BET
12588.91
0.07%
BET-TR
24076.62
0.07%
BET-FI
50499.05
-0.65%
BETPlus
1876.11
0.07%
BET-NG
982.27
0.44%
BET-XT
1102.8
0%
BET-XT-TR
2096.63
0%
BET-BK
2285.45
-0.13%
ROTX
28242.5
0.13%


Transport Trade Services a inaugurat în premieră un lanț logistic dedicat exporturilor de cereale

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Operaționalizarea acestui proiect asigură o creștere importantă a fluxurilor de marfă ucrainene transportate din porturile Reni și Ismail via canalul Dunăre-Marea Neagră până la încărcarea pe nave maritime în Portul Constanța, fără utilizarea danelor și spațiilor de depozitare din port.

Acest lucru este posibil prin utilizarea terminalului de geamanduri al TTS din rada interioară a portului Constanța unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime.

După mai mult de o lună de pregătiri logistice intense realizate de TTS împreună cu partenerul său ucrainean (producător și exportator de produse agricole), prima navă maritimă cu o capacitate de 31.000 tone a ancorat sâmbătă 2 iulie, transbordul pentru primul convoi de grâu fiind deja realizat.

Pregătirea lanțului logistic a presupus organizarea de către partenerul ucrainean, pe de-o parte, a lanțului logistic terestru din depozite până în porturile Reni și Ismail și organizarea transbordului în barje, și, pe de altă parte, reabilitarea de către TTS a complexului de acostare la geamanduri și organizarea mecanismelor de coordonare între toate părțile implicate, incluzând aici administrațiile portuare din Constanța, Reni și Ismail.

Întrucât marfa nu atinge uscatul după plecarea din Reni și Ismail și până la încărcarea în navele maritime, factorul critic în acest proiect este coordonarea.

Spre deosebire de un lanț logistic standard în care marfa livrată de convoaie este depozitată temporar într-un siloz până la atingerea cantității țintă și abia apoi încărcată în nava maritimă, în lanțul logistic inaugurat de TTS nava maritimă acostează de la început la geamanduri, convoaiele intrând imediat la descărcare într-un ritm constant.

CITESTE SI:  Grup Șerban Holding achiziționează patru noi baze de depozitare a cerealelor și ajunge la o capacitate totală de depozitare de 167.000 de tone

Complexitatea proiectului vine tocmai din faptul că aceste convoaie trebuie să livreze marfa ”just-in-time”, fapt care presupune un efort de coordonare pe întreg lanțul de la depozitele din Ucraina până la punctul de încărcare.

Ceea ce face ca acest proiect să fie unic, sunt cele trei premiere pe care le reprezintă:
1. Întreaga logistică pe apă – transport pe Dunăre din Ismail și Reni până în portul Constanța Sud la terminalul de geamanduri TTS și operațiunea de descărcare a barjelor direct în nava maritimă cu ajutorul macaralelor plutitoare, este efectuată de un singur grup de companii, TTS, utilizând exclusiv mijloace tehnice proprii.

Toate echipamentele – macarale plutitoare si terminalul de geamanduri, sunt proprietatea TTS, flota de barje aparține subsidiarei Navrom, iar operarea in Constanța este asigurată de către subsidiara TTS Operator.

2. Întreaga marfă aparține unui singur exportator ucrainean, partenerul TTS în cadrul proiectului.

3. Pe întregul lanț logistic din Ucraina la încărcarea pe nave maritime în Constanța marfa nu atinge uscatul, întregul lanț logistic operat de TTS desfășurându-se pe ape interioare.

Punerea în practică a acestui proiect logistic deosebit de complex care solicită o coordonare extrem de atentă – prin efortul comun al TTS, al partenerului său ucrainean, al Administrației Portului Constanța si al autorităților portuare din Ismail si Reni, reprezintă materializarea vastei experiențe cumulate de toate părțile implicate în proiect în numele unor valori comune.