BET
16883.97
0.32%
BET-TR
35032.22
0.32%
BET-FI
60464.76
0.56%
BETPlus
2491.49
0.31%
BET-NG
1215.74
0.5%
BET-XT
1440.97
0.35%
BET-XT-TR
2956.28
0.35%
BET-BK
3095.69
0.24%
ROTX
37130.23
0.43%



Creșteri peste așteptări pentru Amazon, dar evoluție dezamăgitoare pentru Facebook

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Amazon, cel mai mare retailer online si una dintre cele mai importante companii de tehnologie la nivel mondial, a raportat cresteri impresionante si continua sa se extinda, in timp ce Facebook intampina greutati in urma implementarii noilor reglementari cu privire la datele personale, dar si a scandalului Cambridge Analytica, se arata intr-o analiza a brokerilor de la Tradeville.

Astfel, Amazon a raportat pentru trimestrul al II-lea din 2018 un profit net in crestere cu 92,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent, depasind asteptarile pietei cu peste 100%. Vanzarile companiei s-au majorat atat in America de Nord (30,46%), cat si pe plan international (21,40%), la cresterea solida pe plan regional contribuind si vanzarile Whole Foods, un lant de magazine dedicate produselor alimentare organice, achizitionat de Amazon in urma cu un an.

Compania a raporat de asemenea un castig pe actiune (EPS) de 5,07$, spre surprinderea pietei care se astepta la un castig de 2,5$/actiune.

În timpul promotiei Prime Day, Amazon.com a anuntat ca a vandut mai mult de 100 mil. de produse, inregistrand astfel cel mai mare nr. de utilizatori Prime de pana acum (ziua de 16 iulie 2018).

Însă, pentru a putea beneficia de o crestere accelerata ca si pana acum, Amazon.com va trebui sa se orienteze pe piata internationala. Astfel, serviciul Prime a atras deja 50% din gospodariile din SUA ca abonati, ceea ce implica faptul ca segmentul international este mult mai atragator decat o continuare a focalizarii pe extinderea in piata interna a SUA, unde se pot face insa diverse activitati de up-sell si cross-sell(ex. Whole Foods sau alte servicii ascoiate), se mai arata in analiza Tradeville.

Compania estimeaza pentru T3 vanzari nete de 54 – 57.5 mld. USD, aceasta reprezentand o crestere cu 23-31%
de la un an la altul (YoY).

In cazul Facebook, desi compania a inregistrat venituri in valoare de 13,23 mld. USD, in crestere cu 42% fata de trimestrul II 2017, evolutia a fost sub asteptarile pietei. Ea a fost cauzata de scaderea ratei de crestere a veniturilor din publicitate, in urma implementarii noilor reglementari cu privire la datele personale si a scandalului Cambridge Analytica privind colectarea datelor pentru 87 de milioane de utilizatori, informatii ce au fost folosite pentru influentarea intentiilor de vot.

In conditiile in care circa 53% dintre cei 4,2 miliarde de utilizatori de internet ai planetei utilizeaza si Facebook, compania are un cvasi-monopol in anumite regiuni pe glob, iar potentialul sau de crestere ramane foarte ridicat.

CITESTE SI:  IMPACT a obținut venituri de 169,5 milioane lei în 2023 și un profit net de 34,9 milioane lei

Cheltuielile de cercetare si dezvoltare ale companiei au crescut cu 31% pana la 2.5 mld. USD, cheltuieli specifice domeniului IT ce evidentiaza preocuparea companiei in a creea si dezvolta noi produse.

Desi cifrele raportate de Facebook nu par atat de dezastruoase, actiunile FB au scazut

In T2 2018, FB a inregistrat un numar de utilizatori zilnici activi de 1.47 mld, in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada a anului precedent insa sub asteptarile pietei de 1.49 mld, evolutie determinata de scandalurile prin
care a trecut compania privind datele persoane, implementarea GDPR in Europa dar nu in ultimul ciclul de
dezvoltare al companiei.

Daca in trecut FB inregistra rate de crestere generoase la nivelul utilizatorilor, in prezent compania a ajuns la un
stadiu de maturitate in care procesul de atragere de noi utilizatori devine tot mai complicat.

In ceea ce priveste numarul utilizatorilor lunari activi, acesta a crescut cu 11.4% fata de T2 2017, la 2.23 mld. Avand in vedere ca aproximativ 4.2 mld. de oameni au acces la internet, putem afirma ca aproximativ 53% din populatia ce are acces la internet utilizeaza platforme ale grupului Facebook.

Cu toate acestea Facebook ramane cea mai mare platforma de socializare, cu un cvasi-monopol in anumite
regiuni de pe glob. Chiar daca ratele de crestere vor scadea, Facebook are capacitatea a atrage noi utilizatori si
de a-si crestere veniturile avand in vedere ca 25% din sumele cheltuite de ad-uri la nivel global, se impart intre
Facebook si Google.

De asemenea Google si Facebook vor continua sa domine piata de publicitate online, detinand peste 60% din ea. Veniturile din publicitatea pe telefon au reprezentat aproximativ 91% din veniturile totale din publicitate
inregistrate in T2 2018, in crestere cu 87% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Platforma de socializare Instagram detinuta de Facebook, prezinta rate de crestere impresionante, la sfarsitul
lunii iulie 2018 inregistra 1 miliard de utilizatori, devenind unul dintre pilonii de crestere ai grupului Facebook.

Facebook estimeaza ca rata de crestere a veniturilor va urma un trend ascendent, cu 34% crestere in T3 2018 respectiv 26% crestere in T4 2018.

Foto: Fox News


 

[ajax_load_more]