BET
12516.82
-0.43%
BET-TR
23726.94
-0.43%
BET-FI
51190.16
-0.6%
BETPlus
1866.6
-0.42%
BET-NG
947.31
-0.3%
BET-XT
1091.23
-0.44%
BET-XT-TR
2054.73
-0.44%
BET-BK
2286.54
-0.69%
ROTX
27939.05
-0.47%

Acțiuni de creștere: Netflix, liderul pieței de streaming online

Autor: Financial Market
Timp de citit: 6 minute

Prețul acțiunilor Netflix, Inc. (NFLX.US) a scăzut cu 52% față de maximele înregistrate în noiembrie 2021. Compania s-a confruntat cu o luptă intensă în ”războaiele” de streaming, ceea ce a dus la consumarea pieței sale de acțiuni, trecând de la 51,4% în Q1 2020 la 43,6% în Q4 2021.

Compania are peste 222 de milioane de abonați plătitori, dar un TAM (piață totală adresabilă) uriaș, de 750 de milioane înseamnă că este un drum lung de parcurs pentru creștere.

În ciuda acestui fapt, compania rămâne lider de piață, cu cea mai scăzută cifră de afaceri din industrie, management de top, marje în creștere și un potențial de creștere uriaș în viitor. Merită urmărită această acțiune? Să analizăm performanța de tranzacționare, oportunitatea pieței, situația financiară și evaluarea într-un mod mai detaliat.

Oportunitatea de piață

Începând cu 2021, existau 780 de milioane de abonamente la internet în bandă largă în întreaga lume, cu excepția Chinei. În plus, există între 650 și 700 de milioane de abonamente la TV cu plată începând cu 2021, în afara Chinei. Cu 222 de mil de abonați in prezent, firma are o penetrare pe piață de 31,7% sau, cu alte cuvinte, mai rămâne aproximativ 70% din piață pentru care să lupte.

Abonamente pentru furnizori de streaming (Parrot Analytics)

Se estimează că dimensiunea pieței de streaming va continua să crească cu un CAGR de 18,3% până în 2026. În timp ce abonamentele la TV cu plată au fost de 100 de milioane în 2014 și se așteaptă să scadă cu 40%, până la doar 60 de milioane până în 2026. Netflix este gata să beneficieze de această oportunitate o creștere simultană a pieței de streaming în timp ce televiziunea cu plată scade.

Performanța afacerii

Netflix se confruntă cu o concurență intensă din partea rivalilor săi și și-a văzut cota de piață în scădere de la 51,4% în primul trimestru al anului 2020 la 43,6% în al patrulea trimestru din 2021. În timp ce rivali precum Apple TV, HBO Max și Disney+ și-au crescut cota de piață de la 13,5% până la 21,4%.

Cotă de piață de conținut (Parrot-Analytics). Netflix a văzut și o încetinire a ritmului de creștere a numărului de utilizatori cu o creștere netă de 8,28 milioane de abonați în ultimul trimestrul din 2021, care a fost impulsionat în principal de piețele din afara SUA.

Creșterea numărului de abonați Netflix (date Bloomberg)

Cererea de conținut original este un indicator cheie al creșterii numărului de noi abonați. Programele originale precum Squid Game (Jocul Calamarului) și La Casa De Papel s-au dovedit foarte populare în rândul publicului care nu vorbește engleza și, astfel, au contribuit la reducerea pierderilor de abonați ale companiei, comparativ cu trimestrele precedente, în 2021.

Netflix a lansat popularele The Witcher și Cobra Kai la sfârșitul celui de-al patrulea trimestru al anului 2021, așa că acest lucru ar trebui să stimuleze cererea din primul trimestru 2022. Noi episoade din Stranger Things vor veni și în 2022, care ar trebui să ajute cererea.

Netflix lansează în prezent între 150 și 200 de episoade de conținut original nou, mai mult decât concurenți precum Disney+, Hulu, HBO Max și Prime Video. Acest lucru oferă Netflix o mare varietate de conținut care atrage toată lumea și face din companie „ancora” industriei streaming, celelalte firme fiind considerate „suplimente”.

Puterea de stabilire a prețurilor

Netflix oferă una dintre cele mai ieftine forme de divertisment de mare valoare, iar serviciul său este încă cu 80% mai ieftin decât pachetul mediu de televiziune cu plată din SUA, costând 30 de cenți pe oră de utilizare.

Este „Războiul din sectorul streamingului” cu adevărat un război? Potrivit Parks Associates, 61% dintre gospodăriile din SUA cu abonamente de bandă largă s-au abonat la mai mult de 2 servicii de streaming începând cu 2020, în creștere față de 48% în anul precedent.

Acest lucru are foarte mult sens, având în vedere că abonamentul mediu la TV cu plată este de 80 USD, care ar putea fi transferat la mai mulți furnizori de conținut și ar putea fi în continuare mai ieftin.

Netflix a demonstrat, de asemenea, „putere de stabilire a prețurilor” în industrie și a crescut recent prețurile, dar rămâne încă profitabil.

• Netflix – 15,99 USD (după creșterea recentă a prețului).

• HBO Max – 14,99 USD

• Amazon Prime Video (12,99 USD inclusiv Prime)

• Disney plus – 7,99 USD

Având în vedere că venitul mediu al gospodăriilor din SUA a fost de 79.900 USD în 2021, o creștere a prețurilor nu pare a fi o problemă pentru clasa de mijloc, dar aceasta este o creștere a veniturilor care are un impact direct asupra profitului Netflix.

Finanțe solide

Netflix a generat venituri de 29,7 miliarde de dolari începând cu anul fiscal 2021, o creștere substanțială de 18% YoY. În timp ce profitul brut a crescut substanțial cu 26%, de la 9,7 miliarde de dolari în 2020 la 12,3 miliarde de dolari în 2021.

Venituri Netflix. Sursa: Seeking Alpha

Creșterile de preț ale companiei au ajutat la creșterea marjelor de profit brut de la un 38% în 2020 la 40% în 2021. În timp ce marjele de profit operațional au fost în creștere de la aproximativ 12% la 20,86%.

Marjele Netflix. Sursa: Seeking Alpha

Conținutul este cea mai mare cheltuială a Netflix, dar vestea bună este că această companie a menținut constant cheltuielile pentru conținut per abonat, cheltuielile totale pentru conținut crescând cu 23% de la YoY.

CITESTE SI:  Agroland Business System obține o finanțare cu fonduri nerambursabile prin programul IMM AGRI-FOOD

Începând cu anul fiscal 2021, Netflix are 6 miliarde de dolari în numerar și echivalente de numerar, cu o datorie curentă de doar 699 de milioane de dolari. Cu toate acestea, datoria sa pe termen lung de 14,6 miliarde de dolari ar putea fi o problemă dacă ratele dobânzilor vor crește, ceea ce se întâmplă deja.

Evaluare atractivă

Pentru a evalua Netflix, consensul pieței optează pentru actualizarea fluxurilor de numerar. De asemenea, valorificarea cheltuielilor de cercetare și dezvoltare pentru a crește acuratețea evaluării.

Plasând o creștere a veniturilor de 17% pentru următorii 5 ani de Netflix, având în vedere o opinie conservatoare că marja operațională a companiei va rămâne stabilă la 24%, deși această cifră ar putea crește dacă firma își va majora din nou prețurile.

Evaluarea relativă Netflix. Sursa: Seeking Alpha

În plus, incluzând raportul P/E, putem compara Netflix cu concurenții săi. Deși aceasta nu este o comparație corectă în industrie, deoarece Netflix este un creator de conținut pur, în timp ce pentru celelalte companii mai mari este un serviciu suplimentar, este totuși util să vedem nivelurile.

Netflix oferă un P/E anticipat (12 luni) de x30, care nu este tocmai ieftin, dar este aproximativ în concordanță cu giganții tehnologici mai mari, care au un potențial de creștere mai mic în termeni procentuali din cauza dimensiunii lor.

Multiplii de evaluare ai Netflix. Sursa: Seeking Alpha

Corporate

Pe de altă parte, fondatorul și CEO-ul Netflix, Reed Hastings, a cumpărat acțiuni în valoare de 20 de milioane de dolari pe 22 ianuarie 2022. Hastings a plătit un preț mediu de 393 de dolari pe acțiune și deține aproximativ 1% din acțiunile companiei.

Acest lucru este pozitiv din punct de vedere al sinergiilor dintre evoluția companiei și interesele executivului acesteia și arată un semnal pozitiv pentru Wall Street.

Riscuri

Război în industria de streaming

Netflix se confruntă cu o concurență uriașă, atât în ​​ceea ce privește conținutul, cât și numărul de concurenți, iar mulți au baze de capital mari pentru a le susține, cum ar fi Apple (AAPL.US) și Amazon (AMZN.US). Acesta este un risc în viitor și ar putea continua să determine scăderea cotei de piață și încetinirea ritmului de creștere a numărului de abonați.

Cursa pentru conținut

Netflix și toți furnizorii de streaming sunt într-o cursă pentru conținut, creșterea abonaților lor se bazează în mare măsură pe conținutul original, care este ceea ce atrage publicul. Aceasta înseamnă că sunt necesare investiții continue pentru a susține această afacere pe termen lung.

Uzura abonaților

“Oboseala de abonament” este fenomenul care apare la utilizatorii care au mai multe abonamente. Potrivit unui studiu recent Deloitte, până în 2022, cel puțin 150 de milioane de abonamente la servicii de streaming plătite (SVOD) vor fi anulate la nivel global, aceasta este o rată de abandon uimitoare de până la 30% din piață.

Aceștia avertizează însă că această estimare va fi compensată pentru că „în general se vor adăuga mai multe abonamente decât vor fi anulate” și „numărul mediu de abonamente de persoană va crește”. Estimarea este în primul rând un semn al unei piețe competitive și al oamenilor care cedează „oboselii de abonament”.

Impactul războiului și abonații ruși

Netflix are expunere directă în Rusia și ar putea pierde între 1 și 2 milioane de abonați în 2022, deoarece compania a suspendat serviciile în regiune. Deși aceasta reprezintă mai puțin de 1% din baza de abonați a companiei, cu siguranță nu ajută la creșterea generală a companiei.

Analiză tehnică

Prețul acțiunilor a coborât cu peste 52% față de maximele sale, lucru care este foarte atractiv din punct de vedere fundamental pentru investitorii pe termen lung, deoarece este subevaluată.

În plus, indicatorul de putere relativă (RSI) dezvoltă încă de la începutul anului un semnal de divergență pozitivă, care converge în prezent cu extinderea proiecției minimelor în creștere din 2018. Un semnal optimist care trebuie luat în considerare.

Sursa: xStation

Concluzii

Netflix este o companie mare cu o afacere mare și, în ciuda concurenței în creștere, rămâne lider de piață, iar serviciul său acționează ca o „ancoră” și etalon de referință pentru restul pieței. Concurenții Netflix investesc sume uriașe în „războaiele de streaming”, dar nu sunt profitabili pe cont propriu.

Deci, dacă nu încep să genereze un randament semnificativ, își pot redirecționa fondurile către alte sectoare în viitor, ceea ce este o perspectivă optimistă pentru Netflix. C

ompania este în prezent subevaluată în mod inerent, scăzând cu 52% față de maximele sale, în timp ce fundamentele sale continuă să crească, iar câștigurile pe acțiune sunt așteptate să crească cu până la 20% anual.

Volatilitatea va rămâne cea mai mare obstacol pentru Netflix, care încă nu a dovedit că poate crește numărul de abonați, dar pe termen lung, această companie merită urmărită.

Compania își va publica raportul de câștiguri la închiderea sesiunii de pe Wall Street, așa că va fi important de urmărit evoluția pieței „after market” de la 23:00 ora României.

Analiza efectuată de XTB Online Trading