanta si deficitul de containere maritime. Mediu comercial dificil in China in conditia carantinei generale stabilite la sfarsitul trimestrului 2.

• Cehia si Slovacia: Crestere totala inca afectata de restructurarile TESCO, efectul diminuandu-se treptat. Cresterile de pret agreate cu TESCO incepand cu 1 aprilie, vor contribui pozitiv asupra marjelor.

• Ucraina: vanzarile in scadere cu 48% fata de anul precedent. Distributia a fost reluata la jumatatea lunii aprilie in vestul Ucrainei, unele livrari fiind asteptate la sfarsitul trimestrului 2.