

Analiză comparativă între doi producători de automobile electrice, unul din SUA și celălalt din China: Tesla vs NIO
Tesla (TSLA.US) și NIO (NIO.US) – doi producători de vehicule electrice – sunt unele dintre cele mai populare acțiuni din acest an. Prețul acțiunii Tesla a crescut cu 426% până acum în acest an, în timp ce NIO a obținut un avans uimitor de 1.060%!
În acest articol luăm în considerare atât evaluările companiilor cât și perspectivele viitoare.
Înainte de a arunca o privire asupra rapoartelor de evaluare pentru Tesla și NIO, trebuie remarcat faptul că există o diferență masivă de mărime a operațiunilor între cele două.
Tesla a livrat aproape 320 de mii de vehicule în perioada Q1-Q3 2020, în timp ce NIO a livrat doar 26,3 mii. În afară de aceasta, Tesla poate fi văzută deja ca o companie matură deoarece a reușit să obțină 5 trimestre consecutive de profit. Între timp, NIO rămâne o ”mașină de ars” numerar, la fel cum a fost Tesla în primii ani.
Aruncând o privire asupra rapoartelor de evaluare, putem vedea că NIO este mai „scump” decât Tesla. Raportul preț-vânzări și preț-valoare contabilă sunt mult mai mari pentru compania chineză decât pentru compania americană.
Raportul preț-câștiguri nu poate fi utilizat pentru comparație, deoarece NIO încă nu a realizat niciun profit și, la rândul său, raportul P/E pentru acțiune nu poate fi calculat.
Tesla a livrat de 12 ori mai multe vehicule decât NIO în acest an, iar capitalizarea sa de piață este de aproape 7 ori mai mare decât cea a companiei NIO. În timp ce Tesla arată „mai ieftin” decât NIO, trebuie remarcat faptul că evaluările ambelor companii sunt foarte ridicate în comparație cu evaluările acțiunilor din sectoare mai tradiționale.
Perspective
Când vine vorba de perspectivele viitoare, situația arată puțin mai bine pentru NIO. De ce? Guvernul chinez a promis că vehiculele electrice noi vor reprezenta 25% din totalul vânzărilor de mașini din țară până în 2025.
În timp ce Tesla își vinde mașinile și în China, NIO are un avantaj în țară. Mai mult, Tesla vinde mașini în America de Nord, Europa și Asia, în timp ce NIO nu se extinde dincolo de piața sa internă.
Unele zvonuri neconfirmate au apărut la începutul acestui trimestru că NIO ar putea lua în considerare lansarea vânzărilor în Europa în 2021. Nu în ultimul rând, NIO a vândut toate mașinile pe care le-a produs în ultimele luni.
Aceasta înseamnă că producătorul auto nu reușește să acopere toată cererea pentru mașinile sale din cauza capacității limitate de producție. Creșterea producției va atrage costuri mari, prin urmare se așteaptă ca NIO să rămână neprofitabilă pentru o perioadă de timp. Pe de altă parte, creșterea Tesla probabil va încetini din cauza amplitudinii deja mare a operațiunilor sale.

Tesla (TSLA.US) evoluează în interiorul unei formațiuni de tip triunghi ascendent. Acțiunile au deschis ieri la limita superioară a formațiunii, dar nu au reușit să rămână acolo și au pierdut o parte din câștiguri. Sursa: xStation5