BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Retragerea Marii Britanii din UE – Ghid pentru comercianți: Cum să fiți pregătiți pentru Brexit?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

În cazul în care Regatul Unit părăsește UE fără un acord de retragere, care ar institui o perioadă de tranziție, acesta va fi tratat, în scopuri vamale, ca o țară din afara UE, începând cu data retragerii sale.
Astfel, companiile din UE ar trebui să înceapă să se pregătească pentru această posibilitate, dacă nu au făcut încă acest lucru.

Brexit va afecta compania dumneavoastră dacă…
• … aceasta vinde produse sau prestează servicii către Regatul Unit sau
• … aceasta cumpără produse sau primește servicii din Regatul Unit sau
• … aceasta tranzitează mărfuri pe teritoriul Regatului Unit.

Ce înseamnă acest lucru?

Fără o perioadă de tranziție (astfel cum este prevăzută în acordul de retragere) sau un acord definitiv, relațiile comerciale cu Regatul Unit vor fi reglementate de normele generale ale Organizației Mondiale a Comerțului, fără aplicarea de preferințe, începând cu data retragerii.

Aceasta înseamnă, în special, că:

• Se vor aplica formalități vamale, vor trebui depuse declarații, iar autoritățile vamale pot solicita garanții pentru datoriile vamale potențiale sau existente.

• Taxele vamale se vor aplica mărfurilor care intră în UE din Regatul Unit, fără preferințe.

• Se pot aplica, de asemenea, interdicții sau restricții în cazul anumitor mărfuri care intră în UE din Regatul Unit, ceea ce înseamnă că ar putea fi necesare licențe de import sau de export.

• Licențele de import și de export eliberate de Regatul Unit nu vor mai fi valabile în UE (UE-27).

• Autorizațiile pentru simplificările sau regimurile vamale, precum antrepozitarea vamală, eliberate de Regatul Unit nu vor mai fi valabile în UE (UE-27).

• Autorizațiile pentru operatorii economici autorizați eliberate de Regatul Unit nu vor mai fi valabile în UE (UE-27).

• Statele membre vor percepe TVA la importul de mărfuri care intră în UE din Regatul Unit. Exporturile către Regatul Unit vor fi scutite de TVA.

• Normele privind declararea și plata TVA (pentru prestările de servicii precum serviciile electronice), precum și cele privind rambursarea transfrontalieră a TVA se vor modifica.

• Pentru circulația mărfurilor către Regatul Unit va fi necesară o declarație de export. Circulația produselor accizabile către Regatul Unit poate necesita, de asemenea, un document administrativ electronic (electronic administrative document – eAD).

• Circulația produselor accizabile din Regatul Unit către UE (UE-27) va trebui să fie eliberată de formalități vamale înainte ca circulația în cadrul sistemului de control al mișcărilor cu produse accizabile să poată începe.

CITESTE SI:  Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Erorile Gemini amenință poziția Google între cei „7 magnifici”. Cine captează acum toată atenția pe burse?

Ce trebuie să faceți?

Toate întreprinderile vizate trebuie să se pregătească, să ia toate deciziile necesare și să finalizeze toate acțiunile administrative necesare cât mai curând posibil, pentru a evita perturbările.

Urmați lista de verificare de mai jos și aflați care sunt măsurile practice pe care trebuie să le luați cât mai curând posibil pentru a fi pregătiți.

Listă de verificare pentru comercianți referitoare la Brexit

• VERIFICAȚI dacă întreprinderea dumneavoastră desfășoară activități comerciale cu Regatul Unit sau dacă transportă mărfuri pe teritoriul Regatului Unit.

În caz afirmativ:

• ÎNREGISTRAȚI întreprinderea dumneavoastră la autoritatea vamală națională, dacă nu ați făcut deja acest lucru, în scopul desfășurării de schimburi comerciale cu țări din afara UE. Puteți găsi datele de contact ale autorităților vamale naționale pe această listă.

• VERIFICAȚI DACĂ întreprinderea dumneavoastră este pregătită să continue schimburile comerciale cu sau prin intermediul Regatului Unit și dacă dispune de resursele necesare în materie de:

1. capacitate umană (personal instruit în domeniul vamal);

2. capacitate tehnică (sisteme IT și alte tipuri de sisteme); și

3. autorizații vamale, precum cele pentru regimuri speciale (antrepozitare vamală, perfecționare sau pentru mărfurile care fac obiectul regimului „destinației speciale”).

• INFORMAȚI-VĂ la autoritatea vamală națională pentru a afla care sunt simplificările și facilitățile existente care sunt disponibile pentru întreprinderea dumneavoastră, cum ar fi:

1. simplificări pentru plasarea mărfurilor sub un regim vamal;

2. garanții globale, cu sume reduse sau derogări;

3. simplificări pentru regimurile de tranzit.

• AVEȚI ÎN VEDERE solicitarea statutului de operator economic autorizat (AEO) la autoritatea vamală națională.

Dacă sunteți înregistrați pentru mini-ghișeul unic în Regatul Unit, ÎNREGISTRAȚI-VĂ într-un stat membru al UE-27.

Dacă ați plătit TVA în Regatul Unit în 2018, depuneți cererile de rambursare a TVA cu suficient timp înainte de data retragerii, pentru ca acestea să poată fi procesate.

Discutați cu partenerii dumneavoastră de afaceri (furnizori, intermediari, transportatori,…) întrucât Brexit ar putea avea un impact și asupra lanțului dumneavoastră de aprovizionare.

Consultați pagina de internet a Comisiei Europene care conține module e-learning privind chestiuni vamale și fiscale pentru a verifica dacă dumneavoastră sau personalul dumneavoastră aveți nevoie de formare suplimentară.

Pentru informații tehnice mai detaliate, puteți consulta pagina de internet a Comisiei Europene care conține „notificări de pregătire” cu privire la o gamă largă de subiecte, inclusiv aspecte vamale și fiscale. Pentru a obține informații suplimentare și asistență, contactați autoritățile dumneavoastră naționale, Camera de Comerț și Industrie din țara dumneavoastră sau asociația din sectorul dumneavoastră.


 

[ajax_load_more]