BET
12631.92
0.49%
BET-TR
24551.29
0.48%
BET-FI
51102.06
0.79%
BETPlus
1882.01
0.43%
BET-NG
975.9
0.52%
BET-XT
1107.38
0.55%
BET-XT-TR
2138.64
0.54%
BET-BK
2306.53
0.56%
ROTX
28889.67
0.62%


Acțiunea săptămânii: Airbus

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Prețul acțiunilor Airbus (AIR.DE) a înregistrat o scădere de două cifre în perioada ianuarie-iunie 2022, vânzările înregistrate fiind mai mici, exact ca în cazul principalului său rival, Boeing. Compania a livrat ceva mai puține avioane față de aceeași perioadă a anului trecut, dar registru de comenzi continuă să crească.

Să aruncăm o privire la știrile recente despre Airbus!

Livrările în prima jumătate a anului 2022 scad

Airbus (AIR.DE) se tranzacționează cu aproximativ 18,5% mai puțin până în prezent. Deși aceasta poate părea o performanță slabă, este totuși un randament mai bun decât cel generat al indicelui Euro Stoxx 50 (-19,7%) sau a indicelui DAX (-20,2%).

Este, de asemenea, o evoluție mult mai bună decât cea a principalului rival al Airbus, Boeing, care se tranzacționează cu 34,4% mai jos față de începutul anului.

Datele privind randamentul pieței bursiere arată că Airbus a reușit să depășească piața în prima jumătate a anului. Totuși,  a fost această performanță solidă prezentă și în datele financiare?

Airbus nu a publicat date privind livrările pentru luna iunie, dar datele din surse din industrie sugerează că a reușit să livreze 58 de avioane în iunie 2022.

Astfel, livrările din prima jumătate a anului sunt de 295 de unități, doar puțin sub cele 297 de anul trecut. Scăderea de la an la an a livrărilor pune sub semnul întrebării obiectivul pe întregul an al Airbus de 720 de avioane livrate.

Producătorul de avioane a spus că ratele sale de producție cresc în concordanță cu traiectoria anunțată, dar orice eșec, chiar și cele minore, ar putea face ca ținta să nu fie atinsă.

Comenzile continuă să vină

Unii s-ar putea întreba dacă imaginea puțin mai slabă a Airbus în prima jumătate a anului 2022 poate fi motivată de încetinirea cererii pe fondul așteptărilor privind o încetinire a economiei globale.

Acest lucru pare a fi departe de adevăr, Airbus bucurându-se în continuare de o cerere puternică pentru avioanele sale, iar comenzile recente o dovedesc.

Recent, au apărut știri pe piață conform cărora Airbus a reușit să obțină o comandă masivă de la 4 companii aeriene chineze de top pentru un total de 292 de avioane.

Comanda este evaluată la 37 de miliarde de dolari și este una dintre cele mai mari din industrie. Se spune că acordarea contractului către Airbus în locul lui Boeing este o consecință directă a războiului comercial SUA-China, precum și a recentelor prăbușiri care au implicat avioane Boeing.

Acesta este un factor foarte important de luat în considerare, deoarece relațiile tensionate dintre SUA și China ar putea ajuta Airbus să obțină mai multe tranzacții din a doua economie din lume.

CITESTE SI:  Piețele ignoră politica monetară a FED. Indici bursieri se apreciază în SUA și Europa

De fapt, Airbus a spus deja că intenționează să își mărească în continuare amprenta în China și să promoveze avioanele concepute pentru zboruri pe distanțe scurte către transportatorii chinezi.

Impactul războiului? Aprovizionare cu titan este de urmărit

Până acum, impactul războiului Rusia-Ucraina asupra afacerilor Airbus a fost limitat. Conflictul a amplificat unele dintre problemele lanțului de aprovizionare, dar, după cum au arătat datele despre livrări pentru prima jumătate a anului 2022, nu a avut loc nicio întrerupere majoră din punct de vedere operațional.

Airbus a încetat să ofere servicii de întreținere companiilor aeriene ruse, dar nu a avut niciun impact material asupra afacerii. Cu toate acestea, nu înseamnă că nu există riscuri pentru companie din cauza tensiunilor în creștere dintre Rusia și Occident.

De fapt, ar fi o problemă masivă pentru Airbus dacă Occidentul ar decide să sancționeze titanul rusesc. Titanul este un metal cheie folosit în producția de piese pentru avioanele de linie, iar Airbus se bazează pe Rusia pentru mai mult de 65% din aprovizionarea cu titan.

Potrivit Wall Street Journal, directorii de la Airbus i-au abordat pe politicieni occidentali și le-au cerut să nu sancționeze titanul din Rusia, deoarece nu ar fi benefic niciunei dintre părți.

Interesant este că interzicerea titanului din Rusia ar putea schimba jocul în rivalitatea Airbus-Boeing, deoarece Boeing a oprit deja achizițiile de metal din Rusia și o interdicție nu ar avea un impact atât de mare asupra Boeing precum ar avea asupra Airbus.

Sursa: xStation5

Airbus (AIR.DE) a reușit să oprească recenta vânzare în zona de suport de sub pragul de 90 EUR. Rețineți că această zonă a oprit și vânzările inițiale după invazia rusă a Ucrainei din Q1 2022 (cerc portocaliu).

Un nivel pe termen scurt de urmărit pentru prețul acțiunilor Airbus este zona de rezistență de 96 EUR. În timp ce mediul macroeconomic se poate deteriora, această deteriorare nu a avut încă un impact mare asupra afacerilor Airbus.

De fapt, compania continuă să se bucure de o cerere puternică pentru avioanele sale și este mai probabil ca orice întrerupere să vină din partea ofertei. Mai multe informații, precum și perspectivele pentru perioadele următoare vor fi furnizate probabil pe 27 iulie 2022, când Airbus își va publica raportul de câștiguri pentru prima jumătate a anului 2022.