BET
17038.13
0.64%
BET-TR
35352.07
0.64%
BET-FI
60610.63
-0.15%
BETPlus
2512.24
0.58%
BET-NG
1228.45
0.93%
BET-XT
1453.38
0.56%
BET-XT-TR
2981.75
0.56%
BET-BK
3113.52
0.3%
ROTX
37437.36
0.64%



Acțiunea zilei: Amazon. Ce perspective ar putea aduce rezultatele din trimestrul al treilea?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Amazon urmează să-și publice rezultatele financiare săptămâna asta joi, după inchiderea sesiunii de tranzacționare, în ceea ce ar putea fi un raport crucial pentru companie. Acțiunile au crescut cu peste 14% în ultimele zile, în timp ce investitorii se confruntă cu semnale mixte de la piață.

Amazon a oferit estimări pentru o creștere de 13% până la 17% a vânzărilor care ar putea ajunge între 125 de miliarde de dolari până la 130 de miliarde de dolari în timp ce venitul din exploatare ar putea ajunge până la 3,5 miliarde de dolari.

Creșterea vânzărilor nu a fost o problemă recent, așa cum se arată mai jos, dar venitul din exploatare a fost greu de obținut.

Sursa: Amazon

De ce este redus rezultatul operațional?

Venitul din exploatare a fost afectat semnificativ de la apogeul pandemiei. Creșterea inițială a cheltuielilor din cauza pandemiei, stimulul economic și creșterea cumpărăturilor online au făcut loc unui comportament mai puțin favorabil.

În primul rând, în timp ce compania a beneficiat inițial de stimulentele care au susținut economia, salariile în creștere și o piață a forței de muncă strânsă au adăugat costuri de miliarde la rezultatul final. Acest lucru a predominat de la mijlocul până la sfârșitul anului 2021 și continuă până în prezent.

Ulterior, problemele logistice au afectat lanțul de aprovizionare pentru o mare parte a anului 2021 și aceste provocări persistă. Acest lucru adaugă costuri la marjele de vânzare cu amănuntul care sunt deja strânse.

Acest lucru contribuie, de asemenea, la inflația la nivel global, iar în SUA se știe că inflația adaugă la costurile combustibilului și aproape la orice altceva.

Puterea dolarului american și-a pus amprenta asupra rezultatelor internaționale. Vânzările din acest segment au scăzut cu 12% YoY în al doilea trimestru, dar doar cu 1% dacă sunt ajustate pentru variațiile valutare.

Venitul din exploatare a scăzut de la un profit de 362 de milioane de dolari la o pierdere consistentă de 1,8 miliarde de dolari în ultimul trimestru.

Dar mai este ceva la care să fii atent?

În prima jumătate a anului 2022, marja brută a scăzut doar cu puțin peste 1%, de fapt, cea mai semnificativă creștere a cheltuielilor nu este la nivelul la care ne-am putea aștepta. Cheltuielile pentru tehnologie și conținut au crescut cel mai mult în prima jumătate a anului 2022.

Până în al doilea trimestru, Amazon a cheltuit 33 de miliarde de dolari în acest domeniu, cu 25% mai mult decât în ​​prima jumătate a anului 2021.

Afacerea cloud: AWS

Amazon Web Services (AWS), cel mai mare furnizor de servicii cloud din lume, este cea mai mare sursă de venituri a Amazon și a fost în ultimul timp singurul centru de profit consistent.

Segmentul a produs vânzări de 19,7 miliarde de dolari în ultimul trimestru și 5,7 miliarde de dolari în venituri din exploatare. Amazon a atins o rată de rulare (vânzări anualizate) de 79 de miliarde de dolari pentru AWS în ultimul trimestru, iar vânzările totale vor umbri probabil cele 80 de miliarde de dolari din acest an cu o marjă largă.

CITESTE SI:  Alumil a încheiat anul trecut cu afaceri de 118,1 milioane de lei, în creștere cu 8,3% față de 2022

Afacerea în cloud a Amazon înregistrează în mod constant marje de operare aproape de 30%.

Acest segment a avut atât de mult succes încât aproape sprijină întreaga capitalizare de piață de 1,17 trilioane de dolari a Amazon. Segmentul a crescut cu 35% până acum în 2022 și, cu excepția unui lucru drastic, va depăși cu ușurință venituri de 100 de miliarde de dolari în 2023.

AWS are o dominanță pe piața infrastructurii cloud de peste 33%, depășind Azure (MSFT) de la Microsoft și depășind cu mult neprofitabilul Google Cloud al Alphabet (GOOGL).

Sursa: Amazon

Alte aspecte de notat

Vânzările AWS ar putea ajunge la 21,4 miliarde de dolari dacă această companie va menține creșterea de 33% pe care a obținut-o în al doilea trimestru.

Creșterea publicității a încetinit puțin, dar a fost încă puternică în al doilea trimestru, cu 18%, până la 8,8 miliarde de dolari. Amazon a generat 34 de miliarde de dolari în vânzări de reclame digitale în ultimele 12 luni, ceea ce este impresionant având în vedere de unde a început acest flux de venituri. Vânzările din acest segment au fost atât de nesemnificative încât compania nici măcar nu le-a raportat separat până de curând.

În 2022, veniturile totale din servicii au depășit pentru prima dată vânzările de produse, după cum se arată mai jos.

Sursa: Amazon

De ce este acest lucru important? Vânzările de servicii au o marjă mai mare și sunt, de asemenea, recurente, cum ar fi AWS și abonamentele. Sperăm că această tendință va continua și decalajul din graficul de mai sus se va mări. Un Amazon mai orientat spre servicii va fi mai profitabil, va produce fluxuri de numerar mai bune și va face mai mulți bani pentru acționari.

Unde sunt acțiunile Amazon?

Acțiunile Amazon au scăzut cu mai mult de 38% în acest an, dar și-au revenit cu 14% de la ultimul minim din 14 octombrie, după cum se arată mai jos.

Înainte de recentul raliu, se aștepta o reacție pozitivă puternică la rezultate. A fost prea multă negativitate inclusă în preț, trasă în jos de contextul global. Dar săptămâna aceasta vom vedea dacă raliul pe termen scurt va avea o durată mai mare.

Judecând după tonul îndrumărilor din ultimul trimestru, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că venitul din exploatare va fi la nivelul scăzut al estimărilor.

Succesul masiv al AWS a crescut cheltuielile pentru infrastructură, ceea ce va crește cheltuielile cu amortizarea și va afecta veniturile din exploatare. Din această cauză, piața ar putea reacționa negativ înainte de a digera detaliile raportului de câștiguri.