BET
16864.29
-0.09%
BET-TR
34991.35
-0.09%
BET-FI
60119.58
0.02%
BETPlus
2491.73
-0.14%
BET-NG
1203.47
0.1%
BET-XT
1436.79
-0.09%
BET-XT-TR
2947.66
-0.09%
BET-BK
3105.65
-0.03%
ROTX
37038.36
-0.05%


Acțiuni de creștere: Walt Disney Company

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Mâine seară, după închiderea sesiunii de tranzacționare de peste ocean, echipa de conducere a companiei The Walt Disney (DIS.US) va publica performanța financiară a firmei pentru primul trimestru al anului fiscal 2022.

Pe măsură ce ne apropiem de acel moment, cu siguranță investitorii își vor îndrepta atenția asupra unor indicatori fundamentali cheie. Acestea sunt reperele urmărite de companie care ajută la determinarea performanței sale recente și oferă o idee despre ce fel de viitor oferă compania. Performanța calitativă pe una sau mai multe dintre aceste repere poate indica perspective bune pentru companie.[emaillocker]

Un singur indicator contează: Abonații

Una dintre cele mai atractive oportunități de creștere pentru Disney în ultimii ani au fost serviciile sale de streaming. Odată o parte mică a afacerii, streamingul a devenit o oportunitate de afaceri uriașă.

În punctul culminant al acestei oportunități se află Disney+, pe care compania l-a lansat cu doar câțiva ani în urmă. Într-un timp record, serviciul s-a extins, depășind pragul de 100 de milioane de abonați în al doilea trimestru al anului fiscal 2021.

Performanța recentă, de la creșterea din trimestrul al treilea din 2021 până în trimestrul al patrulea, a indicat că are loc o oarecare încetinire. După ce a văzut creșterea numărului de abonați pe platformă de la 103,6 milioane în al doilea trimestru al acelui an la 116 milioane în al treilea trimestru, numărul a crescut cu doar 2,1 milioane la 118,1 milioane în ultimul trimestru al anului 2021.

Historical Financials

Sursa: SEC EDGAR Data

Este important de menționat că, dacă se observă în continuare o încetinire a numărului de abonați Disney, nu este singura companie.

Liderul, Netflix (NFLX.US), a înregistrat o scădere a prețului acțiunilor cu aproximativ 22% pe 21 ianuarie a acestui an, după ce compania a înregistrat o creștere de doar 8,28 milioane de abonați pe platforma sa.

Acest lucru a ratat cu puțin pragul de 8,5 milioane pe care îl anunțaseră estimările companiei și pe care analiștii îl anticipau. Cu toate acestea, platforma a crescut la 221,8 milioane de abonați, în creștere față de 213,6 milioane observate cu un trimestru mai devreme și față de 203,7 milioane raportate în ultimul trimestru al anului 2020.

Dar, Disney vizează între 230 milioane și 260 de milioane de abonați la sfârșitul anului fiscal 2024, orice continuare a încetinirii ar putea afecta serios perspectivele investiționale ale afacerii.

Historical Financials

Sursa: SEC EDGAR Data

În afara Disney+, ar trebui să urmărim și alte servicii de streaming pe care compania le deține. Portofoliul său include ESPN+ și Hulu.

În ultimul trimestru pentru care sunt disponibile date, ESPN+ a raportat 17,1 milioane de abonați, în creștere de la 14,9 milioane în trimestrul al treilea din 2021 și față de 10,8 milioane în ultimul trimestru din 2020, între timp, Hulu a crescut într-un ritm mai lent, cu cea mai recentă creștere secvențială de aproximativ 1 milion, ducând numărul de abonați pentru afacere la 43,8 milioane în total.

Historical Financials

Sursa: SEC EDGAR Data

Numărul de abonați este doar jumătate din total. Celălalt aspect este prețul. În cel mai recent trimestru al său, veniturile Disney+ per utilizator (număr de conturi per abonament) pe lună au fost în medie de 4,08 USD.

Aceasta a fost în scădere de la 4,16 USD cu un trimestru mai devreme, dar a fost, de altfel, cea mai mare notă pentru companie din ultimul trimestru din 2020.

O mișcare atât de mică poate să nu sune prea importantă, dar vorbim de un venit suplimentar de 0,08 USD pe lună pentru fiecare utilizator, cu 118,1 milioane de utilizatori, adică un venit suplimentar de 113,4 milioane USD pe an.

Mai probabil, ESPN+ va raporta o altă creștere a veniturilor medii per abonat. Este important de menționat că această companie a cunoscut o scădere a prețurilor cel puțin în ultimele cinci trimestre. Și la sfârșitul anului fiscal 2021, compania a raportat venituri de 4,57 USD per utilizator pe lună.

Între timp, Hulu, datorită structurii diferite de prețuri pe care o oferă, este un fel de wild card, fluctuant în orice trimestru. Oricum, atenția ar trebui să fie îndreptată și către prețul acestui serviciu.

O privire rapidă la parcurile tematice

În ultimii ani, una dintre cele mai slabe sectoare ale afacerii Disney a fost funcționarea parcurilor sale tematice. Acest lucru are sens dacă luăm în considerare impactul pe care l-a avut COVID-19 asupra a tot ceea ce are legătură cu aglomerările, chiar dacă sunt în spații deschise.

CITESTE SI:  Grupul Softbinator îl numește pe Mark Stevenson în funcția de VP of Sales și vizează consolidarea prezenței pe piața de tehnologie din SUA

De exemplu, veniturile asociate cu intrările la parcurile tematice au scăzut la doar 34 de milioane de dolari în al treilea trimestru al companiei din anul fiscal 2020.

Din fericire, un an mai târziu, a revenit, însumând 1.150 de milioane de dolari. Și în ultimul trimestru al anului fiscal 2021 al companiei, veniturile au ajuns la un impresionant 1,55 miliarde de dolari. Aceste cifre le comparăm cu 383 de milioane de dolari generați cu un an mai devreme.

Historical Financials

Sursa: SEC EDGAR Data

O altă sursă importantă de venit pentru companie ar fi operațiunile „Resorts and Vacations” ale afacerii. În cel mai rău caz, în timpul crizei, veniturile aici au scăzut la doar 80 de milioane de dolari în decurs de trei luni.

Dar până în ultimul trimestru al anului 2021, a revenit la 979 de milioane de dolari. A fost aproximativ triplu față de 314 milioane generate cu un an mai devreme. Și, de asemenea, legate de aceasta ar mai fi și departamentele de Mărfuri, Parks Food and Beverage și Experiențe ale companiei.

Cea mai slabă valoare a veniturilor din aceste sectoare a fost de 63 de milioane de dolari într-o fereastră de trei luni. În cele din urmă, cifrele au revenit oarecum pentru ultimul trimestru din 2021, cu venituri totalizând 1,27 miliarde de dolari. Este triplul celor 411 milioane obținute cu un an mai devreme.

În timp ce Disney este un conglomerat mare și divers, cu multe părți ale afacerii mergând extrem de bine în timpul recesiunii, compania nu poate înflori cu adevărat până când toate părțile ecosistemului său nu funcționează corect.

Și având în vedere că varianta Omicron a pandemiei de COVID-19 are un impact semnificativ asupra siguranței percepute a ieșirii în locuri precum un parc tematic, există o anumită incertitudine cu privire la ce ar trebui să se aștepte investitorii de la aceste unități. Investitorii ar trebui să analizeze cum funcționează această parte a afacerii, deoarece ar trebui să fie un indicator al perspectivelor viitoare ale companiei.

Datoria ar putea (ar trebui) să fie redusă din nou

Ultimul lucru important pe care cred că ar trebui să-l urmărească investitorii este expunerea companiei. La sfârșitul anului fiscal 2020, aceasta avea o datorie netă de 40,71 miliarde de dolari.

Acesta a crescut la 41,21 miliarde un trimestru mai târziu. De atunci, însă, conducerea a făcut bine să aloce fluxurile de numerar în exces pentru a plăti o parte din această datorie.

Fluxul de numerar operațional a fost de doar 95 milioane USD în primul trimestru din anul fiscal 2021. Acesta este probabil motivul pentru care a fost observată o creștere a expunerii. Dar fiecare trimestru de atunci a avut ca rezultat o îmbunătățire a fluxului de numerar.

În trimestrul următor, fluxul de numerar operațional a fost de 1,39 miliarde USD. Aceasta s-a ridicat la 1,470 milioane USD în al treilea trimestru din 2021, înainte de a ajunge la 2,610 milioane USD în ultimul trimestru al anului.

Ca urmare, expunerea netă a scăzut în cele din urmă, ajungând la 38,45 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2021. În total, acesta a scăzut cu 1,32 miliarde de dolari în al treilea trimestru al acelui an, iar de la an la an a scăzut cu 2,27 miliarde de dolari.

Historical Financials

Sursa: SEC EDGAR Data

Concluzie

Deși pe termen lung compania reprezintă o oportunitate, pe termen scurt și în așteptarea rezultatelor din 9 februarie, va trebui să fim precauți și să gestionăm riscul în mod corespunzător.

Disney continuă să își reducă datoria și majoritatea operațiunilor sale merg bine. Adăugând pentru viitor potențialul serviciilor sale de streaming și având în vedere că operațiunile companiei în parcul tematic se vor redresa în cele din urmă, situația se va îmbunătăți în următorii ani.

Analiză tehnică

Tocmai, raportul va fi crucial pentru investitorii care, deși s-a aflat într-un context nefavorabil în, speră ca estimările analiștilor să nu eșueze așa cum s-a întâmplat cu rezultatele Netflix (NFLX.US) recent.

Sursa: xStation

Prețul este aliniat cu suportul principal la niveluri prepandemice și contextul va depinde de publicarea raportului de câștiguri care va avea loc miercuri seara, după încheierea ședinței de pe Wall Street.

Analiză efectuată de Dario Garcia, EFA, XTB Spain[/emaillocker]