BET
10279.82
0.89%
BET-TR
17310.5
0.89%
BET-FI
46581.37
-0.05%
BETPlus
1536.78
0.87%
BET-NG
763.38
1.68%
BET-XT
919.27
0.8%
BET-XT-TR
1555.4
0.8%
BET-BK
2008.24
0.69%
ROTX
21770.92
1.22%

Scade cererea de petrol la nivel european pe măsură ce tot mai multe țări impun restricții de circulație

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Cererea de petrol din Europa începe anul într-o manieră lentă, pe măsură ce restricțiile privind circulația limitează consumul de combustibili rutieri.

Utilizarea drumurilor în Marea Britanie, Franța, Italia și Spania a scăzut cu 37% săptămâna trecută, comparativ cu nivelurile dinaintea pandemiei, potrivit datelor compilate de Bloomberg. Cu excepția perioadei de sărbători de la sfârșitul anului, este cea mai slabă valoare săptămânală, fiind o urmare a faptului că multe regiuni ale continentului au fost blocate o mare perioadă. Consultantul Rystad Energy spune că scăderea din această lună se traduce printr-o reducere a consumului de aproximativ 1,76 milioane de barili pe zi.

De această dată, impactul asupra pieței petrolului este anulat de vremea rece din emisfera nordică, care a dus la majorarea cererii pentru combustibili ce pot fi utilizați pentru încălzire. De asemenea, reducerile unilaterale ale producției din Arabia Saudită susțin prețul. Dar slăbiciunea servește ca un semnal de alarmă al faptului că o revenire completă la nivelurile normale de consum ar putea fi mai departe decât se prognoza.

În mod clar, Europa întâmpină probleme în ceea ce privește cererea de petrol. Imaginea este departe de a fi uniformă pe întregul continent. Impactul asupra consumului a fost mai sever în țări precum Marea Britanie, unde există un blocaj strict.

Vânzările de benzină au fost cu aproximativ 45% mai mici decât nivelurile prepandemice săptămâna trecută. Această valoare este mai slabă decât în timpul blocajului din noiembrie, dar nu la fel de rău ca în primul set de restricții de anul trecut, conform unui raport guvernamental.

La Berlin, congestia rutieră – un proxy pentru cât de aglomerate sunt străzile – a scăzut cu 9 puncte procentuale față de media deja redusă a anului trecut, potrivit TomTom NV. Este o imagine similară cu alte orașe importante din regiune, precum Amsterdam sau Varșovia.

CITESTE SI:  Companiile mizeaza pe investiții în fuziuni și achiziții pentru a depăși criza provocată de pandemie

Prin urmare, datele în timp real confirmă faptul că cererea de combustibili rutieri a fost afectată major de noile restricții impuse în ultimele săptămâni. Pentru moment, această tendință nu se observă la nivelul prețurilor, întrucât investitorii par să se bazeze în mare parte pe așteptări și nu pe realitățile imediate în ceea ce privește formarea prețurilor.

Totuși, indicatorii tehnici sugerează că petrolul se îndreaptă probabil către un declin, cotația Brent înregistrând cea mai lungă secvență de zile de supra-cumpărare din 2012.

Analizând graficul observăm că trendul continuă să fie ascendent pentru petrolul Brent, dar spațiul de evoluție începe să devină tot mai restrâns de o serie de niveluri cheie. Astfel, cotația se află la aproximativ 4,7% de nivelurile prepandemice de la 57,90 USD, motiv pentru care vânzătorii ar putea să își facă simțită prezența în acea zonă având în vedere relevanța acelui prag. Un suport solid pentru cumpărători este linia ascendentă de trend, motiv pentru care traderii ar putea să fie puși să ia o decizie: fie vor încerca o spargere ascendentă fie vor testa linia de trend.

Sursa Radu Puiu, Research Analyst, XTB Online Trading