BET
16883.08
-0.21%
BET-TR
35030.34
-0.21%
BET-FI
60489.28
0.26%
BETPlus
2495.03
-0.23%
BET-NG
1206.45
-0.08%
BET-XT
1439.97
-0.1%
BET-XT-TR
2954.19
-0.1%
BET-BK
3109.87
0.11%
ROTX
37061.21
-0.21%


Rezultate ING Bank pe trimestrul III: revenirea cererii pe segmentul ipotecar și un profit net în scădere cu 26%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Comparativ cu luna septembrie a anului precedent, profitul net al ING Bank a scăzut cu 26%, ajungând la 443 milioane lei, in timp ce veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei, iar costurile operaționale au crescut cu 8,6%, se arata intr-un comunicat al bancii.

În contextul pandemiei COVID-19, anticipând efectele crizei generate de aceasta, costurile cu provizioanele s-au dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 326 milioane lei, iar portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,8 miliarde lei, indicând o creștere de 4% față de anul trecut. Totodată, portofoliul de depozite a crescut cu 25% în comparație cu anul trecut, ajungând la 42,9 miliarde lei, ceea ce a susținut creșterea activelor totale la suma de 51,4 miliarde de lei.

Astăzi, banca are peste un milion de clienți cu venituri recurente, ceea ce înseamnă că unul din șase români își primeşte salariul sau alte tipuri de încasări lunare într-un cont ING. Acest lucru se datorează și ofertei ING Card Complet, cu 0 comisioane pentru clienții băncii care încasează lunar minimum 700 lei și care efectuează cel puțin o plată cu cardul pe lună. 

Comportamentul clienților este puternic digital, în special în ceea ce privește preferința pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienți au folosit Home’Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopție de aproximativ 80% a serviciului de internet și mobile banking. 

În ceea ce privește utilizarea platformei și a aplicației, 93% dintre autentificările în Home’Bank provin de pe dispozitive mobile. 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicația mobilă, care a înregistrat o majorare a traficului cu 50%. Mai mult, 22% dintre produsele ING sunt accesate direct din platforma Home’Bank, cu o pondere de 17,5% provenind de pe mobil. 

Pe lângă servicii precum Round Up și creditul de nevoi personale 100% online, ING a adăugat posibilitatea utilizării cardului de credit virtual în ING Pay, astfel încât clienții pot efectua plăți cu telefonul mobil, în funcție de preferință, atât cu cardul virtual de debit, cât și de credit. La sfârșitul lunii septembrie, 21% dintre plățile contactless au fost efectuate de clienții băncii cu ING Pay sau Apple Pay. 

CITESTE SI:  Chromosome Dynamics anunță lansarea platformei exclusive B2C Frunzar.ro

ING Business: platforma de internet banking dedicată companiilor de talie mijlocie și IMM a fost utilizată mai intens, reflectând comportamentul digital accentuat și în rândul acestor clienți. Astfel, ING a înregistrat creșteri de 32% în numărul clienților care utilizează această aplicație, 68% în numărul tranzacțiilor, iar 33% dintre autentificările în aplicația ING Business provin de pe telefonul mobil.

„După primele luni de pandemie, când am înregistrat o scădere bruscă a activității de creditare, în al treilea trimestru am observat un reviriment al încrederii în situația economică și, implicit, un interes mai ridicat al clienților către produsele de credit. Astfel, cererea pentru credite ipotecare a fost mai mare decât în aceeași perioadă din 2019. Totuși, prudența caracterizează comportamentul clienților noștri. Aproape 50% dintre noile credite ipotecare sunt cu dobândă fixă, produsul nostru 7FIX bucurându-se de un real succes. În același timp, observăm continuarea tendinței de a economisi mai mult și o cerere sub potențial în zona creditelor de nevoi personale. 

Cred că acest an este un test de maturitate pentru toți, atât la nivel personal, cât și organizațional. Am învățat lecții importante în timpul crizei din 2008/2010 și suntem mai bine pregătiți la nivel de societate pentru a gestiona această dublă criză, sanitară și economică. Remarcăm acest lucru în interacțiunile zilnice cu clienții noștri, care demonstrează o abordare matură și responsabilă. 

Continuăm să susținem planurile clienților, atât prin produse și servicii în continuă dezvoltare, cât și prin măsuri specifice perioadei pe care o traversăm, precum amânarea plății ratelor la credite sau rolul nostru activ în cadrul programului IMM Invest. Suntem hotărâți să ne continuăm strategia de dezvoltare și digitalizare, în timp ce ne îndeplinim rolul de cetățean corporativ responsabil. În al treilea trimestru al acestui an, ING a continuat să susțină comunitățile vulnerabile și să promoveze finanțarea sustenabilă”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.