BET
8189.13
0.98%
BET-TR
12393.25
0.99%
BET-FI
35662.25
-0.18%
BETPlus
1224.19
0.94%
BET-NG
712.11
1.03%
BET-XT
742.05
0.82%
BET-XT-TR
1136.1
0.84%
BET-BK
1562.4
0.51%
ROTX
17037.59
1.04%

Digi, Medlife, Sphera Group și Electrica au raportat scăderi importante ale profitului în T1. Romgaz, în creștere cu 16%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 7 minute

Companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti isi publica in această perioadă rezultatele preliminare pe primul trimestru al anului 2019, bancile, societatile de stat si cele private raportand situatiile financiare aferente primelor trei luni.

In timp ce indicele BET a continuat să se deprecieze la finalul sedintei de tranzactionare de ieri, companiile din componenta sa au avut evolutii divergente in T1.

Iată mai jos o selectie a raportatilor pana in prezent a principalilor emintenti.

Romgaz – profit net de 542 mil lei (+16%)

Grupul Romgaz a inregistrat in primul trimestru al anului 2019 o cifra de afaceri de 1.713,1 mil.lei, in crestere cu 15,57%, respectiv 230,8 mil.lei, comparativ cu cea realizată in primul trimestru al anului 2018.

Profitul net de 541,9 mil.lei a fost mai mare cu 16,26%, respectiv 75,8 mil.lei, comparativ cu perioada similara a anului anterior. Profitul net consolidat pe actiune (EPS) a fost de 1,4 lei.

Marjele realizate ale profitului net consolidat (31,6%), EBIT consolidat (36,8%) si EBITDA consolidat (52,2%) confirma mentinerea unei profitabilitati ridicate a activitatii Grupului. Consumul de gaze naturale estimat la nivel national pentru T1 2019 a fost de 48,5 TWh, cu aproximativ 3% mai mic decat cel inregistrat in T1 2018.

IN acelasi timp, productia de gaze naturale a crescut cu 4,8%, respectiv 65,9 mil.mc, de la 1.364,1 mil.mc in T1 2018 la 1.430,0 mil.mc in T1 2019. Ca urmare a perioadelor de indisponibilizare a grupurilor energetice pe fondul realizarii lucrarilor la noua centrala, energia electrica emisa a fost cu 42,11% mai mica fata de perioada similara a anului trecut (170,8 GWh vs 287,3 GWh).

Rezultate financiare consolidate relevante. Sursa BRB

Electrica – pierdere de 47 mil lei

In perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2019 compania a raportat un indicator EBITDA de 74,1 mil. RON, in scadere cu 116,7 mil. RON față de perioada similara a anului 2018. Rezultatul operational inregistrat in T1 2019 este o pierdere de 47,1 mil. RON, acesta avand o scadere semnificativa comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand Grupul a inregistrat un profit operational de 80,7 mil. RON, in principal ca urmare a preturilor energiei electrice inregistrate in anul 2019, a cadrului de reglementare modificat aplicabil in segmentul de distributie in T1 2019, precum si a impactului segmentului reglementat de furnizare indeosebi in lunile ianuarie si februarie 2019.

Cheltuielile cu achizitia de energie au crescut cu 254 mil. RON, sau 34,2%, la 996,4 mil. RON in perioada de
trei luni incheiata la 31 martie 2019, fata de 742,5 mil. RON in perioada comparativa, in principal ca rezultat al
preturilor crescute a energiei electrice.

Totodată, veniturile din segmentul de distributie de energie au crescut cu 27,6 mil. RON, sau 4,5%, la 644,2 mil. RON (din care 327,2 mil. RON venituri cu clienti externi), fata de T1 2018; contributia segmentului de distributie de
energie electrica la veniturile consolidate ale Grupului este de 20,7%.

In trimestrul I 2019, veniturile din segmentul de furnizare de energie electrica au crescut cu 228,9 mil. RON,
sau 22,2%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 1.261,2 mil. RON (din care 1.250 mil. RON
venituri cu clienti externi), atat ca urmare a cresterii preturilor de vanzare, cat si a cresterii cantitatii furnizate
de energie electrica si de gaze naturale; contributia segmentului de furnizare la veniturile consolidate ale
Grupului este de 78,9%.

Purcari Wineries – profit net de 8,7 mil lei (+46%)

Purcari Wineries Plc, una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2019. Veniturile au crescut cu 29%, ajungand la 42,2 milioane RON, in timp ce EBITDA si Profitul Net pe IFRS au crescut cu 37% si respectiv 46%, pana la 13,9 milioane RON si 8,7 milioane RON. Rezultatele sunt peste rata de cresterea de +18-22% conform ghidajului anuntat pentru 2019.

Suntem incantati de inceputul anului 2019. In timp ce Romania ramane cea mai mare piata a noastra si continua sa inregistreze o crestere excelenta, suntem in special incurajati de dinamica foarte buna pe alte piete din ECE, cum ar fi Polonia, Cehia si Slovacia, unde dorim sa replicam reteta succesului nostru din Romania. Vinurile noastre albe si rose din roada 2018, care sunt deja pe raft, sunt printre cele mai bune vinuri pe care le-am produs vreodata. Speram si consumatorii nostri sa ramana incantati de raportul calitate/pret de neinvins, oferit de Purcari “, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

• Cresterea veniturilor pe pietele cheie, Romania (+34% an la an), Polonia (+49%), Cehia si Slovacia (+96%).

• Marja bruta +4 puncte procentuale fata de anul trecut, datorita unei dinamici bune a preturilor si impactului pozitiv asupra COGS a reformei fiscale in Moldova. Un control bun al cheltuielilor G&A, in crestere cu doar 2%, ajutata si de efectele reformei fiscale. Drept urmare, marja EBITDA a crescut la 33% si cu +37% in termeni absoluti;

• Compania a lansat un nou vin alb premium, Traminer de Purcari.

• Scorurile vinurilor Purcari din roada 2018, multe deja pe raft, sunt foarte bune: Chardonnay 4.2, Pinot Grigio 4.2, Sauvignon Blanc 4.1, Rara Neagra 4.1, Rose 4.0. De fapt, 4 din cele 5 vinuri de top pe Vivino din Romania, in segmentul de 30-60 RON, sunt produse de Purcari;

• Rezultatele primelor concursuri internationale din 2019 reprezinta o alta dovada a calitatii vinurilor noastre, cu 2 medalii de aur la Challenge International du Vin din Bordeaux si alte 3 medalii de aur la Concours Mondial du Bruxelles.

Sphera Franchise Group – profit net de 1,3 mil lei (-89,9%)

Vanzarile consolidate ale Sphera au atins nivelul de 214,7 milioane RON, reprezentand o crestere de 26,1% fata de perioada comparabila a anului trecut. Principalii factori care au determinat aceasta performanta au fost cresterea vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+19,5% fata de anul trecut), care a avut o contributie de 15,0pp la cresterea vanzarilor consolidate, si USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), cu o crestere a vanzarilor de 317% si o contributie de 7,7pp la cresterea vanzarilor consolidate.

Vanzarile restaurantelor Taco Bell au crescut cu 126% si au contribuit cu 1,9pp la cresterea vanzarilor consolidate, iar vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au crescut cu 7,3% fata de anul precedent si au contribuit cu 1,3pp la cresterea vanzarilor consolidate.

CITESTE SI:  Evoluții ascendente pe bursă în ultima ședință a lunii. Fondul Proprietatea a atins azi un maxim istoric de la listare

In T1-2019, vanzarile restaurantelor comparabile (“like-for-like”) la nivelul Sphera au crescut cu 7,3% fata de anul precedent, fiind sustinute de cresterea cu 10,9% a vanzarilor KFC Romania, in timp ce vanzarile Pizza Hut au scazut cu 2,0%, vanzarile Taco Bell au scazut cu 28,6%, iar vanzarile KFC Italia au scazut cu 13,6%.

Cresterea puternica a vanzarilor comparabile ale KFC Romania s-a datorat in continuare performantei foarte bune a restaurantelor din afara Bucurestiului, precum si a vanzarilor incrementale generate de activitarea de livrare la domiciliu, in special in Bucuresti. Performanta negativa a Pizza Hut a fost determinata in principal de scaderea vanzarilor pe segmental de livrari la domiciliu, care a fost compensata partial de continuarea cresterii vanzarilor pe canalul de Dine-in.

EBITDA a inregistrat in T1-2019 o crestere cu 43,7% față de aceeasi perioada a anului precedent pana la 27,1 milioane RON, in timp ce profitul din exploatare a inregistrat o scadere cu 12,7% pana la 22,8 milioane lei. Marja EBITDA a inregistrat in T1-2019 o crestere cu 1,5pp pana la 12,6%, in principal datorita impactului adoptarii IFRS 16 asupra marjei de exploatare a restaurantelor, asa cum a fost prezentat mai sus.

Profitul net a inregistrat o valoare de 1,3 milioane RON in T1-2019, fiind cu 89,9% mai redus decat perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in T1-2019 o scadere cu 6,8pp pana la 0,6% din vanzari.

Fondul Proprietatea – profit net de 414 mil lei (+41%)

Principalul factor care a contribuit la profitul înregistrat în primele trei luni ale anului 2019 a fost câștigul net nerealizat aferent participațiilor la valoarea justă prin profit sau pierdere, în sumă de 386,5 milioane Lei, în principal aferent OMV Petrom SA, ca urmare a evoluției pozitive a prețului acțiunii acestei companii în cursul primului trimestru al anului 2019 (impact de 328,5 milioane Lei, creștere a prețului acțiunii de 19,4%).

Capitalurile proprii au fost de 10.170,8 milioane Lei la 31 martie 2019, în creștere cu 3,5% comparativ cu valoarea
de la 31 decembrie 2018, de 9.828,4 milioane Lei.

La 29 martie 2019, discountul prețului acțiunii Fondului față de VAN a fost de 35,5%, pe baza VAN la aceeași
dată. În cursul primului trimestru al anului 2019, discountul calculat conform DPI a variat între 34,5% și 43,2%.

Sursa BVB

Scăderea semnificativă a prețului acțiunii și a GDR-ului în decembrie 2018 a fost cauzată de OUG nr. 114/2018,
publicată ca proiect pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor Publice în data de 18 decembrie și adoptată de Guvernul României în data de 28 decembrie, vizând sectoarele energiei electrice, gazelor naturale, telecomunicațiilor, bancar și fondurilor de pensii private, ceea ce a generat o corecție substanțială a Bursei de
Valori București, indicele principal al BVB – BET scăzând cu 11,2%.

DIGI Communications – pierdere netă de 17,6 milioane euro

Pentru perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2019, compania a inregistrat venituri de 281,2 milioane EUR (crestere cu 20,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut),  si o pierdere netă de 17,6 milioane EUR si EBITDA ajustata de 90,7 milioane de EUR (crestere cu 17,1% comparativ cu perioada similara a anului trecut).

Sursa BVB

Medlifepierdere de 1 mil lei (-273%)

Vânzările pentru primele 3 luni ale anului încheiate 31 martie 2019 (“T1 2019”) au fost în valoare de 112.604.219 RON, mai mare cu 8,0% comparativ cu vânzările înregistrate în primul trimestru din 2018 (“T1 2018”).

Această creștere este rezultată creșterii pe toate liniile de business determinată de mixul dintre creșterea prețului și al volumului.

Indicatori Medlife. Sursa BVB

Cheltuielile operaționale includ costuri fixe și variabile, precum și costul bunurilor vândute și al materialelor folosite în prestarea de servicii. MedLife S.A. a înregistrat cheltuieli operaționale în valoare de 107.611.517 RON în T1 2019, reprezentând o creștere de 6,7%, sau 6.758.928 RON, comparativ cu T1 2018.

Profitul operațional a înregistrat o crestere de 66,8% în T1 2019 comparativ cu T1 2018, de la 3.512.532 RON în T1 2018 la 5.859.570 în T1 2019.

Rezultatul financiar a scazut în T1 2019 cu 4.251.333 RON, de la minus 2.498.845 RON în T1 2018 la minus 6.750.178 în T1 2019, în principal datorită cresterii pierderilor nete din cursul valutar.

Rezultatul net a fost o pierdere de 1,05 milioane RON, față de un câstig net de 608 mii lei la finalul T1 2018.

Transelectrica – profit net de 38 mil lei (-44%)

Operatorul a raportat venituri in crestere cu 6% an/an la 317 milione lei in T1, datorita evolutiei pozitive a tarifelor medii (+7% an/an), care au contrabalansat scaderea cantitatilor tarifate.

Cresterea costurilor legate de consumul propriu tehologic (+21% an/an) au condus la reducerea cu 47% an/an a EBIT (44 milioane RON). In ceea ce priveste profitabilitatea, segmentul cu activitati de profit permis a contribuit cu un EBIT de 72 milioane RON (+31% an/an), in timp ce segmentul cu activitati profit zero a inregistrat o pierdere operationala de 28 milione RON (fata de profit de 27 milioane RON in 1Q18). In final, profitul net al companiei a scazut cu 44% an/an la 38 milioane RON.

Electromagnetica – profit net de 3,16 mil lei (-61%)

Cifra de afaceri a Societăţii în perioada de 3 luni încheiată la 31 martie 2019 s-a redus cu 32 % în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, urmare în primul rând a reducerii activităţii de furnizare
energie electrică.

Societatea a înregistrat un profit net de 3.168.313 RON, mai mic cu 61 % fată de rezultatul raportat in perioada similară a anului trecut.

Conpet – profit net de 14,4 mil lei (+26%)

Compania a raportat o crestere moderata de 8.7% an/an a cifrei de afaceri la 98.8 milioane RON sustinută de o contributie pozitiva atat din partea veniturilor pe subsistemul tara, cat si a celor pe subsistemul import.

Compania a reusit să mențina creșterea cheltuielilor operationale la 5% an/an, ceea ce a condus la o imbunatatire a rezultatului operational la 15.4 milioane RON (+20.2% an/an).

In final, compania a inregistrat o crestere semnificativa de 26% an/an a profitului net la 14.4 milioane RON in primul trimestru din 2019.