BET
16883.08
-0.21%
BET-TR
35030.34
-0.21%
BET-FI
60489.28
0.26%
BETPlus
2495.03
-0.23%
BET-NG
1206.45
-0.08%
BET-XT
1439.97
-0.1%
BET-XT-TR
2954.19
-0.1%
BET-BK
3109.87
0.11%
ROTX
37061.21
-0.21%


Vânzări și profit în creștere pentru Sphera Franchise Group, compania care reunește brandurile KFC, Pizza Hut si Taco Bell, după primele nouă luni

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Vanzarile consolidate ale Sphera au atins nivelul de 694,3 milioane RON in primele noua luni din 2019, reprezentand o crestere de 25,9% fata de perioada comparabila a anului trecut.

Principalii factori care au determinat aceasta performanta au fost cresterea vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+17,1% fata de anul trecut), care a avut o contributie de 13,2pp la cresterea vanzarilor consolidate si USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), cu o crestere a vanzarilor de 222% si o contributie de 8,6pp la cresterea vanzarilor consolidate.

Vanzarile CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 184% si au contribuit cu 2,7pp la cresterea vanzarilor consolidate, in timp ce vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au crescut cu 7,1% fata de anul precedent si au contribuit cu 1,2pp la cresterea vanzarilor consolidate.

In primele noua luni ale anului 2019, vanzarile restaurantelor comparabile (“like-for-like”) la nivelul Sphera au crescut cu 8,2% fata de anul precedent, fiind sustinute de cresterea cu 10,4% a vanzarilor KFC Romania si de cresterea cu 1,3% a vanzarilor KFC Italia, in timp ce Pizza Hut Romania a inregistrat o scadere cu 0,5% si Taco Bell a scazut cu 3,5%.

Cresterea puternica a vanzarilor comparabile ale KFC Romania s-a datorat in continuare performantei foarte bune a restaurantelor din afara Bucurestiului, precum si a vanzarilor incrementale generate de activitarea de livrare la domiciliu, in special in Bucuresti.

Cheltuielile operationale consolidate au atins nivelul de 604,8 milioane RON in primele nouă luni din 2019, reprezentand o crestere de 26,8% fata de anul precedent. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 0,6pp fata de anul precedent pana la nivelul de 87,1% in primele noua luni din 2019, in special ca urmare a cresterii costului salarial cu 2,2pp si a altor cheltuieli operationale cu 1,0pp, in timp ce costul produselor vandute s-a redus cu 1,8pp.

Ca urmare a adoptarii IFRS 16, cheltuielile cu chirile au scazut cu 4,9pp pana la nivelul de 2,3% din vanzari, iar cheltuielile cu amortizarea au crescut cu 4,8pp pana la 7,5% din vanzari.

Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, cheltuielile operationale consolidate au atins niveul de 606,1 milioane lei in primele noua luni din 2019, reprezentand o crestere cu 27,1% fata de anul precedent. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 0,8pp fata de anul precedent pana la nivelul de 87,3% in primele noua luni din 2019.

Profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 89,5 milioane RON in primele noua luni din 2019 (12,9% din vanzari), in crestere cu 20% fata de anul precedent (13,5% din vanzari), din care; din cresterea de 14,9 milioane RON a profitului de exploatare din restaurante, 10,0 milioane RON au reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere 14,3% fata de anul precedent) si alte 1,7 milioane RON contributia operatiunilor CFF Romania, in timp ce ARS Romania a contribuit cu 0,73 milioane RON si USFN Italia cu inca 0,45 milioane RON.

CITESTE SI:  ARTPRINT pregătește a doua emisiune de obligațiuni corporative în valoare de 3 milioane de lei, intermediată de Tradeville

Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 88,2 milioane RON in primele noua luni din 2019 (12,7% din vanzari), in crestere cu 18,3% fata de anul precedent; din cresterea de 13,6 milioane RON a profitului de exploatare din restaurante, 8,7 milioane RON a reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere cu 12,4% fata de anul precedent) si 1,6 milioane RON contributia operatiunilor CFF Romania, in timp ce ARS Romania a contribuit cu 0,63 milioane RON si USFN Italia cu inca 0,68 milioane RON.

Cheltuielile generale si administrative au fost de 42,3 milioane RON in primele noua luni din 2019 (6,1% din vanzari), in crestere cu 12,3% fata de anul precedent (6,8% din vanzari). Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, cheltuielile generale si administrative au fost de 42,6 milioane RON in primele noua luni din 2019 (6,1% din vanzari), in crestere cu 13,2% fata de anul precedent.

EBITDA a inregistrat in primele noua luni din 2019 o crestere cu 95,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 102,5 milioane RON, in timp ce profitul din exploatare a inregistrat o crestere cu 27,9% pana la 47,2 milioane lei.

Marja EBITDA a inregistrat in primele noua luni din 2019 o crestere cu 5,3pp pana la 14,8%, in principal datorita impactului adoptarii IFRS 16 asupra marjei de exploatare a restaurantelor, asa cum a fost prezentat mai sus.

Profitul net a inregistrat o valoare de 31,8 milioane RON in primele noua luni din 2019, fiind cu 1,8% mai redus decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in primele noua luni din 2019 o scadere cu 1,3pp pana la 4,6% din vanzari.

Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, EBITDA a inregistrat in primele noua luni din 2019 o crestere cu 28,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 67.2 milioane RON, marja EBITDA inregistrand o crestere de 0,2pp, pana la 9,7%.

Profitul net a inregistrat o valoare de 38,2 milioane RON in primele noua luni din 2019, fiind cu 17,9% mai mare decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in primele noua luni din 2019 o scadere cu 0,4pp pana la 5,5% din vanzari.


 

[ajax_load_more]