BET
16947.98
0.5%
BET-TR
35164.99
0.5%
BET-FI
60482.43
0.6%
BETPlus
2503.39
0.47%
BET-NG
1212.49
0.75%
BET-XT
1444.24
0.52%
BET-XT-TR
2962.94
0.52%
BET-BK
3118.34
0.41%
ROTX
37227.85
0.51%


Rezultate ALRO T1 2019: deși cifra de afaceri a crescut, rezultatul net a fost o pierdere de 9 milioane lei

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

ALRO S.A. (ALR), unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, a anunțat astazi rezultatele financiare consolidate pentru primul trimestru al anului 2019.

Astfel, deși cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 2,4%, ajungand la 767,4 milioane de lei in T1 2019, comparativ cu 749,2 milioane de lei in T1 2018, pe fondul pretului crescut al energiei electrice si scăderea cotatiilor internationale ale aluminiului, compania a inregistrat o pierdere de 9 milioane lei, comparativ cu un profit net de peste 124 milioane lei in T1 2018.

Rezultate financiare ALRO. Sursa BVB

In acest sens, reprezentantii ALRO atrag atentia asupra faptului ca la nivel local, aprovizionarea cu energie rămane o provocare, intrucat aproximativ 40% din consumul national de energie electrica este acoperit prin aprovizionarea din tranzactiile de pe piata zilei urmatoare (PZU), ceea ce duce la denaturari ale preturilor. Fiind o piata extrem de volatila, preturile spot au atins niveluri foarte ridicate, cu impact negativ asupra consumatorilor finali in general, si in special asupra marilor consumatori industriali. Acest lucru se traduce in costuri de productie mai mari pentru ALRO.

Din perspectiva industriei, cotatia pretului aluminiului la Bursa Metalelor din Londra (LME) a continuat in 2019 trendul descendent observat la sfarsitul anului 2018, astfel incat media cotatiei LME pentru primele 3 luni incheiate la 31 martie 2019 a fost de 1.859 USD/tona, comparativ cu media cotatiei la 3 luni incheiate la 31 martie 2018, de 2.159 USD/tona.

In aceste circumstante, in ciuda efortului Grupului Alro de a raspunde mai bine cerintelor pietei si a livrarilor mai mari de produse procesate, scaderea de aproximativ 300 USD/tona a cotatiei LME a limitat nivelul valoric al vanzarilor.

In T1 2019, Grupul Alro a inregistrat o crestere cantitativa cu 4% a vanzarilor de produse procesate (in termeni cantitativi), comparativ cu T1 2018. Cresterea vanzarilor in divizia Aluminiu Procesat a fost in special datorata vanzarilor de benzi si placi, care au fost mai mari cu peste 1.900 tone, respectiv 1.800 tone, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Pe de alta parte, vanzarile de table au fost cu 2.200 tone mai mici in T1 2019, decat in T1 2018. Incepand cu luna iulie 2018, ALRO a initiat un program de modernizare pentru unul dintre laminoarele sale, investitie care va fi complet operationala in T2 2019.

CITESTE SI:  Studiu Deloitte: Companiile imobiliare din Europa Centrală se așteaptă la o creștere a investițiilor și la îmbunătățirea activității pe piață în acest an

In T1 2019, datorita flexibilitatii Grupului in alocarea capacitatii intre diferitele tipuri de produse, a fost limitat impactul intreruperii, iar Grupul a reusit sa compenseze vanzarile mai scazute ale anumitor produse din aluminiu cu vanzari mai mari pentru un mix de produse care a putut sa asigure marje de profit avantajoase, astfel in termeni
valorici vanzarile de produse procesate au crescut cu 6% in T1 2019 fata de T1 2018.

Vanzarile de sarma din cadrul segmentului aluminiu primar au crescut cu peste 600 tone in T1 2019 comparativ cu T1 2018. Totusi aceasta crestere nu a putut compensa scaderea vanzarilor de bare in perioadele comparate, determinata de instabilitatea pietei de desfacere a barelor inca din Noiembrie 2018. Astfel vanzarile de aluminiu primar au scazut cu 2,5% in termeni cantitativi si cu 4% in termeni valorici in perioada de 3 luni 2018 comparativ cu perioada similara a anului trecut, ca urmare si a scaderii cotatiilor LME.

Avand in vedere contextul international nefavorabil reflectat in cotatiile scazute ale pretului aluminiului la bursa de Metale de la Londra si a cresterii preturilor materiilor prime si utilitatilor in perioada de 3 luni 2019, comparativ cu perioada similara a anului trecut, marja profitului brut a scazut de la 22% in T1 2018 la 14% in T1 2019, profitul brut realizat de catre Grup in T1 2019 fiind de 105.113 mii RON fata de 167.322 mii RON in T1 2018.

Concomitent, Grupul si-a redus Cheltuielile generale si administrative cu 4% si, de asemenea, a diminuat soldul provizioanelor pentru remunerarea personalului si a conducerii pentru anul 2018, reluand pe venituri o suma de 14.846 mii RON din acestea, suma ce este reflectata in 2019 in categoria Alte venituri operationale (a se consulta si notele 7 și 8).

Desi Rezultatul inainte de impozitare al Grupului a fost negativ, Grupul a inregistrat cheltuieli de impozitare in cadrul entitatilor sale care au avut profit. In acelasi timp, avand in vedere limitarile din Romania privind deductibilitatea costurilor financiare, Grupul a fost afectat de acestea si a suportat impozit pe venit suplimentar.

Astfel, desi profitul operational al Grupului Alro a fost de 59.359 mii RON, pe fondul acestor factori negativi, rezultatul net al Grupului pentru primul trimestru al anului 2019 este o pierdere in suma de 9.065 mii RON comparativ cu profitul de 124.621 mii RON inregistrat in primul trimestru al anului 2018.


 

[ajax_load_more]