BET
12082.45
0.34%
BET-TR
23504.54
0.34%
BET-FI
49481.18
-0.39%
BETPlus
1805.68
0.33%
BET-NG
910.56
0.26%
BET-XT
1048.09
0.22%
BET-XT-TR
2026.38
0.22%
BET-BK
2277.11
-0.04%
ROTX
26840.74
-0.01%


Analiză Frames. Febra cumpărăturilor de Crăciun, boost semnificativ pentru piața bunurilor de larg consum

Autor: Financial Market
Timp de citit: < 1 minute

Piaţa bunurilor de larg consum va înregistra, în acest an, un avans de peste 12%, evoluţie stimulată de creșterea cererii, urmare a majorării salariilor și pensiilor, și, nu în ultimul rând, de avansul prețurilor, arată o analiză a companiei de consultanță Frames. Sezonul de shopping de Crăciun va impulsiona semnificativ rezultatele din întreg comerțul românesc, de la sectorul alimentar la bunurile de folosință îndelungată.

După avansul de 8% din 2018, piața bunurilor de larg consum (FMCG), ce include bunurile de larg consum cel mai des achiziționate (mâncare, băuturile răcoritoare și produsele de îngrijire etc.), va crește în acest an cu peste 12%, estimează analiștii, pe baza datelor preliminare obținute din piață.

Potrivit analizei, sectorul alimentar se află și în acest an în prim-plan, cu o creștere, pe ansamblu, a cifrei de afaceri de peste 13%, impulsionată pe de o parte de creșterea cererii, urmare a majorării veniturilor populației, iar pe de alta de avansul semnificativ al prețurilor.

,,În perioada Crăciunului și a Anului Nou, produsele alimentare și băuturile înregistrează vârful de vânzări, peste nivelul din perioada Paștelui. Principalii jucători din piață mizează pe un plus de 5-10% din cifra de afaceri în acest sezon’’, spun analiștii.


 

[ajax_load_more]