BET
12537.44
0.84%
BET-TR
23765.53
0.84%
BET-FI
51341.59
0.63%
BETPlus
1869.62
0.79%
BET-NG
943.86
1.29%
BET-XT
1093.01
0.8%
BET-XT-TR
2058.04
0.8%
BET-BK
2293.81
0.69%
ROTX
27971.6
0.97%

Producatorii auto germani din componența indicelui DAX surprind prin câștigurile raportate în trimestrul III

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Sezonul raportărilor financiare ale companiilor componente DAX se apropie de final. În acest comentariu, vom arunca o privire rapidă asupra modului în care membrii DAX au evoluat  în Q3, punând accent pe sectorul auto.

În ciuda datelor macroeconomice slabe, companiile componente ale indicelui DAX raportează câștiguri peste așteptări 

Când vorbim despre Germania, primul lucru care vine în minte este deprecierea indicatorilor de sondaj și deteriorarea generală a datelor importante.

Astfel, ar putea părea surprinzător faptul că blue-chip-urile germane au reușit să raporteze rezultate care, în medie, au fost mai mari decât acum un an.

Creșterea vânzărilor de peste 6% YoY este de aproape de două ori mai mare decât cea a indicelui american S&P500. Mai mult, creșterea de două cifre a indicelui DAX este impresionantă în comparație cu scăderea de 1% a indicelui american. În ciuda corelației ridicate cu economia, companiile auto s-au dovedit a fi unul dintre cele mai importante sectoare din Q3 al anului 2019.

Sezonul raportărilor financiare ale indicelui german DAX se apropie de final. Blue-chip-urile germane s-au comportat mult mai bine decât omologii lor din SUA în perioada iulie-septembrie. Surprinzător, producătorii de mașini au devenit unele dintre cele mai importante companii. Sursa: Bloomberg

Controlul costurilor ajută producătorii auto să raporteze creșterea veniturilor

Companiile germane producătoare de automobile așteaptă decizia din partea SUA în privința impunerii unor taxe sau amânarea acestui proces.

Având în vedere ca piața se așteaptă ca ultima variantă să se materializeze, sentimentul față de sectorul auto rămâne pozitiv. Cu toate acestea, așteptările cu privire la acest sector sunt, de asemenea, stimulate de câștigurile solide raportate în Q3 al anului 2019.

Urmărește evoluția instrumentelor preferate direct din platforma de tranzacționare

Producția de autoturisme pentru pasageri în Germania a scăzut cu 0.59% YoY, în Q3 al anului 2019, dar având în vedere situația deteriorată de anul trecut la nivel global, această scădere redusă indică rezistența sectorului.

De fapt, Volkswagen a fost singurul producător german de automobile care a raportat vânzări reduse în Q3 al anului 2019. Veniturile totale ale celor trei producători auto germani au crescut cu 9.3% YoY în Q3,  iar venitul net a fost cu peste 20% mai mare decât anul precedent.

Dat fiind faptul că producția a fost aproape neschimbată de la an la an, ne putem întreba cum au reușit companiile sa îmbunătățească vânzările și câștigurile.

Răspunsul este simplu: reduceri de costuri și lipsa unor evenimente extraordinare. O mare parte din creșterea câștigurilor Daimler poate fi atribuită eliminării unor active, în cazul companiei Volkswagen aprecierea a fost determinată de reducerea cheltuielilor operaționale și a înregistrării unor pierderi foarte mici, în timp ce BMW a reușit să își reducă costurile și cheltuielile de producție.

Cerere puternică din partea Chinei, Germaniei și Japoniei în trimestrul al treilea (Q3) din 2019

Analizând vânzările combinate ale Daimler, Volkswagen și BMW, se poate observa că vânzările totale la nivel mondial au scăzut cu 1,6% YoY în trimestrul al treilea.

CITESTE SI:  US consumer sentiment dropped to the lowest reading ever recorded. Inflation is the main issue

Cu toate acestea, o defalcare detaliată poate fi surprinzătoare pentru unii. Încetinirea economică în China este o temă majoră pe piețe acum, însă datele privind vânzările de vehicule de la producătorii auto germani sunt în contrast cu această perspectivă – vânzările din China au fost ușor (0,7%) mai mari în perioada iulie-septembrie.

Descoperă analizele de piață realizate de analiștii XTB România

Cea mai mare scădere în termeni procentuali a fost observată în Europa. Totuși, detaliile de aici sunt și ele surprinzătoare – în ciuda datelor nefavorabile din economia germană, Germania a fost singura economie majoră care a experimentat ritmul de două cifre al creșterii vânzărilor.

Vorbind despre economiile majore, creșterea solidă a vânzărilor a fost identificată și în Japonia (9 ~% YoY). Cu toate acestea, în acest caz, poate fi atribuit unei distribuții inegale înainte de majorarea impozitului pe vânzări.

Vânzările la nivel mondial ale producătorilor auto germani au fost mai mici decât în trimestrul al treilea (Q3) din 2018. Creșterea Chinei pare oarecum surprinzătoare. Cu toate acestea, BMW a fost responsabilă pentru o parte majoră a acestei creșteri, deoarece SUV-urile câștigă popularitate în a doua cea mai mare economie a lumii. Date disponibile în mii de unități. Sursa: Bloomberg, XTB Research

Producătorii de piese auto se așteaptă la trimestre viitoare slabe

Situația nu pare la fel de îmbucurătoare când aruncăm o privire la rapoartele producătorilor de piese auto. În pofida unui EPS estimat de 2.053 EUR, Continental a raportat o pierdere masivă de 9,93 EUR per acțiune. Cea mai mare parte a acestei pierderi a provenit dintr-o taxă de depreciere de 2,5 miliarde EUR, deoarece compania se așteaptă acum la o creștere mai lentă a producției de automobile. Infineon Technologies a reușit să-și crească veniturile, dar a înregistrat o micșorare semnificativă a marjei în segmentul său auto în Q3 2019.

Compania germană de semiconductori a explicat că cererea auto slabă la nivel mondial a determinat subutilizarea instalațiilor de producție și că nu se aștepta să fie îmbunătățită înainte de a doua jumătate a anului 2020. Deși Osram Licht nu este membru DAX, merită menționat că, are de asemenea o expunere semnificativă în sectorul auto.

Producătorul german de electricitate a oscilat către o pierdere de un an întreg pentru anul fiscal 2019 (încheiat pe 30 septembrie) după ce a raportat câștiguri trimestriale și a avertizat că nu se așteaptă ca producția automobilului să își revină în viitorul apropiat. Cu toate acestea, nu este nimic nou, deoarece segmentul auto al lui Osram a contractat cel puțin pentru un an.

Testează-ți strategiile de tranzacționare pe o platformă de investiții completă

Cel mai important aspect este că, deși al treilea trimestru al anului 2019 a fost unul bun pentru sectorul auto german, o îmbunătățire pe termen lung pare discutabilă. Câștigurile crescute ale producătorilor au fost realizate în baza cazurilor unice și a reducerilor costurilor, iar acestea nu pot reapărea în trimestrele viitoare.

Producătorii de piese auto se așteaptă ca sectorul auto să se zbată până în cel puțin a doua jumătate a anului 2020. Pe de altă parte, creșterea cheltuielilor de capital poate fi considerată pozitivă, dar riscă să creeze o saturare a ofertei în cazul în care cererea nu reușește să-și revină.

Nu în ultimul rând, în timp ce sectorul auto este important pentru economia germană, semnificația sa pentru indicele DAX nu este chiar atât de mare – 3 producători auto și Continental reprezintă împreună mai puțin de 11% din importanța indicelui.

Indicele DE30 a oprit o mișcare în sus ușor sub valoarea de 13330 de puncte. Ulterior, indicele a început să se tranzacționeze în intervalul 13160-13330 de puncte. Limita inferioară este testată în momentul actual, dar poate fi nevoie de un declanșator pentru o spargere la un nivel inferior. Indicele a avut parte de o creștere masivă de 2380 de puncte în prima jumătate a anului. În cazul în care impulsul ascendent continuu este egal, indicele ar putea oscila către zona de 13625-13630 puncte – și asta ar însemna un nou ATH. Sursa: xStation5