BET
12252.98
0.83%
BET-TR
23832.58
0.83%
BET-FI
51232.6
0.21%
BETPlus
1830.79
0.78%
BET-NG
906.79
1.25%
BET-XT
1067.84
0.73%
BET-XT-TR
2064.24
0.73%
BET-BK
2272.28
0.42%
ROTX
27438.62
0.83%


Sphera Group a raportat vânzări în creștere anul trecut și deschiderea a 25 de noi restaurante

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Sphera Franchise Group a raportat vanzari de 771,2 milioane RON in anul 2018, in crestere cu 24,6% față de vanzarile inregistrate in anul precedent in timp ce profitul net a fost de 34,0 milioane lei, in crestere cu 4,5% fata de anul precedent, se arată intr-un comunicat al companiei pe site-ul bursei.

Factorul determinant al acestei performante a fost cresterea vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+21,5% fata de anul trecut), care a avut o contributie de 16,8pp la cresterea vanzarilor. Vanzarile ARS au crescut cu 9,5% fata de anul precedent si au avut o contributie de 1,7pp la cresterea vanzarilor. In aceasi timp, operatiunile KFC din Italia au contribuit cu 4,2pp la cresterea vanzarilor, in timp ce operatiunile Taco Bell din Romania au contribuit cu 1,5pp la cresterea vanzarilor pro forma.

In Romania, vanzarile comparabile (“like-for-like) ale restaurantelor KFC au crescut cu 11,0% in anul 2018 fata de anul precent (+12,5% in 2017), inregistrand al cincilea an consecutiv de crestere procentuala cu doua cifre, fiind influentate favorabil de performanta puternica a formatului Drive-Thru, precum si de performanta mai buna a restaurantelor situate in afara Bucurestiului.

Cresterea continua a Sphera pe toate liniile de business este foarte incurajatoare, cu vanzari care au atins 771 milioane de lei. Am deschis 25 noi restaurante in acest an, dintre care 16 sunt restaurante KFC in Italia si Romania. In Italia, am deschis 8 noi locatii, pornind de la 2 restaurante la sfarsitul anului 2017, in timp ce Taco Bell a ajuns la un numar mai mult decat dublu, cu 3 unitati deschise in timpul anului si ajungand la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucurestiului, deschis la Cluj.” a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

CITESTE SI:  One United Properties își dublează profitul brut în primele nouă luni ale anului 2022, raportat la o cifră de afaceri de 908,8 mil de lei

In acelasi timp, vanzarile comparabile ale restaurantelor Pizza Hut au crescut cu 0,4% in 2018 fata de anul precedent (+3,1% fata de anul precedent in 2017), o performanta in crestere fiind inregistrata de formatul Dine-in, in timp ce formatul Delivery a inregistrat o reducere a vanzarilor.

Cheltuielile de exploatare pro forma ale restaurantelor au atins de 667,8 milioane RON in anul 2018, in crestere cu 28,5% comparativ cu anul anterior. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 2,6pp pana la 86,6% in anul 2018, fapt datorat in principal cresterii cu 1,3pp a cheltuielilor salariale, cu 1,1pp a a altor cheltuieli de exploatare si cu 0,3pp a cheltuielilor cu materiile prime si materialele.

Profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 103,2 milioane lei in anul 2018 (13,4% din vanzari), in crestere cu 4,5% fata de anul precedent (16,0% din vanzari), din care 95,1 milioane lei a reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere cu 11,5% fata de anul precedent) si alte 3,2 milioane lei contributia operatiunilor ARS Romania (in scadere cu 47% fata de anul precedent).

EBITDA normalizata a crescut in anul 2018 cu 4,5% fata de anul precedent pana la 72,4 milioane lei, EBITDA a crescut cu 13,2% fata de anul precent pana la 62,3 milioane lei, in timp ce profitul operational a crescut cu 6,0% pana la 40,8 milioane lei. Marja EBITDA normalizata a scazut cu 1,8pp pana la 9,4% in anul 2018, in principal ca rezultat al scaderii cu 2,6pp a marjei de exploatare a restaurantelor concomitent cu o reducere a ponderii in vanzari a cheltuielilor generale si administrative normalizate prin ajustarea cheltuielilor nerecurente (cu 1,0pp), asa cum a fost explicat anterior.

Foto: spheragroup.com