BET
17016.02
0.4%
BET-TR
35306.16
0.4%
BET-FI
59764.79
-1.19%
BETPlus
2512.98
0.38%
BET-NG
1216.66
0.34%
BET-XT
1448.06
0.26%
BET-XT-TR
2970.77
0.26%
BET-BK
3122.96
0.15%
ROTX
37366.24
0.37%


Raiko Transilvania, un producator de accesorii pentru acoperișuri se va lista pe piața AeRO, cu sprijinul brokerilor de la Tradeville

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

RAIKO Transilvania SA, companie româneasca cu capital polonez, fondată în 2014 în Cluj, se va lista pe piata AeRO a Bursei de Valori București în al treilea trimestru al anului 2019. Compania este specializată în producția și comercializarea de sisteme de jgheaburi de cea mai înaltă calitate, acoperișuri, precum și accesorii pentru acoperiș și colaborează atât cu clienți individuali de tip B2C (business to consumer), cât și cu clienți corporate de tip B2B (business to business).

RAIKO intenționează să atragă 1 milion de lei printr-o majorare de capital, fonduri care vor fi utilizate în principal pentru achiziționarea de materiale de producție, precum și extinderea activităților de vânzare în noi regiuni din România.

Listarea RAIKO Transilvania pe piața AeRO va fi precedată de un plasament privat care va avea loc în iunie 2019 și va include noi acțiuni ordinare emise de companie.

Societatea de brokeraj Tradeville este consultantul autorizat al companiei ce asistă RAIKO în procesul de atragere a capitalului și listarea pe piața AeRO în colaborare cu brokerul polonez INC SA, iar Cornerstone Communications se ocupă de relațiile cu investitorii.

Free-float-ul estimat după listarea RAIKO va fi de aproximativ 30%. Carpathia Capital, fond polonez de tip pre-IPO, listat la Bursa de Valori București, va participa la majorarea de capital, astfel RAIKO va deveni a treia investiție a fondului în România – după ce a investit anterior în Bittnet SA și MedLife SA.

Despre companie

RAIKO Transilvania a fost înființată în 2014 în Căpușu Mare, județul Cluj, de către Tomasz Kurcin, care este până în prezent acționar majoritar în companie și deține funcția de președinte al consiliului de administrație. La început, compania a operat o linie de producție pentru burlane de scurgere a apei pentru acoperișuri, și a importat alte elemente pentru sistemele de scurgere prin intermediul companiei RAIKO Polonia, deținută de aceeași acționari.

În același an, compania a început colaborarea cu unii dintre cei mai mari distribuitori regionali și a început comercializarea produselor sale în regiunea Transilvaniei. În 2015, RAIKO și-a extins portofoliul de produse prin introducerea acoperișurilor din oțel QUALES, construite din oțel suedez provenit de la fabrica SSAB.

În 2017, RAIKO a continuat să își extindă zona de distribuție la nivel național și a început distribuția altor modele de acoperișuri metalice produse de producători români, precum și importul și comercializarea în România a acoperișurilor metalice modulare din Polonia.

La începutul anului 2018, RAIKO a înființat Transilvania Roof Center, o companie separată, care se ocupă de vânzarea de sisteme de acoperișuri complete către clienți individuali. RAIKO Transilvania deține în prezent 51% din acțiunile Transilvania Roof Center.

Suntem entuziasmați că drumul RAIKO pe piețele de capital începe în România, la Bursa de Valori București. Analizam opțiunea de listare în Europa Centrală și de Est de ceva timp deja și suntem convinși că am găsit parteneri locali, cum ar fi Tradeville, care să ne ajute în acest proces. Din punctul de vedere al investitorilor, piața românească a acoperișurilor și a jgheaburilor este în creștere, la fel și rata anuală de creștere compusă pentru sectorul nostru, de aceea, sunt încrezător că, împreună cu strategia noastră de dezvoltare dinamică, vom obține rezultate satisfăcătoare și profituri atractive pentru viitorii noștri acționari”, a declarat Tomasz Kurcin, Președinte al Consiliului de Administrație al RAIKO Transilvania SA.

CITESTE SI:  Hidroelectrica recompensează acționarii cu dividende de aproape 6,3 miliarde lei, adica un randament de 11%

Potrivit studiilor de cercetare asupra pieței locale, piața românească de jgheaburi a crescut în anul 2017 cu 12% față de 2016 și a ajuns la o valoare de 38,88 milioane euro la sfârșitul anului 2017. În acea perioadă, RAIKO a reprezentat a opta cea mai mare companie de pe piața locală specializată în jgheaburi din oțel, cu o cotă de piață 2,6%.

În 2018, compania a înregistrat venituri de 4,1 milioane lei, o scădere cu 44% față de 2017. Scăderea cifrei de afaceri a fost cauzată în primul rând de schimbarea strategiei de afaceri, care a inclus transferul unor venituri generate de clienții de retail ai companiei Transilvania Roof Center, precum și de creșterea profitabilității afacerii în urma renunțării la clienții care au adus indicatori de rentabilitate mai mici. În anul 2018, profitul net a ajuns la 147.493 lei, o creștere de 10% față de rezultatul din anul precedent.

Compania are în prezent în oferta sa 3 produse cheie – sisteme de jgheaburi RAIKO, caracterizate prin simplitatea asamblării, rezistență și estetică. Compania are 3 linii de sisteme de jgheaburi – RAIKO Premium, RAIKO Platinum și ECO RAIN.

În 2018, vânzarea sistemelor de jgheaburi RAIKO a contribuit la 51% din veniturile companiei. Compania are de asemenea o ofertă largă de acoperișuri și accesorii pentru acoperiș și a fost una dintre primele companii din România care a oferit acoperișuri modulare sub marca QUALES, care se disting prin asamblare rapidă și ușoară, transport simplu și accesibilitate mărită. În 2018, vânzarea de acoperișuri și accesorii de acoperiș a contribuit cu 25% la veniturile companiei, în timp ce vânzarea de acoperișuri plate a adus 24% în totalul veniturilor companiei.

Cu produsele sale, RAIKO se adresează atât partenerilor de afaceri cât și clienților individuali. În 2018, aproximativ 40% din vânzări s-au realizat prin intermediari, compania având o relație de lungă durată cu comercianți atât din ​​România cât și din Republica Moldova.

Un alt procent de 40% din veniturile generate în 2018 a provenit de la montatori, cu care compania colaborează pentru implementarea complexă și furnizarea acoperișurilor către consumatorul final, în timp ce vânzarea directă către consumatorii finali a contribuit cu 20% la veniturile generate anul trecut.


 

[ajax_load_more]