BET
10549.44
-1.12%
BET-TR
20510.66
-1.13%
BET-FI
47098.09
-0.44%
BETPlus
1575.63
-1.13%
BET-NG
802.45
-0.3%
BET-XT
933.39
-1.02%
BET-XT-TR
1803.12
-1.03%
BET-BK
1984.47
-0.78%
ROTX
23827.7
-1.44%


Actiunea săptămânii: Purcari Wineries – 2021 a consemnat o creștere a cifrei de afaceri cu 20% dar o scădere a profitului cu 32%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Revenirea vânzărilor în Republica Moldova și consolidarea Ecosmart au adus vânzări în trimestrul IV 2021 pentru producătorul de vin in valoare de 78,2 milioane lei (+19,6% an/an, +30,5% trim/trim), peste estimarea analistilor de la BT Capital Partners (BTCP) care era de 67,2 milioane lei, precizează un raport al casei de brokeraj.

Piața din Republica Moldova a înregistrat o creștere remarcabilă de 36,4% an/an până la 14,4 milioane lei (-5,6% trim/trim, +29,9% față de estimarea BTCP), depășind nivelurile pre-pandemice, în ciuda restricțiilor impuse care au anulat evenimentele private.

Piața din România a înregistrat vânzări de 39 milioane lei (+17% an/an, +6,3% față de estimare), reprezentând 50% din venituri, întregul venit al Ecosmart fiind realizat pe această piață.

Piața poloneză a continuat să aibă performanțe slabe, vânzările ajungand la 7,7 milioane lei (-6,4% an/an, +10,1% față de estimarea BTCP).

Vânzările piețelor asiatice au fost lovite mai tare, așa că importurile de vin din China au scăzut în acest an din cauza unei pandemii extrem de restrictive și al unui mediu economic incert, rezultând o scădere de 37,4% a/a la 1,6 milioane lei.

Venituri din alte țări au depășit așteptările analistilor BTCP pentru ultimul trimestru al anului, în valoare de 15,5 milioane lei (+45,2% a/a).

În ceea ce privește mărcile, Purcari este lider incontestabil, reprezentând 44,6% din vânzările grupului, în creștere cu 17,2% an/an, până la 34,9 milioane lei și înregistrând o creștere solidă pe piața din Moldova (+66,6% an/an), o creștere cu o singură cifră în România (+6,2% an/an), și o scădere considerabilă în Asia de 56% an/an.

Evolutie preț acțiuni Purcari Wineries. Sursa BVB

Bostavan a avut o evoluție adversă în Polonia, Republica Cehă și Slovacia, compensată de un performanță îmbunătățită în Moldova și Asia, înregistrând astfel o creștere de 9,4% an/an la 16,7 milioane lei.

Crama Ceptura a avut performanțe slabe în ultimul trimestru, în scădere cu 7,9% an/an, probabil din cauza pierderii vânzărilor către Lidl.

Bardar a avut o evoluție plată an/an întrucât sectorul HoReCa și Duty-free-urile funcționează în continuare într-un mediu restrictiv.

Costurile mai mari au împins marjele substanțial în jos, partea de cheltuieli COGS (Cost of Goods sold) a fost cu 38,4% mai mare decât estimarile analistilor, ajungând la 49 mil lei, în creștere cu 37% an/an, determinată de costul mai mare al strugurilor din 2020, o pondere mai mare a vinurilor roșii care sunt mai scumpe de produs și reciclarea deșeurilor care a adăugat aproximativ 5 milioane de lei la COGS de când au fost consolidate.

CITESTE SI:  A noua ofertă de titluri de stat FIDELIS cu scadențe între 1 si 3 ani se va derula la BVB

Astfel, profitul brut a ajuns la 29,1 milioane lei, reprezentând o marjă brută de 37% (-8 pp an/an, -10 pp față de estimarea analiștilor).

În același timp, cheltuielile de exploatare, cu excepția COGS, au crescut cu 39,1% an/an, până la 22,6 milioane lei (+42,1% față de estimări). Costurile de marketing și vânzare au crescut cu 34,3% an/an, la 11,9 mil lei (+79,7% trim/trim), cu 30,8% peste estimari, deoarece vinificatorul și-a intensificat eforturile de marketing.

Cheltuielile generale si administrative au crescut până la 9,3 milioane lei comparativ cu estimarea de 7,5 milioane lei, iar în plus, vinificatorul a înregistrat o depreciere a fondului de comerț și creanțe de 3,5 ori peste așteptările analistilor de 4,7 milioane lei.

Evoluțiile menționate mai sus cuplate cu o pondere a pierderii de 2,7 milioane lei, majoritatea provenită de la Ecosmart, au făcut ca EBITDA să scadă 35,2% an/an, la 10,6 milioane lei (-47,8% față de proiecția BTCP), rezultând o marjă de 14%, 15pp sub indicațiile companiei.

EBIT a scăzut cu 64,7% an/an la 4,6 milioane lei (-71,2% față de estimarea analiștilor).

Pierderea financiară netă s-a ridicat la 0,5 milioane lei, producătorul de vin nu a primit nicio altă plată specială in T4 2021, asa cum a primit in T4 2020 din vanzarea Glass Container Company (25,7 milioane lei). Prin urmare, vinificatorul a ajuns la un profit net de doar 1,3 milioane lei (-96,2% an/an), comparativ cu estimarea BTCP de 12,1 mil lei.

Marja de profit net de 1,6% este cu 17,4 puncte procentuale sub indicație. Veniturile de anul trecut in valoare de 244,6 milioane lei au crescut cu 20,1% an/an, în timp ce profitul net pentru întregul an se ridică la 41,1 milioane lei, o scădere de 30,7% an/an cu o marjă de 16,8%, sub limita de 18%-20%.

Așteptări mai mici pentru dividende

Profitul net după plata intereselor minoritare pentru anul financiar 2021 totalizează 38,1 milioane lei (-32,4% an/an), inclusiv plata sumei de 4,8 mil lei din vânzarea Glass Container Company înregistrată în trim III 2021.

Analistii BTCP consideră că Purcari Wineries va distribui 50% din profit sub formă de dividende, ceea ce corespunde unui dividend pe actiune de 0,48 RON și un randament al dividendului de 4,5%.

Prin urmare, BTCP a pus in revizuire prețul țintă și recomandarea de cumpărare/vânzare/păstrare pentru Purcari Wineries in condițiile in care conditiile de piață s-au schimbat substanțial.