BET
16811.2
-0.57%
BET-TR
34881.21
-0.57%
BET-FI
60140.71
-0.56%
BETPlus
2484.87
-0.58%
BET-NG
1201.09
-0.59%
BET-XT
1432.99
-0.62%
BET-XT-TR
2939.88
-0.62%
BET-BK
3082.2
-0.87%
ROTX
36892.26
-0.57%


Acțiuni de creștere: Adobe Systems

Autor: Financial Market
Timp de citit: 7 minute

În ultimii ani, Adobe Systems Inc. (ADBE.US) a fost una dintre cele mai performante companii din Statele Unite, înregistrând rate mari de creștere. Are potențial financiar de a crește într-un ritm ridicat, dar compania nu este rezistentă la recesiune. Prețul acțiunii ar putea fi evaluat corect astăzi, dar asta nu înseamnă că nu vor continua corecțiile.

Și mai ales, având în vedere că prețul acțiunilor Adobe a scăzut cu aproape 50% și a subperformat în mod clar S&P 500 (US500) în ultimele luni, acțiunile și compania ar putea merita o privire mai atentă pentru a determina dacă trebuie să luăm în considerare această valoare la momentul în care se atinge minimul pieței.

Adobe este una dintre cele mai mari companii de software din lume. A fost fondată în 1982 și are în prezent aproximativ 26.000 de angajați și generează venituri anuale de aproximativ 16 miliarde de dolari.

La fel ca multe alte companii de software, Adobe oferă produsele sale în primul rând printr-un model software ca serviciu („SaaS”). Oferă software, în special pentru grafică, fotografie, ilustrație, animație și multimedia/video.

Și printre cele mai populare produse ale sale se numără Adobe Photoshop, Adobe Illustrator și Adobe Acrobat Reader, precum și cel mai utilizat format de document portabil din lume, PDF.


Se concentrează pe trei segmente diferite:

• Digital Media: Acest segment oferă produse și servicii pentru a crea, publica și promova conținut și pentru a accelera productivitatea. Clienții includ profesioniști creativi, cum ar fi fotografi, editori video, designeri grafici sau dezvoltatori de jocuri. În anul fiscal 2021, acest segment a generat venituri de 11,52 miliarde USD (73% din veniturile totale).

• Experiență digitală: acest segment oferă aplicații și servicii pentru a crea, gestiona, rula și măsura experiențele clienților, de la analiză la comerț. Clienții acestor aplicații includ agenți de marketing, agenți de publicitate, agenții sau editori, dar și oameni de știință, dezvoltatori și directori. În anul fiscal 2021, acest segment a generat venituri de 3,867 milioane USD (24% din veniturile totale).

• Publicare și publicitate: Acest segment include soluții de e-learning, publicare de documente, conferințe web, precum și tipărire de înaltă calitate și dezvoltare de aplicații web. În anul fiscal 2021, acest segment a generat venituri de 398 milioane USD și a fost responsabil doar pentru aproximativ 3% din veniturile totale.

Și după ce Adobe și-a schimbat modelul de afaceri în ultimul deceniu, similar cu multe alte companii de software, cea mai mare parte a veniturilor provine acum din abonamente (14,573 milioane USD sau 92% din veniturile totale).

Ultimul raport trimestrial

Analizând ultimele rezultate trimestriale publicate, Adobe poate continua să crească într-un ritm puternic. Veniturile au crescut de la 3,83 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal din 2021 la 4,38 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal din 2022, rezultând o creștere de la an la an de 14,4%.

Venitul din exploatare a crescut de la 1,40 miliarde USD în al doilea trimestru al anului 2021 la 1,53 miliarde USD în al doilea trimestru al anului 2022: o creștere de la an la an de 8,8%. Și câștigul net pe acțiune diluat a crescut cu 7,3% de la an la an, de la 2,32 USD la 2,49 USD.

În timp ce rezultatele rămân puternice, nu putem nega că ratele de creștere sunt încetinite. Și mai ales îndrumările pentru anul fiscal 2022 nu ar trebui să ne facă optimiști. Adobe se așteaptă acum ca veniturile totale vor fi de 17,65 miliarde de dolari (față de 17,9 miliarde de dolari în ghidurile sale anterioare), iar câștigul pe acțiune (non-GAAP) este acum așteptat să fie de 13,50 de dolari în loc de 13.70 de dolari din ghidul anterior.

Creştere

Și în timp ce rezultatele trimestriale și anuale sunt importante, ar trebui să vedem aceste cifre doar ca puncte, care fac parte dintr-o imagine mai amplă.

Cu o perspectivă îndepărtată, suntem destul de interesați de tendințele pe termen lung și rezultatele unui singur trimestru nu ne spun prea multe despre aceste tendințe.

Adobe este cu siguranță optimist că aceste rate mari de creștere vor continua, iar în următorii ani, Adobe nu se concentrează doar pe crearea și conducerea categoriilor, precum și pe oferirea de platforme tehnologice, dar încearcă și să-și extindă baza de clienți. Și aceste aspecte combinate ar putea duce la o creștere ridicată.

De asemenea, văd o piață uriașă adresabilă pentru diferitele sale segmente. Creative Cloud TAM, de exemplu, este de așteptat să atingă aproximativ 63 de miliarde în 2024 și, de asemenea, este de așteptat să crească într-un ritm ridicat de la 41 de miliarde în 2023.

Segmentul Document Cloud are o piață totală adresabilă de 32 de miliarde în 2024, aproximativ 10 miliarde provenind de la lucrătorii în domeniul cunoașterii și aproximativ 8 miliarde provenind de la comunicatori.

Și mai ales, Experience Cloud TAM este de așteptat să fie în jur de 110 miliarde USD în 2024, cu „Data Insights & Audiences” responsabil pentru 33 miliarde USD și „Content & Commerce” responsabil pentru 49 miliarde USD.

Și analiștii par, de asemenea, destul de optimiști pentru următorii câțiva ani. Între anul fiscal 2022 și anul fiscal 2026, analiștii se așteaptă ca câștigurile din acțiuni să crească la o CAGR (Rata de creștere anuală compusă) de aproximativ 15%.

Sursa: Seeking Alpha

Recesiune

Dar analiștii și conducerea companiei ar putea fi prea optimiști în ceea ce privește ratele de creștere ale Adobe pentru următorii câțiva ani, precum și piața potențială în 2024. Și putem aminti cel puțin două motive:

CITESTE SI:  BERD, Bursa de Valori București și VERTIK au încheiat programul Investor Relations and Liquidity Support

În primul rând, nu ar trebui să ne așteptăm ca faza actuală de creștere ridicată a Adobe să continue pentru totdeauna. Deși Adobe a reușit să-și crească câștigul pe acțiune la un CAGR de 15,67% din 1990, au existat momente în care câștigul pe acțiune a stagnat sau a scăzut. Și, deși nu avem indicii clare că această creștere va încetini dramatic în următorii câțiva ani, nici nu ar trebui să ignorăm această posibilitate.

Sursa: Seeking Alpha

Și această afirmație s-ar putea să nu fie în întregime adevărată. Deși nu avem indicii clare că Adobe încetinește, avem indicii că economia încetinește și că SUA ar putea intra într-o recesiune în 2023.

Privind performanța Adobe în timpul recesiunilor recente, putem observa că veniturile și câștigurile pe acțiune scad în trimestrele care urmează unei recesiuni. Putem vedea, de asemenea, că Adobe și-ar putea reveni în câteva trimestre.

În al doilea rând, recesiunea ar putea pune capăt ratelor de creștere extrem de ridicate pe care le-a experimentat Adobe în ultimii ani. Adobe a reușit, de asemenea, să crească într-un ritm ridicat înainte de Marea Criză Financiară și recesiunea din anii 2008 și 2009, de asemenea, a împiedicat Adobe să crească într-un ritm ridicat, iar anii următori au fost destul de mediocri. S-ar putea argumenta în acest moment că Adobe este o afacere diferită astăzi din cauza abonamentelor, dar nu știm dacă asta va face o mare diferență.

Nivelul economic al Adobe este vizibil și atunci când ne uităm la anumite cifre. Putem începe prin a ne uita la supraperformanța extremă a acțiunilor în ultimele 4 decenii. În timp ce S&P 500 a câștigat 1,520% de la mijlocul anilor 1980, Adobe a câștigat 18,660% în aceeași perioadă de timp.

Sursa: Seeking Alpha

Pe lângă performanța acțiunilor, ne putem uita și la marjele companiei. Adobe nu are doar marje brute și operaționale extrem de mari. În special marja operațională s-ar putea îmbunătăți în ultimii ani, ceea ce este un semn bun.

În plus, Adobe a înregistrat un randament ridicat al capitalului investit (Roce) și în ultimii șase ani, acesta a depășit 10%. În timp ce media ultimilor zece ani a fost de 15,68%.

De asemenea, merită menționat faptul că Adobe este o afacere extrem de profitabilă, iar Adobe are cheltuieli de capital extrem de scăzute (în ultimii cinci ani, Adobe a trebuit să cheltuiască doar 6,6% din fluxul său de numerar operațional ca și cheltuieli de capital).

Valoarea contabilă

În acest moment, Adobe tranzacționează la câștiguri de 39 de ori, ceea ce este clar sub media pe 10 ani de 64,33 ori și, de fapt, unul dintre cele mai scăzute rapoarte P/E din ultimii ani.

Cu toate acestea, un raport P/E de 40x este încă ridicat din punct de vedere istoric. În schimb, uitându-ne la raportul P/FCF, Adobe se tranzacționează doar de 27,62 ori, ceea ce este, de asemenea, sub media pe 10 ani de 33,40 ori.

Sursa: Seeking Alpha

Dacă prețul actual al acțiunilor și multiplii de evaluare sunt justificate depinde foarte mult de ratele de creștere așteptate pentru următorii câțiva ani.

Pentru companiile care cresc într-un ritm ridicat, multipli de evaluare de 30x până la 40x pot fi garantați. Și pentru a ține seama de ratele de creștere, actualizarea fluxurilor de numerar este în general utilizată pentru a determina o valoare intrinsecă.

Deși nu există o justificare optimistă pentru următorii ani, putem întotdeauna să luăm în calcul un scenariu optimist și să presupunem că Adobe nu va fi afectat de o recesiune în următorii câțiva ani.

Presupunem că Adobe poate continua să crească într-un ritm extrem de ridicat și estimăm o creștere de 15% în următorii 10 ani, urmată de o creștere de 6% perpetuum.

Acest lucru va duce la o valoare intrinsecă de 677,23 USD pentru Adobe și numai cu această abordare, prețul acțiunilor ar fi considerat în prezent o oportunitate și ar fi subevaluat. Mai exact, acest nivel este foarte aproape de maximele istorice atinse în noiembrie 2021.

De asemenea, deși există puține motive pentru a fi atât de optimist în privința Adobe, trebuie să fim atenți și la fluxul de numerar disponibil actual.

În cazul Adobe, fluxul de numerar liber este mult mai mare decât venitul net. Și, deși acest lucru nu este neobișnuit pentru companiile în creștere cu servicii prin abonamente (deoarece abonamentele sunt adesea plătite în avans), trebuie să ținem cont de faptul că fluxul de numerar liber poate fi mult mai mic atunci când creșterea încetinește sau dacă afacerea chiar scade.

Analiză tehnică

Prețul a găsit suport în linia de trend principală de la minimele din 2020 și, deși a pierdut recent maximele prepandemice de 387 USD pe acțiune, pe termen scurt a dezvoltat o divergență pozitivă compusă din minimele în creștere ale RSI și minimele în scădere ale acțiunii prețului.

Sursa: xStation5

Acest semnal ar putea marca începutul unui proces pozitiv atâta timp cât noul minim relativ generat este mai mare decât cel anterior. De asemenea, recâștigarea nivelului de 387 de dolari ar adăuga putere revenirii ascendente.

Concluzie

După ce a pierdut aproximativ 50% din valoarea sa, acțiunile ar putea fi mai mult sau mai puțin evaluate corect în acest moment. Însă Adobe nu este scutită de un impact al recesiunii.

Având în vedere că o recesiune în 2023 este un scenariu cu probabilitate extrem de mare, Adobe este o acțiune de urmărit, deși ținând cont de riscuri, deoarece ratele de creștere sunt încetinite este și dificil de estimat la ce se așteaptă de la aceste rate.