BET
8592.48
0.12%
BET-TR
13989.68
0.12%
BET-FI
43129.04
1%
BETPlus
1287
0.14%
BET-NG
684.07
-0.44%
BET-XT
786.53
0.18%
BET-XT-TR
1289.26
0.18%
BET-BK
1645.06
0.19%
ROTX
17880.81
0.07%

Sphera Franchise Group se concentrează pe serviciile de livrare pentru a atenua impactul pandemiei de coronavirus

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Vanzarile consolidate ale Sphera au atins in T1-2020 nivelul de 198,3 milioane RON, reprezentand o descrestere de 7,6% față de perioada comparabila a anului trecut, in special datorita crizei Covid-19, urmare a masurilor de izolare implementate global. Restaurantele au fost inchise in mod obligatoriu in Italia incepand cu a doua saptamana a lunii martie, in timp ce in Romania o ordonanta militara a restrictionat in mod drastic deplasarile pesoanelor si a inchis toate afacerile cu expunere incepand cu a patra saptamana din martie.

Incepand cu 18 martie, restaurantele au fost inchise, perioada fiind estimată să dureze pana la 15 mai 2020. Ca rezultat, luna martie a inregistrat o reducere a vanzarilor de 50% comparativ cu anul trecut.

Restaurantele de tip food court fiind inchise, accentul s-a mutat pe canalele Livrari si Drive Thru pentru a contracara impactul negativ al crizei.

Pe perioada starii de urgenta , KFC si Pizza Hut Delivery vor continua sa serveasca produse clientilor lor doar prin canalele de livrari pantru ambele marci, precum si prin liniile de servire pentru autovehicule ale restaurantelor de tip Drive Thru ale KFC, disponibile atat in Bucuresti cat si in restul tarii.

 

Sursa: BVB, rezultate companie

KFC a mentinut active 40% din restaurante, ARS a mentinut 33%, in timp ce locatiile CFF (restaurantele Taco Bell) au fost toate inchise datorita pozitionarii lor in zonele de food court ale centrelor comerciale. Sunt de asemenea inchise toate restaurantele din Italia.

Mai multe actiuni au fost implementate in scopul concentrarii pe activitatile de livrare si de drive-through si de crestere a notorietatii activitatii de livrare: campanii curente sprijinite prin canale digitale, extinderea zonelor de livrare si intrarea in orase noi cu ajutorul unora din platformele majore de livrare de mancare, campanii curente bazate pe ofertele de succes de la Pizza Hut si oferte value de la KFC. In ceea ce priveste siguranta alimentara, reguli privind prepararea mancarii si igiena sporita plus livrarile fara contact au fost implementate si comunicate in social media.

Masurile luate sau in curs de a fi luate de catre Grup pentru mentine viabilitatea grupului si a liniilor sale de afaceri includ reducerea cheltuielilor in contextul masurilor de suport implementate de Guvernul Romaniei – acoperirea de la la bugetul statului a indemnizatiilor pentru personalul aflat in somaj tehnic.

Evolutie pret actiuni Sphera Group. Sursa BVB

Conducerea se concentreaza pe negocieri pentru a suspenda, fie pentru a reduce platile de chirie prin obtinerea de certificate de forta majora, reducerea programului de lucru pentru personalul administrativ non-critic, precum si negocieri cu toti ceilalti furnizori de servicii in scopul suspendarii sau reducerii semnificative a tarifelor pentru serviciile prestate catre grupul Sphera.

Cheltuielile operationale consolidate au atins nivelul de 190,4 milioane RON in T1-2020, reprezentand o crestere de 0,8% fata de anul precedent. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 6,6pp fata de anul precedent pana la nivelul de 96,0% in T1-2020, in special ca urmare a cresterii costului salarial cu 2,8pp (in contrextul cresterii anuale a numarului de resturante cu 11%) si a altor cheltuieli operationale cu 1,6pp, in timp ce costul produselor vandute s-a redus cu 2.4pp.

CITESTE SI:  Analiză Tradeville: Electrica, afectată atât de cererea scăzută din piață, cât și de măsurile luate de Guvern

Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, cheltuielile operationale consolidate au atins nivelul de 190,9 milioane lei in T1-2020, reprezentand o crestere cu 1,1% fata de anul precedent. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 6,4pp fata de anul precedent pana la nivelul de 96,2% in T1-2020.

Profitul de exploatare in restaurante a scazut pana la 7,9 milioane RON in T1-2020 (4% din vanzari), in scadere cu 6,6% fata de anul precedent (10,6% din vanzari). Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 7,4 milioane RON (3,8% din vanzari), in scadere cu 6,4% fata de anul precedent.

Cheltuielile generale si administrative au fost de 13,8 milioane lei in T1-2020 (6,8% din vanzari), in crestere cu 0,8% fata de anul precedent (6,0% din vanzari). Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, cheltuielile generale si administrative au fost de 13,6 milioane lei in T1-2020 (6,8% din vanzari), in crestere cu 6,1% fata de anul precedent.

EBITDA a inregistrat in T1-2020 o reducere cu 38,1% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 16,8 milioane RON, in timp ce profitul din exploatare a inregistrat o scadere cu 160,1% pana la -5,9 milioane lei.

Marja EBITDA a inregistrat in T1-2020 o scadere cu 4,2pp pana la 8,5%, in principal datorita reducerii vanzarii in urma masurilor de izolare generala, asa cum a fost prezentat mai sus. Profitul net a scazut pana la o valoare de -12.3 milioane RON in T1-2020, marja profitului net fiind in T1-2020 -6,2% din vanzari.

Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, EBITDA a inregistrat in T1-2020 o reducere cu 79,8% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 3,1 milioane RON, in timp ce profitul din exploatare a inregistrat o scadere cu 174,9% pana la -6,5 milioane lei. Marja EBITDA a inregistrat in T1-2020 o reducere cu 5,7pp pana la 1,6%.

Profitul net a inregistrat o valoare de -9,6 milioane RON in T1-2020, fiind cu 7,2% mai redus decat perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in T1-2020 o scadere cu 7,2pp pana la -4,8% din vanzari.