BET
16883.08
-0.21%
BET-TR
35030.34
-0.21%
BET-FI
60489.28
0.26%
BETPlus
2495.03
-0.23%
BET-NG
1206.45
-0.08%
BET-XT
1439.97
-0.1%
BET-XT-TR
2954.19
-0.1%
BET-BK
3109.87
0.11%
ROTX
37061.21
-0.21%


Acțiunea zilei: Alibaba, cea mai mare platformă de comerț electronic din China

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Alibaba (BABA.US) a depășit previziunile privind veniturile și caștigul pe acțiune pentru ultimul trimestru conform raportului său privind câștigurile de săptămâna trecută, iar acțiunile s-au apreciat.

Din cauza incertitudinilor legate de COVID, Alibaba nu și-a publicat orientările privind câștigurile pe care le oferă de obicei la începutul anului. Cu toate astea, consolidarea puternică a conturilor și programul de răscumpărare de acțiuni reflectă o valoare mare pentru investitori, la fel ca și un raport P/E (Price earnings ratio) nerezonabil de scăzut.

Acțiunile Alibaba au crescut cu până la 15% după ce compania chineză de comerț electronic a raportat joi rezultate pentru ultimul trimestru al anului fiscal 2022.

Alibaba a depășit cu ușurință previziunile privind veniturile și profitul într-un context în care sentimentul față de companiile chineze s-a deteriorat prea mult în prezent. Deși Alibaba nu a oferit îndrumările pentru anul fiscal 2023, evaluarea companiei are încă foarte puțin sens, investitorii subestimând potențialul de câștiguri al Alibaba.

Așteptări anterioare

Așteptările scăzute au fost principalul motiv pentru care Alibaba a surprins în rezultatele sale. EPS-ul ajustat raportat pentru Q4 2022 a fost de 1,18 USD, care a depășit prognozele cu 0,10 USD, pe lângă îmbunătățirea substanțială a cifrei de venituri. Iată rezumatul:

Creșterea comerțului electronic al Alibaba

În general, veniturile Alibaba au crescut cu 9% în ultimul trimestru, la 204,1 miliarde de yuani (CNY), estimat 32,2 miliarde de dolari.

Veniturile de bază din comerțul electronic ale Alibaba din China au crescut cu 8% față de anul anterior, până la 140,3 miliarde de yuani (22,1 miliarde de dolari), o îmbunătățire față de trimestrul precedent, care a înregistrat o creștere de 7% din încasările brute.

Alibaba și-a îmbunătățit ușor performanța în cel mai important trimestru al său. De asemenea, a înregistrat o forță continuă în serviciile locale pentru consumatori, unde veniturile au crescut cu 29% YoY, până la 10,4 miliarde de yuani (1,6 miliarde dolari) și în segmentul cloud, care a înregistrat o creștere a veniturilor cu 12% YoY, până la 19 miliarde yuani (3 miliarde de dolari).

Sursa: earnings ALIBABA

Ceea ce s-a remarcat pozitiv din postarea lui Alibaba a fost faptul că această companie a continuat să facă progrese în extinderea platformei sale de comerț electronic, în ciuda unui mediu macro provocator.

Alibaba a adăugat 28 de milioane de conturi noi în ecosistemul său în ultimul trimestru, dintre care majoritatea (25 de milioane) au venit din China.

Afacerea de comerț electronic intern a Alibaba rămâne cea mai mare sursă de venituri a companiei, contribuind cu 69% la veniturile totale.

Cu toate acestea, Alibaba are, de asemenea, o mare oportunitate de a-și dezvolta celelalte afaceri, în special operațiunile sale de logistică, care sunt integrate vertical în operațiunile de comerț electronic ale Alibaba și în segmentul său cloud.

Sursa: earnings ALIBABA

Alibaba a încheiat trimestrul cu 1,3 miliarde de conturi de clienți active. În ultimul an, Alibaba a adăugat 177 de milioane de clienți noi pe platforma sa, creând o bază solidă pentru rezultate pe termen lung și creșterea fluxului de numerar.

Programul de răscumpărare de acțiuni Alibaba

Înainte ca Alibaba să-și publice rezultatele, piața a estimat posibilitatea ca această companie să-și folosească fluxul de numerar din trimestrul precedent pentru a consolida bilanțul prin răscumpărarea unui număr semnificativ de acțiuni.

Având în vedere că Alibaba tocmai și-a mărit răscumpărarea de acțiuni de la 15 miliarde de dolari la 25 de miliarde de dolari la acea vreme, iar acțiunile se tranzacționau la prețuri nerezonabil de scăzute în martie, momentul a coincis cu începutul războiului din Ucraina.

CITESTE SI:  Cum influențează criza din Marea Roșie comerțul global și companiile românești de import-export

În al patrulea trimestru fiscal din 2022, Alibaba a răscumpărat aproximativ 17,8 milioane de acțiuni americane de depozit (ADRs – acțiuni listate în SUA) pentru aproximativ 2 miliarde de dolari.

Se așteptase o răscumpărare minimă de acțiuni în valoare de 2 miliarde de dolari. În ultimul an, Alibaba a răscumpărat 60 de milioane de ADR-uri pentru un preț total de 9,6 miliarde de dolari.

Sursa: earnings report ALIBABA

Omiterea orientărilor privind rezultatele

Alibaba nu a oferit îndrumări privind câștigurile, lucru pe care îl face în mod normal la începutul anului fiscal. Firma de comerț electronic a citat incertitudinile legate de COVID-19 drept motiv pentru a nu oferi aceste informații.

În mod normal, lipsa de previziuni nu este bine primită și acțiunile companiilor care nu le emit sunt pedepsite de piață. În acest caz, însă, lucrurile stau diferit. Acțiunile Alibaba au fost atât de afectate începând cu al patrulea trimestru al anului 2020, încât investitorii sărbătoresc rezultate și mai slabe.

Evaluarea Alibaba ar putea fi greșită: perspectivele de comerț electronic sunt subevaluate

Evaluarea pieței pe Alibaba este foarte pesimistă. Pe de o parte, trebuie să vă amintiți că Alibaba este foarte profitabilă. A generat un venit net de 47,1 miliarde de yuani (7,4 miliarde de dolari) în anul fiscal 2022, în timp ce venitul net ajustat a fost de 136,4 miliarde sau 21,5 miliarde de dolari.

Există o mare profitabilitate în afacerea Alibaba și investitorii nu par să aprecieze acest lucru în acest moment. În plus, avem de-a face cu unul dintre cele mai mari imperii de comerț electronic din lume în ceea ce privește dimensiunea contului și domeniul de aplicare, dar evaluarea Alibaba nu reflectă încă acești factori.

Acțiunile Alibaba se tranzacționează la un raport P/E de 10x. JD.com (JD), de exemplu, are un raport P/E aproape dublu față de Alibaba, când evaluarea istorică a Alibaba a fost de până la 30x. Oricât de incorectă este evaluarea Alibaba, aceasta reprezintă valoarea de bază și un risc scăzut.

Sursa: earnings report ALIBABA

Cu toate acestea, există riscuri pentru Alibaba

Alibaba se confruntă cu riscuri continue legate de încetinirea pieței de comerț electronic din China. Deși investește în alte afaceri pentru a-și diversifica mixul de venituri, moderarea continuă a creșterii în activitatea sa de bază reprezintă un risc pentru Alibaba și performanța acțiunilor sale.

Prin urmare, este important să acordăm atenție evoluției câștigurilor și fluxului de numerar liber al Alibaba, în cazul în care acestea se deteriorează serios sau dacă Beijingul anunță alte măsuri negative asupra companiei.

Concluzii

În ciuda circumstanțelor cauzate de blocajele COVID-19 și cerințele de reglementare din ultimul an, Alibaba a raportat bine, înregistrând o creștere a veniturilor de 9%.

Sigur, are unele probleme, cum ar fi încetinirea creșterii veniturilor și dependența de tranzacțiile interne de comerț electronic, dar evaluarea nerezonabil de scăzută a companiei nu face parte din acestea. Alibaba a adăugat un număr semnificativ (177 de milioane) de conturi noi în ultimele douăsprezece luni, ceea ce denotă puterea și atractivitatea diferitelor platforme de comerț electronic ale Alibaba.

Analiza tehnica

Din această perspectivă, nu există nicio schimbare, deși, cel mai probabil, corecțiile vor continua. Investitorii vor fi atenți la divergența pozitivă indicată de indicatorul RSI. Dar nu trebuie să fim prea încrezători, întrucât în alte perioade anterioare, prețul a ajuns să cedeze presiunii de vânzare, generând noi mișcări corective precum cea proiectată în imagine (ABC).

Sursa: xStation

Analiză efectuata de Casa de brokeraj XTB Online Trading