BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Acțiuni de creștere: NIO, producătorul chinez de mașini electrice

Autor: Financial Market
Timp de citit: 7 minute

Acțiunile NIO (NYSE: NIO) au pierdut până la 70% din capitalizare de când au atins maximele la aproape 67 de dolari în ianuarie 2021.

Vânzarea actuală este alimentată de deteriorarea sentimentului pieței din cauza semnalelor negative macroeconomice în creștere, de la izbucnirile sporadice de variante de coronavirus, blocajele aferente ale lanțului de aprovizionare, riscurile de inflație în creștere până la semnele de încetinire economică. La acestea se adaugă conflictul dintre Ucraina și Rusia și presiunea NATO condusă de Statele Unite, care au accentuat și mai mult scăderile NIO din acest an.

De la începutul anului 2022 până în prezent, valoarea acțiunilor s-a depreciat cu până la 43% de la maxim la minim. Scăderea pentru scurt timp sub nivelul de 20 de dolari de luna trecută a fost o urmare a deprecierilor sectoriale mai ample, scăderi motivate de vânzările raportate de Tesla (TSLA.US) și de rezultatele financiare record.

Cu toate acestea, performanța fundamentală a NIO a rămas puternică, în ciuda lipsei prelungite de aprovizionare cu cipuri care a afectat industria auto în ultimul an. Producătorul chinez de vehicule electrice a livrat peste 25.000 de vehicule în al patrulea trimestru al anului 2021, ceea ce a fost aproape de vârful intervalului său de orientare inițial de aproximativ 23.500 până la 25.500 de vehicule.

De asemenea, ar trebui să ne amintim că volumele de producție ale NIO în al patrulea trimestru au avut un început slab, livrând doar 3.667 de vehicule în octombrie.

Acest lucru s-a datorat închiderii producției sale din JAC-NIO între 28 septembrie și 15 octombrie pentru modernizarea liniei de producție în pregătirea pentru vehicule noi, inclusiv sedanurile ET7 și ET5, precum și pentru SUV-ul ES7 recent introdus. Însă volumele de livrări au recuperat rapid în lunile următoare, crescând cu 105,6% de la an la an în noiembrie și cu 49,7% anualizat în decembrie.

Volumul livrărilor din ianuarie 2022 a crescut, de asemenea, cu 33,6% YoY, până la 9.652 de vehicule, în ciuda presiunii suplimentare din cauza întreruperilor cauzate de forța de muncă și a închiderii fabricilor furnizorilor cauzate de epidemia cu varianta Omicron în marile orașe chineze.

Pe lângă puterea dovedită de a face față provocărilor de producție fără precedent cu creșterea continuă a volumului, NIO a menținut, de asemenea, cererea puternică a consumatorilor, numărul de comenzi noi atingând lunar noi maxime istorice, prin lansarea continuă de noi modele și servicii complementare, de la sisteme avansate de asistență pentru șofer („ADAS”) până la tehnologia de înlocuire a bateriei de ultimă generație (BaaS) și extinderea continuă a prezenței sale în sectorul vehiculelor de ultimă generație.

Pe măsură ce NIO continuă să dea dovadă de putere în găsirea oportunităților de creștere care decurg din revoluția EV, care acum „vine în plină forță” în întreaga lume și nu doar în China, se așteaptă ca prețul acțiunilor să revină pe termen scurt, de la minimele recente.

De ce au scăzut acțiunile NIO?

Motivat de problemele lanțului de aprovizionare și de lovitura aplicată de reglemtarea acțiunilor chinezești listate în SUA, NIO și-a văzut valoarea acțiunilor scăzând cu până la 59% în 2021, de la un maxim de 66,99 USD, în ianuarie, la un minim de 27,52 USD chiar înainte de încheierea anului.

Performanța acțiunilor s-a înrăutățit în special spre începutul anului 2022. Sentimentul general pe piață a continuat să se deterioreze din cauza semnalelor macroeconomice negative în creștere, inclusiv a riscurilor de inflație în creștere determinate de o varietate de factori, inclusiv blocajele în lanțul de aprovizionare cauzate de pandemie și tensiunile geopolitice dintre Occident și Rusia cu privire la posibila invazie a Ucrainei.

Provocările specifice Chinei, inclusiv o represiune de reglementare în curs de desfășurare și semnele de încetinire a creșterii economice în regiune, au adăugat, de asemenea, o presiune crescândă asupra acțiunilor chineze listate în SUA, așa cum este cazul NIO.

Și alte companii chineze din sector au suferit corecții similare, Li Auto (LI.US) și XPeng (XPEV.US), au scăzut cu 34% și, respectiv, 41% în aceeași perioadă. Liderul mondial în vehicule electrice, Tesla, rămâne și el pe roșu în acest an, scăzând cu până la 34% YTD. Între timp, indicii majori, cum ar fi S&P 500 și Nasdaq 100, cu o scădere cu până la 10% și, respectiv, cu 15%, până în prezent, indică faptul că sectorul EV în general a continuat să aibă performanțe mai slabe decât piaţa largă.

Având în vedere mediul economic actual, nu este de mirare că sectorul vehiculelor electrice, în general, a avut performanțe slabe pe piață. Marea industrie auto a fost, de asemenea, cel mai puternic afectată de lipsa continuă de semiconductori: piața estimează că anul trecut s-au vândut cu aproape opt milioane de vehicule mai puțin, sau pierderi de peste 210 de miliarde de dolari, adăugând la lista continuă de provocări, cum ar fi creșterea costurilor materiilor prime.

Litiul, o materie primă cheie în bateriile de vehicule electrice, a beneficiat de o creștere a prețului de 500% în ultimul an din cauza accelerării rapide a vânzărilor de vehicule electrice. În China, cea mai mare piață a NIO, prețurile carbonatului de litiu au atins noi maxime în ianuarie, alături de o creștere puternică de 35% a vânzărilor de vehicule electrice din regiune începând cu decembrie.

BNEF prezice acum o „creștere cu 2% a prețurilor bateriilor în acest an, ceea ce ar putea împinge punctul în care vehiculele electrice vor atinge paritatea prețurilor mașinilor care folosesc motoare cu ardere internă până în 2026, cu doi ani mai târziu”, comparativ cu previziunile anterioare.

Ce se va întâmpla cu acțiunile NIO în 2022?

Expansiunea continuă în străinătate și lansarea de noi vehicule vor continua să fie teme cheie pentru NIO în acest an. După succesul expansiunii sale în Norvegia în septembrie anul trecut, NIO va începe să deschidă magazine și să livreze în Germania, Țările de Jos, Danemarca și Suedia în acest an pentru a pătrunde în continuare în oportunitățile tot mai mari de vehicule electrice la nivel mondial.

CITESTE SI:  Acțiunea zilei: Tesla - Cât de scump este producătorul de vehicule electrice american în comparație cu cei tradiționali?

Fiind una dintre primele regiuni care a adoptat și promovat adoptarea vehiculelor electrice, Europa este în prezent a doua cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, după China. Tendința a fost deosebit de proeminentă în Germania, unde vânzările de vehicule electrice în 2021 s-au triplat față de anul precedent, pentru a reprezenta aproximativ o cincime din înmatriculările de mașini noi din această țară.

Penetrarea vehiculelor electrice în Europa este de așteptat să atingă 40% până în 2025 și mai mult de 50% până la sfârșitul deceniului, deoarece regiunile lider precum Germania continuă să dea semne puternice de acceptare a modului de transport emergent.

Lansarea de noi tipuri de vehicule în acest an va crește, de asemenea, acoperirea NIO înainte ca programul de ajutor chinezesc pentru vehicule electrice să se încheie, susținând creșteri suplimentare ale participării în viitor.

Pelângă sedanul de dimensiuni mari ET7 care va începe să fie livrat ulterior în acest trimestru, NIO a dezvăluit și sedanul de dimensiuni medii ET5 în timpul evenimentului NIO Day 2021 din decembrie, care va începe să fie livrat în toamnă. Cel de-al treilea model EV 2022 complet nou prezentat în timpul anunțului pentru veniturile din Q2 din august a fost, de asemenea, confirmat recent ca SUV cu cinci locuri ES7, care va fi introdus în aprilie și va începe să fie livrat înainte de sfârșitul anului.

Noile modele ET7 și ET5 vor permite NIO să pătrundă pentru prima dată în segmentul sedanurilor premium, care este de așteptat să își mărească cota de piață și să conducă, ulterior, o creștere suplimentară pe termen lung. Între timp, noul ES7 își propune să fie un concurent direct al BMW X5, un mare vânzător în segmentul SUV premium din China.

În ceea ce privește furnizarea, capacitatea de producție extinsă a NIO la NeoPark este de așteptat să intre în funcțiune în al treilea trimestru, cu instalarea echipamentelor la noua unitate de producție deja în curs. Capacitatea totală de producție anuală va crește de la aproximativ 240.000 de vehicule la unitatea sa actuală de producție JAC-NIO la 600.000 de vehicule, odată ce unitatea NeoPark va fi finalizată și producția va începe să ia amploare.

Capacitatea de producție extinsă ar completa și mai mult planurile de creștere continuă ale NIO de a achiziționa cote de piață suplimentare de la diferite segmente geografice și de vehicule prin extinderea gamei sale de vehicule și a amprentei sale globale. Pe baza celui mai recent preț mediu de vânzare al NIO de aproximativ 350.000 RMB, capacitatea sa maximă de producție anuală ar fi suficientă pentru a susține venituri totale de peste 212 miliarde RMB (33,2 miliarde USD) pe termen lung.

Este evaluarea acțiunilor NIO corectă acum?

Până în 2020, se așteaptă ca vânzările consolidate ale companiei să crească de la 55,5 miliarde RMB (8,8 miliarde USD) în anul curent, la 359,8 miliarde RMB (56,8 miliarde USD) până în 2031.

Ipoteza de creștere rămâne în mare măsură în concordanță cu analizele consensului pieței, având în vedere că modelul de afaceri NIO și mediul de operare nu s-au schimbat semnificativ. O mare parte din creșterea companiei va continua să fie condusă de vânzările de vehicule, în timp ce alte vânzări cu o marjă mai mare legate de vânzări suplimentare de energie și pachete de servicii se așteaptă, de asemenea, să se intensifice odată cu extinderea în continuare a disponibilității sale pe piețe în următorii ani.

Prognoza financiară Nio. Sursa: seekingalpha

În combinație cu structura de costuri proiectată a NIO, care ține cont de capacitatea sa continuă de a crește producția, de a vinde pachete de servicii cu o marjă mai mare și de a realiza economii de costuri incrementale prin progresele tehnologice continue, se așteaptă ca această companie să înregistreze pierderi în scădere de la 4,9 miliarde RMB (777,1 milioane USD) la sfârșitul anului 2022 până la 4,7 miliarde RMB (748,6 milioane USD) în 2024.

Profitul este de așteptat să înceapă în 2025 la 629 RMB 0,2 milioane (99,2 milioane USD), cu o creștere suplimentară la 62,1 miliarde RMB (9,8 miliarde USD) în 2031.

Acțiunile Nio sunt de cumpărat, vândut sau de păstrat?

NIO este bine pregătită să-și mărească cota de piață în cursul acestui an, ceea ce va fi un avantaj uriaș pentru perspectivele sale de evaluare.

Lansarea a două sedanuri electrice complet noi este de așteptat să permită o pătrundere suplimentară pe piața de vehicule electrice din China, în creștere rapidă, în timp ce expansiunea în curs în Europa va crește acoperirea NIO pe scena mondială în viitor.

Și pe termen mai lung, introducerea de către NIO a unui sub-brand mai accesibil este ceea ce va permite adoptarea pe piața de masă a vehiculelor sale, conducând la o creștere suplimentară a cotei de piață dincolo de gama EV premium.

În timp ce performanța stocurilor este de așteptat să rămână volatilă pe termen scurt, începerea livrărilor pentru clienți a celor trei modele noi de vehicule electrice, împreună cu relaxarea restricțiilor lanțului de aprovizionare, este de așteptat să reprezinte un catalizator pentru vânzări.

NIO acționează pentru o schimbare către un impuls mai puternic al trendului ascendent în a doua jumătate a anului. Având în vedere că traiectoria de creștere pe termen scurt și lung a NIO rămâne intactă, acțiunile reprezintă o opțiune de investiție atractivă la nivelurile actuale de preț.

Sursa: xStation

Pe baza analizei de mai sus, prețul țintă pentru acțiunile NIO ar rămâne la aproximativ 60 USD. Acesta reprezintă un potențial de creștere de aproximativ 134% pe baza ultimului preț al acțiunii analizat până la sfârșitul săptămânii trecute de 25,55 USD.