BET
17764.07
-0.94%
BET-TR
37601.25
-0.93%
BET-FI
58687.29
0.41%
BETPlus
2622.16
-0.94%
BET-NG
1278.12
-0.68%
BET-XT
1508.13
-0.78%
BET-XT-TR
3155.09
-0.76%
BET-BK
3257.19
-0.23%
ROTX
39072.17
-0.93%




Cât ar mai putea crește Ferrari după venirea lui Hamilton în echipă?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Ferrari va livra întotdeauna cu o mașină mai puțin decât cere piața,″ acestea fiind cuvintele lui Enzo Ferrari, fondatorul companiei italiene de mașini sport, care tocmai a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2024.

Acestea au fost primite cu o oarecare răceală de către investitori, ceea ce a dus la o vânzare masivă de acțiuni după publicare. Pe de altă parte, scăderile acțiunilor Ferrari au avut loc de la vârfurile istorice inregistrate recent.

Va reuși acum compania să genereze cifre solide în viitor, cu reduceri suplimentare ale vânzărilor? Va fi ajutată de Lewis Hamilton, care se va alătura echipei Ferrari de Formula Unu începând cu sezonul 2025? Are compania nevoie de un asemenea ambasador important, având în vedere că cererea depășește cu mult vânzările?

Rezultate financiare solide, dar sunt sigure?

Compania a prezentat rezultate financiare destul de bune pentru primul trimestru al anului 2024, dar cu așteptări mixte. Ferrari a generat venituri de 1,58 miliarde de euro, în creștere cu 10,5% față de anul anterior, față de așteptările de 1,55 miliarde de euro.

În același timp, profitul pe acțiune a fost de 1,95 euro, comparativ cu așteptările de 1,85 euro și cu 1,62 euro anul trecut. Cu toate acestea, compania a prezentat o perspectivă ușor dezamăgitoare pentru anul curent, indicând un profit pe acțiune de 7,5 euro față de așteptarea de 7,77 euro.

Veniturile, pe de altă parte, sunt așteptate să ajungă la un total de 6,4 miliarde de euro, față de așteptările de 6,5 miliarde de euro. Așteptările ușor mai scăzute ale companiei față de previziunile pieței ar putea sugera teoretic o supraevaluare a prețului acțiunilor pe piața bursieră.

Surprinzător, vânzările mai mari au fost generate cu puține schimbări în livrări, comparativ cu anul trecut, la 3.560 de mașini. Creșterile livrărilor au fost creditate piețelor europene și americane, în timp ce scăderile au avut loc mai ales în China și în restul pieței asiatice, care reprezintă doar 10% din piața totală a Ferrari.

Cu toate acestea, creșterea performanței financiare cu o scădere a livrărilor este rezultatul forței mărcii și al creșterii prețurilor, care nu contează prea mult pentru clienții care așteaptă deja ani de zile livrarea mașinilor de vis.

Ferrari – liderul luxului global

Modelul unic de afaceri al mărcii îi conferă o putere enormă de stabilire a prețurilor și plasează compania în fruntea pieței europene de bunuri de lux.

Acest lucru se datorează mai multor motive. În primul rând, un Ferrari „mediu” costă aproape de patru ori mai mult decât un Porsche standard, ceea ce înseamnă că doar cei mai bogați își pot permite mașinile mărcii.

Astfel, vânzările de mașini ale mărcii sunt imune la tulburările economice care apar în lume. Mai mult, dintre cele mai recunoscute mărci de mașini, cum ar fi Lamborghini, McLaren și Porsche-ul menționat anterior, compania lui Enzo Ferrari menține cele mai mari marje de operare de pe piață.

Limitând oferta, evaluările vehiculelor Ferrari rămân ridicate, ceea ce, împreună cu o societate mai bogată, înseamnă că cererea pentru modelele legacy este suficient de mare încât aceste mașini pot chiar să câștige valoare pe piața secundară.

CITESTE SI:  FORT, companie de securitate cibernetică parte a Bittnet Group, debutează pe piata AeRO a Bursei de la București

Va genera Hamilton cerere suplimentară?

Ferrari nu înseamnă doar mașini sport și de lux. Este o echipă sportivă care concurează în multe categorii, inclusiv cea mai importantă – Formula Unu.

Spiritul de competiție al mărcii este evidențiat și de simbolul bursier „RACE”, iar compania este listată atât la Bursa de Valori din Milano, cât și la Bursa de Valori din New York.

Ferrari a câștigat ultimul său titlu în categoria piloților în 2007, iar în categoria constructorilor în 2008. Totuși, acest lucru ar putea să se schimbe cu adăugarea unuia dintre cei mai de succes piloți din lume, Lewis Hamilton, în echipă.

Dacă acesta din urmă reușește să ridice Ferrari dintr-o poziție de urmărire într-una de câștig, cererea pentru mașinile Ferrari ar putea crește și mai puternic.

Acest lucru este demonstrat, printre altele, de istoria Aston Martin, care și-a îmbunătățit semnificativ condiția financiară cu vânzări crescute după ce a intrat în Formula Unu ca echipă.

Chiar dacă compania nu avea intenția de a vinde mai mult, datorită poziției sale, ar putea alege să ridice prețurile, ceea ce ar îmbunătăți și mai mult marjele.

De asemenea, au existat recent speculații despre posibilitatea ca cel mai cunoscut designer de mașini din F1, Adrian Newey, să se alăture echipei, în timp ce pleacă de la Red Bull-ul dominant chiar înainte de sezonul viitor.

Îi vor conduce Hamilton și Newey pe Ferrari spre victorie, nu doar pe pistă, dar și pe piața bursieră?

Mașinile Ferrari sunt scumpe, dar ce să zicem de acțiunile companiei?

Acțiunile Ferrari au crescut cu aproximativ 30% în acest an. Totuși, după publicarea rezultatelor, observăm scăderi de până la 6% și se tranzacționează la 373 de euro pe acțiune – cel mai scăzut nivel din 22 februarie.

Merită de menționat că marasmul în prețul acțiunilor companiei era vizibil mai devreme, dar după știrea cu Hamilton la Ferrari din 2025, acțiunile companiei au câștigat aproape 10% pe 1 februarie.

De la debutul său în 2016, acțiunile companiei au crescut cu aproape 900%. Înseamnă asta că acum acțiunile sunt scumpe?

Compania se mândrește că își crește veniturile de la an la an, dar în raport cu câștigurile compania poate părea relativ scumpă. Raportul preț-câștig (PE Ratio) este de 52,9, în timp ce raportul preț-câștiguri previzionate este de 47,7.

Cum se compară acesta cu performanța istorică a raportului? Se pare că acțiunile companiei pot părea acum scumpe în raport cu câștigurile previzionate, ceea ce ar putea sugera că acțiunile Ferrari sunt supra-cumpărate pe termen mediu.

Dacă compania dorește să-și mențină poziția pe piața bursieră, va trebui să își crească marjele, deși, după cum s-a indicat, acestea sunt încă la niveluri record printre companiile auto.

Intrebarea rămâne: Cât va ajuta Lewis Hamilton în acest sens? Posibil ca sezonul viitor 2025 să vedem mai multe.