BET
16883.08
-0.21%
BET-TR
35030.34
-0.21%
BET-FI
60489.28
0.26%
BETPlus
2495.03
-0.23%
BET-NG
1206.45
-0.08%
BET-XT
1439.97
-0.1%
BET-XT-TR
2954.19
-0.1%
BET-BK
3109.87
0.11%
ROTX
37061.21
-0.21%


6 companii câștigătoare care au multiplicat banii investitorilor în era covid

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Pandemia COVID-19 a avut un impact devastator asupra economiei globale. Multe afaceri tradiționale au dus o luptă de supraviețuire iar unele s-au confruntat cu insolvența.

Cu toate acestea, fiecare șoc provoacă schimbări și schimbările creează câștigători. În timp ce perioada de blocare se termină, virusul ar putea schimba modul de viața. Brusc, am descoperit că atât de multe lucruri se puteau face de acasă: cumpărături, muncă, relaxare și chiar a comanda mâncare. Există întreprinderi care beneficiază de această schimbare. În acest raport vă prezentăm 6 câștigători ai lumii ”postcovidiene”.

Amazon

Amazon (AMZN.US) este unul dintre cei mai cunoscuți retaileri din lume. Concentrarea puternică asupra comerțului electronic s-a dovedit a fi un element cheie pentru a supraviețui  pandemiei Covid-19. De fapt, nu numai că a supraviețuit, dar a prosperat în timpul ei!

Blocările au crescut semnificativ volumele de comerț electronic și i-au încurajat pe cei care nu erau prea dornici să utilizeze tehnologia să încerce.

Baza de consum a crescut și este puțin probabil să se reducă la nivelurile anterioare crizei, odată ce blocajele sunt ridicate. De ce? Pentru că achizițiile online sunt simple și convenabile.

Mai mult, unii clienți vor rămâne reticenți în a face cumpărături în magazinele fizice pentru o perioadă de timp, cel puțin atâta timp cât pandemia există. În plus, Amazon se ramifică într-un segment popular de cloud computing prin intermediul filialei sale AWS.

Cererea de servicii de cloud a crescut pe măsură ce mai mulți oameni lucrează de acasă iar modul în care companiile operează și își desfășoară activitatea va merge probabil în această direcție în lumea post-Covid. Acest lucru s-ar putea dovedi a fi un mod important de diversificare în viitor, mai ales că este o afacere cu marje mai mari decât comerțul electronic.

Amazon (AMZN.US) a atins dimensiunea unei spargeri a unei formațiuni inversate de Head and Shoulders apărut în timpul panicii cauzate de pandemie. Ulterior, prețul acțiunii a atins noi maxime istorice, dar a  suferit o corecție recent. Sursa: xStation5

Visa

Nevoia de numerar fizic a scăzut mult în timpul pandemiei de coronavirus. Nu numai că oamenii cumpărau mai puțin, dar, de asemenea, au fost sfătuiți de autorități să se abțină de la utilizarea plății în numerar și să folosească, de exemplu, metode de tip contactless.

Visa (V.US) a înregistrat o creștere de 40% a tranzacțiilor de acest tip în primul trimestru al 2020! Inutil să spunem că interesul crescut pentru comerțul electronic stimulează volumul tranzacțiilor pentru companiile de plăți și ajută la reducerea impactului datorat scăderii cheltuielilor pentru călătorii și divertisment.

În general, pandemia a accelerat trecerea către plățile fără numerar și acest trend este exact ceea ce au nevoie companiile de plăți. Odată ce pandemia va dispărea, cheltuielile vor reveni la normal și companiile de plăți precum Visa vor avea o perspectivă de afaceri mai bună decât înainte de pandemie.

Visa (V.US) evolueaă în apropierea unei zone importante de rezistență, la aproximatix 195 USD. Acțiunea nu a reușit să depășească acest prag ieri, dar rămâne în apropiere. Sursa: xStation5

Zoom Communications

Forțarea angajaților din birouri să lucreze de acasă nu i-a scutit de obligația de a organiza nenumărate întâlniri și de a realiza apeluri zilnice. Deși un apel telefonic obișnuit poate fi suficient dacă trebuie să contactezi o singură persoană, vorbind cu 10 sau 20 de persoane simultan este destul de dificil.

Cererea pentru software-ul de la Zoom Communications (ZM.US), care permite efectuarea de apeluri obișnuite dar și apeluri video cu un grup mare de oameni, a crescut pe măsură ce blocada cauzată de coronavirus s-a instaurat.

Un astfel de software a devenit, de asemenea, un fel de linie de salvare pentru entitățile care au nevoie de a crea grupuri de „clienți” pentru furnizarea serviciilor – școli și universități. Instituțiile de învățământ din întreaga lume au început să găzduiască cursuri și clase online pentru a respecta interdicțiile la adunări.

Feedback-ul este pozitiv, iar unele universități iau în considerare să țină cel puțin o parte din cursuri online după dispariția pandemiei. Discuțiile sunt deosebit de aprinse în țările în care studenții trebuie să plătească școlarizarea pentru a putea accede la studii superioare deoarece susținerea mai multor clase online ar putea ajuta la reducerea costurilor generale ale educației.

Indiferent de direcția pe care o ia educația, anumite companii mari precum Twitter sau Facebook au anunțat deja că vor permite angajaților să lucreze de acasă și după pandemie, lucru care ar continua să mențină interesul pentru acest software.

CITESTE SI:  Simtel obține o finanțare nerambursabilă de 12 milioane de euro pentru construirea unei centrale fotovoltaice

Zoom Communications (ZM.US) a revenit recent către linia ascendentă de trend. Prețul acțiunii a trasat un model de pinbar, ceea ce sugerează că s-ar putea apropia un nou impuls ascendent din partea cumpărătorilor. Sursa: xStation5

Activision Blizzard

Blocada în multe țări dezvoltate a determinat o creștere a cheltuielilor pentru jocuri video. Acest lucru nu ar trebui să reprezinte o surpriză deoarece pare a fi o modalitate perfectă de a petrece timpul pe măsură ce aștepți ridicarea restricțiilor.

Dezvoltatorii precum Activision Blizzard (ATVI.US) au înregistrat un salt al vânzărilor și câștigurilor în primul trimestru al 2020, în timp ce majoritatea celorlalte sectoare au înregistrat o deteriorare semnificativă a afacerilor.

Dar această situație se va menține și după ce se va găsi un tratament? Există factori care susțin acest punct de vedere. Unul dintre ei este faptul că oamenii pot petrece mai mult timp acasă după pandemie decât au făcut-o înainte de izbucnirea coronavirusului și acest fapt ar trebui să încurajeze utilizarea de jocuri video.

Cu toate acestea, există un alt factor care pare să fie cel puțin la fel de important – noile console Xbox și PlayStation vor fi lansate la sfârșitul anului 2020.

Lansarea unei noi generații de console aduce adesea un salt în cheltuielile pentru jocuri video, deoarece jucătorii trec la noi console și trebuie să cumpere și noi jocuri. Momentul lansării consolei nu este întâmplător, deoarece, de obicei, toamna este perioada anului cu cea mai mare cantitate de jocuri și versiuni noi, iar acestea sunt deja dezvoltate pentru a fi jucate și pe console noi.

Activision Blizzard (ATVI.US) a scăzut sub formațiunea descendentă de triunghi. Cu toate acestea, cotația a găsit susținere în zona de 68 USD, reușind să recupereze ușor. Sursa: xStation5

Netflix

Netflix (NFLX.US) este un nume pe care mulți dintre noi îl vom asocia cu pandemia de coronavirus pentru o lungă perioadă de timp, iar datele confirmă – Netflix a câștigat aproape 15,8 milioane de abonați plătitori noi doar în primul trimestru 2020, care au adus un total de 183 milioane!

Cu toate acestea, Netflix a avut unele neplăceri din cauza pandemiei Covid-19, deoarece producția de filme și seriale a trebuit amânată în multe țări. Mai mult, compania a avertizat că unii dintre noii săi abonați vor rezilia abonamentele odată ce lucrurile vor reveni la normal.

Cu toate acestea, pe măsură ce restricțiile sunt ridicate, producția se reia și noul conținut va începe să ajungă pe platformele de streaming. Aceasta va fi o oportunitate pentru Netflix și alții pentru a-și consolida relația cu noii abonați.

Măsurie de distanțare socială a facilitat interacțiune acu tehnologia pentru mulți clienți care nu erau obișnuiți cu divertismentu online și, probabil, compania va putea câștiga permanent în detrimentul industriei cinematografice.

Netflix (NFLX.US) a crescut cu aproximativ 60% după ce a atins un minim la jumătatea lunii martie. Prețul acțiunilor a început recent o corecție descendentă, dar a avut loc o reacție la limita inferioară a structurii Overbalance, făcând posibilă apariția unui ricoșeu. Sursa: xStation5

Domino’s Pizza

Pandemia de coronavirus și regulile de distanțare socială au prins multe restaurante nepregătite. În timp ce mulți dintre aceștia aveau deja servicii de livrare a mâncării, o mare parte din veniturile lor proveneau din vânzările din restaurant.

Domino’s Pizza (DPZ.US) poate fi văzută ca o excepție, deoarece acest lanț de restaurante a fost puternic concentrat asupra livrării chiar înainte ca pandemia să se abată asupra omenirii. Potrivit directorilor companiei, în cel mai rău moment al pandemiei, doar 22% din magazinele sale internaționale au fost închise. Aceasta este într-adevăr o realizare, având în vedere devastările pe care restricțiile le-au provocat industriei restaurantelor din întreaga lume.

Domino’s a crescut rapid în ultimii ani și capacitatea dovedită de a-și servi clienții chiar și în situații de criză a consolidat cu siguranță poziția mărcii. Compania a trebuit chiar să angajeze mii de persoane pentru a servi volumul crescut de comenzi!

Abordarea Domino’s  lansată acum câțiva ani răsplătește acum mai mult decât oricând și se așteaptă ca interesul crescut pentru mesele take-away să fie una dintre noile tendințe ale consumatorilor ce va domina după pandemie.

Domino’s Pizza (DPZ.US) a reușit, de asemenea, să depășească nivelurile anterioare crizei. Cu toate acestea, spargerea nu a fost una sustenabilă și a început să evolueze lateral, în apropierea zonei de preț de la 378 USD. Sursa: xStation5


 

[ajax_load_more]