BET
16971.24
0.14%
BET-TR
35213.26
0.14%
BET-FI
60049.67
-0.72%
BETPlus
2506.82
0.14%
BET-NG
1214.79
0.19%
BET-XT
1445.69
0.1%
BET-XT-TR
2965.92
0.1%
BET-BK
3120.46
0.07%
ROTX
37270.19
0.11%


Rezultate TeraPlast Group în trimestrul I: Creștere de 61% a EBITDA și 28% a cifrei de afaceri

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Grupul TeraPlast anunta o crestere cu 28% a cifrei de afaceri in primul trimestru al anului curent, la 108 milioane lei, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata, EBITDA s-a imbunatatit semnificativ: in ianuarie-martie 2021, aceasta a depasit 17,5 milioane de lei, concretizata in marja EBITDA de 16,2%, comparativ cu 12,8% in primul trimestru din 2020.

Dublarea profitului operational este rezultatul majorarii cifrei de afaceri si a eficientei operationale pe fondul economiilor de scara. Rezultatele evidentiaza profitabilitatea modelului de business cu crestere accelerata si reconfirma strategia de dezvoltare a Grupului in pietele in care acesta tinteste pozitia de lider.

Segmentul Instalatii si Reciclare reprezinta 71% din cifra de afaceri consolidata. Acesta a realizat o marja EBITDA de 17,5%, adica o valoare absoluta a EBITDA de 13,36 milioane de lei. Marja EBITDA s-a imbunatatit astfel cu mai mult de trei puncte procentuale peste cea din trimestrul I 2020. Segmentul granule a avut o cifra de afaceri mai mare cu 35%, de 22,59 milioane de lei, si o marja EBITDA de 15,3%.

Avansul acestor business-uri a venit atat din cresterea cu 19% a cantitatilor vandute, cat si din majorarea preturilor, pe fondul unei eficiente operationale consolidate. Cresterea preturilor a fost generata de o crestere a costurilor materiilor prime, o tendinta persistenta si chiar in accentuare. Acestei cresteri a preturilor materiilor prime i se suprapune si o lipsa de disponibilitate la nivel global, dar Grupul TeraPlast nu a fost afectat pana acum de aceasta.

TeraGlass a inregistrat o crestere robusta cu 40% a vanzarilor in primul trimestru. In plus marja EBITDA a ajuns la 8%, fata de pierderea inregistrata anul trecut in aceeasi perioada, ceea ce evidentiaza ca masurile luate de management dau deja rezultate.

Trimestrul I a generat o crestere cu 61% a EBITDA. Aceasta evolutie capata adevarata sa dimensiune cand comparatia o facem, de fapt, cu un an 2020 cu rezultate record pentru Grup.”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

Rata EBITDA de 16% este semnificativ mai mare decat rata de 14% bugetata pentru anul 2021. Putem sa spunem ca suntem cu un pas inaintea bugetului, ceea ce ne face sa credem ca vom atinge eficienta propusa. Recent am primit avizul Consiliului Concurentei pentru preluarea Somplast, deci din aceasta luna va fi integrata in cadrul Grupului, iar prin implicarea activa a managementului nostru va contribui la rezultatele consolidate viitoare in paralel cu fructificarea sinergiilor la nivel de Grup. Volumul mare al lucrarilor de apa, canal si irigatii si eficienta noastra operationala, ne fac sa fim optimisti si increzatori ca putem livra crestere si valoare clientilor si actionarilor nostri.” a adaugat Ioana Birta.

Pentru intreg anul 2021, bugetul Grupului TeraPlast este construit pe o cifra de afaceri de 636,2 milioane de lei si o EBITDA de 89,1 milioane de lei. Grupul are in implementare investitii de peste 160 de milioane de lei in dublarea capacitatii de productie a instalatiilor si in fabrica de ambalaje flexibile biodegradabile. Derularea investitiilor este in graficul stabilit.

CITESTE SI:  Rezultate 2023: Norofert s-a axat pe creșterea gradului de încasare și investiții, pentru o nouă etapă de dezvoltare a Grupului

La finalul lunii februarie, Grupul a anuntat finalizarea vanzarii diviziei de produse din otel catre Kingspan. Consiliul de Administratie propune ca, din pretul incasat, 226,6 milioane de lei sa fie distribuite sub forma de dividend special, iar in toamna sa fie acordate 1 actiune gratuita la 4 actiuni detinute in cadrul majorarii de capital social cu 43,6 milioane de lei.

TRP este actiunea cu cel mai mare randament al dividendelor. Este inceputul foarte bun al drumului de reintregire a performantei operationale din 2020, de 130 de milioane de lei EBITDA, creata intr-un grup refacut pe alte baze de crestere accelerata si marje operationale imbunatatite.

Segmentul de Instalatii si Reciclare a obtinut o cifra de afaceri de 76,45 milioane de lei si o EBITDA de 13,36 milioane de lei, ceea ce reprezinta 76% din EBITDA consolidata a Grupului. Segmentul Granule a contribuit cu 20% la cifra de afaceri consolidata si a avut o crestere de 35% fata de primul trimestru al anului precedent.

TeraGlass, segmentul de ferestre si usi, a consemnat o crestere de 37,6% a veniturilor, la 8,86 milioane de lei, in timp ce marja EBITDA pe acest segment a fost de 8%, o imbunatatire considerabila a rezultatelor dupa ce in primul trimestru al anului precedent inregistra pierderi.

TeraPlast Recycling a avut in primul trimestru o EBITDA de 1,32 milioane de lei, ceea ce se traduce in economii pentru Grup prin utilizarea materialului reciclat pentru productia de tevi din PVC. Capacitatea de procesare actuala este de 12 mii de tone, iar pana la finalul anului va fi majorata la 28 de mii de tone, in urma investitiilor facute de Grup in acest segment cu un mare potential din perspectiva eficientizarii activitatii, dar si a sustenabilitatii.

Evenimente recente

• TeraPlast Group a primit avizul Consiliului Concurentei pentru preluarea Somplast. Achizitia presupune integrarea unei capacitati de productie de 4.000 de tone de polietilena.

• Consiliul de Administratie a propus distribuirea unui dividend special in valoare totala de 226,6 milioane de lei si acordarea de 1 actiune gratuita la 4 actiuni detinute.

• Grupul TeraPlast a anuntat la finalul lunii februarie finalizarea tranzactiei de vanzare a diviziei de produse din otel catre Kingspan Group. Pretul de 373 milioane de lei anuntat in februarie reprezinta pretul initial, iar pretul final in baza rezultatelor auditate este de 375,5 milioane de lei.

• In 2020, Divizia de Mase Plastice care isi continua activitatea in cadrul grupului dupa vanzarea diviziei de produse din otel, a fost cea mai dinamica, cu o EBITDA mai mare cu 56% comparativ cu anul precedent.