BET
8572.86
-0.16%
BET-TR
14293.09
-0.16%
BET-FI
41674.52
-0.67%
BETPlus
1285.43
-0.1%
BET-NG
643.88
-0.01%
BET-XT
779.08
-0.19%
BET-XT-TR
1305.2
-0.19%
BET-BK
1667.49
-0.05%
ROTX
17653.07
-0.21%

Sphera Franchise Group înregistrează vânzări de peste 200 de milioane euro și o marjă EBITDA normalizată de peste 10%, în 2019

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de 954,7 milioane lei (circa 201 milioane euro) pentru întregul an 2019, reprezentând o creștere de 23,8% față de anul precedent, după un avans de 19% al vânzărilor în trimestrul patru, până la 260 de milioane lei, conform unui comunicat al companiei pe site-ul BVB.

Principalii factori ai acestei performanțe au fost creșterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, și creșterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia). Vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.

 „Suntem foarte mulțumiți de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice iar marjele noastre s-au îmbunătățit, în ciuda provocărilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut și rămânem ferm angajați să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate piețele pe care operăm”, a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera.

Pentru întregul an 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susținute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creștere de 16,2% pentru KFC Moldova și o creștere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% față de aceeași perioadă a anului 2018.

Am obținut rezultate solide în trimestrul patru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului nostru pentru întregul an, depășindu-ne astfel obiectivele bugetate. Marjele noastre de exploatare a restaurantelor în trimestrul patru s-au îmbunătățit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor”, a declarat Valentin Budeș, CFO al Sphera.

Excluzând impactul IFRS16 și ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane RON în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019.

Pentru întregul an 2019, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane lei, în creștere cu 20,5% față de 2018, și un profit net de 64,2 milioane lei, în creștere cu 165%. În trimestrul patru, profitul de exploatarea în restaurante a avut un avans de 26% față de perioada similară din 2018, până la 36,1 milioane lei, în timp ce profitul net a ajuns la 26 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 8,1 milioane lei în T4 2018.


 

CITESTE SI:  OMV Petrom rămâne pe profit și în trimestrul II in ciuda evoluției economice adverse