BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Purcari – început de an puternic, profitul net trimestrial în creștere cu 28%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cele mai mari crame din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru trimestrul I 2021.

Veniturile au crescut cu 8%, la 49,8 milioane RON fata de aceeasi perioada din anul trecut (si in crestere cu 18% fata de trimestrul I 2019).

Marjele de profitabilitate au avansat mai rapid ca veniturile, fiind impulsionate de o imbunatățire continua a mixului de produse, cu EBITDA in crestere +13%, la 19,6 milioane RON si Profit net +28%, la 10,3 milioane RON.

Grupul inregistreaza performante puternice intr-o realitate de piata post-Covid si a intreprins, printre altele, masuri ferme pentru a valorifica cererea online in crestere pentru vinuri.

In acest sens, Purcari a anuntat pe 14 mai investitia sa in 8Wines.com o platforma online de vanzare a vinurilor, care demonstreaza un ritm de crestere accelerata, pentru a consolida prezenta sa in comertul electronic.

Deja a devenit o mantra pentru noi ca fiecare criza creeaza si mari oportunitati; si in acest caz, am increderea ca iesim mult mai puternici din aceasta pandemie. Am continuat sa investim in 2020, cand multi dintre competitorii nostri si-au inghetat dezvoltarea, iar aceasta se reflecta in rezultatele noastre si aprecierile consumatorilor nostri. Pot afirma cu certitudine, suntem intr-o pozitie foarte buna la acest start de 2021”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

Romania: Cresterea puternica continua si in trimestrul I, +19% fata de T1 a anului trecut. Brandul lider, Purcari, a condus cresterea cu +29%. Bardar si-a dublat vanzarile, desi de la o baza de comparatie mai mica. Canalului de comert modern a continuat sa evolueze puternic, in timp ce comertul traditional a inregistrat o revenire deosebit de puternica, avansand cu 24%.

CITESTE SI:  SIF Muntenia își schimbă numele în Longshield Investment Group

• Moldova: Activitatea comerciala s-a imbunatatit semnificativ, dar cifra de afaceri ramane inca sub nivelul din 2019. Vanzarile si-au revenit in toate canalele, exceptie HoReCa, afectata de restrictii.

• Polonia: Vanzarile in scadere cauzate de un Paste mai tarziu in acest an si de efectele unor restrictii pandemice mai stricte. Astfel, campaniile de trade marketing au fost amanate pentru a maximiza rentabilitatea investitiilor. Estimam o revenire in trimestrul II ce va compensa performanta modesta in trimestrul I 2021.

• Asia: In crestere cu 23% an de an, dar vanzarile raman inca sub nivelul celor din 2019, segmentul de catering, unul foarte important pentru vanzarile din China, inca nefiind revenit deplin. Bostavan a beneficiat de cerere sporita pentru vinurile din segmentul mediu. Interes crescut fata de Bardar, generand cele mai mari marje de profitabilitate, desi de la o baza de comparatie mai mica.

• Cehia si Slovacia: Recuperarea lenta, vanzarile fiind in crestere cu 2% an de an. Atat canalul de comert modern, cat si cel traditional suferind semnificativ de restrictiile pandemice, in special in Slovacia. Restructurarea Tesco inca afecteaza rezultatele, dar cu un efect in scadere. Intrare pe segmentul premium cu Purcari, vanzari in crestere, in T1 2021 atingand 43% din intreg anul 2020.

• Ucraina: Dublarea vanzarilor de vinuri Purcari fata de perioada similara a anului trecut, devenind din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali. In proces de deschidere a unui birou local pentru a sustine cresterea.