BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Acțiunile Disney scad cu peste 10% după raportările financiare trimestriale și perspectivele anului viitor

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Acțiunile Disney (DIS.US) pierd în sesiunea de astăzi de pe Wall Street, pe fondul veniturilor mai mici decât se aștepta din segmente cheie de afaceri, a costurilor în creștere și a previziunilor reduse. Compania a avertizat cu privire la o încetinire a afacerii de streaming:

• Venituri: 20,15 miliarde USD față de prognoza de 21,24 miliarde USD (Refinitiv)

• Câștigurile pe acțiune (EPS): 0,3 USD față de previziunile de 0,5 USD (Refinitiv)

• Venituri media și divertisment: 12,7 miliarde USD (scădere cu 3% YoY) față de 13,9 miliarde USD prognozat (StreetAccount)

• Venituri din parcuri tematice și operațiuni de vânzare de retail: 7,4 miliarde USD față de estimarea de 7,5 miliarde USD (StreetAccount)

• Profit operațional din parcuri tematice: 818 milioane USD față de previziunile de 919 milioane USD (StreetAccount)

• Total abonamente la platforma Disney+: 164,2 milioane față de 160,45 milioane de prognoze (StreetAccount)

Banner Conor

Netflix este încă departe

Compania a adăugat 12,1 milioane de abonamente la platforma sa de streaming Disney+ în Q3, cu mult peste prognozele analiștilor. Cu toate acestea, Disney a răcit euforia anunțând că se așteaptă ca creșterea abonamentelor să încetinească în următorul trimestru.

În plus, se așteaptă la o creștere mai mică a veniturilor din streaming în viitor. Platforma Hulu, din care Disney este proprietarul a două treimi, avea 47,2 milioane de abonați, în timp ce ESPN+ avea 24,3 milioane.

Împreună, holdingul media Disney, adică Hulu, ESPN+ și Disney+, are peste 235 de milioane de abonați la streaming. Netflix, de multă vreme lider în spațiul de streaming, a avut 223 de milioane de abonați, potrivit datelor din ultimul său raport trimestrial.

Cu toate acestea, afacerea de streaming a Disney este încă departe de marjele Netflix. Platforma Disney+ este încă departe de profitabilitate, iar CEO-ul Disney, Bob Chapek, estimează că streaming-ul nu va atinge profitabilitate până în 2024.

Divizia de consumatori a pierdut 1,47 miliarde de dolari și a înregistrat o scădere cu 10% a veniturilor per utilizator în SUA, la 6,10 dolari. Pe urmele lui Netflix, Disney intenționează să ia în considerare punerea la dispoziție a reclamelor pe platformă și creșterea prețurilor serviciilor.

Cu toate acestea, nu este clar cum vor reacționa consumatorii la noua politică de afaceri de streaming a Disney și dacă aceasta va fi într-adevăr primită la fel de pozitiv precum a fost în cazul Netflix.

CITESTE SI:  PwC: Deși a debutat lent în 2024, piața de fuziuni și achiziții din România are perspective de redresare pe termen scurt

Banner Conor

Vin vremuri dificile

Streaming-ul, însă, nu este singura problemă pe care Wall Street a observat-o companiei. Veniturile din parcuri tematice și mass-media au fost sub așteptările analiștilor, deși CEO-ul Disney, Bob Chapek, a remarcat că a fost un nivel record în istoria companiei.

Performanța în sectorul parcurilor tematice și al produselor (parcuri tematice, afaceri de retail, croaziere și stațiuni Disney Wish) a arătat o creștere de 34% de la an la an.

Cu toate acestea, Wall Street este în mod clar îngrijorat de faptul că activitatea de consum a Disney este probabil să se înrăutățească dacă economia va aluneca în recesiune, piața muncii slăbește și inflația rămâne peste niveluri acceptabile.

În urma prognozei bearish, analiştii se tem că, dacă Disney nu va putea îndeplini prognozele astăzi, va fi şi mai puţin capabil să facă acest lucru atunci când economia SUA va începe să slăbească.

Vânzările mai mici de conținut ale Disney au fost cauzate de numărul mai mic de producții de filme planificate și create pentru cinematografe, ceea ce înseamnă, de asemenea, o gamă mai mică de produse pentru piețele de divertisment și casnice.

Compania a transmis că intenționează să urmărească îndeaproape creșterea costurilor și să controleze cheltuielile. Directorul financiar al Disney, Christine McCarthy, și-a redus previziunile privind veniturile pentru noul an fiscal, prezicând o creștere mai mică de 10% față de peste 20% în 2022.

Toate indicii sunt că firma va trebui să găsească o rețetă pentru a menține creșterea veniturilor pe perioada recesiunea. Până acum, se pare că, în ciuda mărcii sale globale recunoscute, modelul de afaceri al Disney se confruntă cu probleme în transmiterea costurilor asupra consumatorilor și se luptă să depășească așteptările încă ridicate ale analiștilor de pe Wall Street.

Sursa: xStation5

Disney (DIS.US), interval D1. Premarket-ul indică o deschidere aproape de 92 de dolari, de unde vânzătorii pot încerca să conducă acțiunile la minimele anuale de la 90 de dolari. O scădere sub acest prag ar putea anunța o corecție mai profundă, deși acțiunile Disney se confruntă deja cu o slăbiciune masivă și se tranzacționează în apropierea minimelor „panicii covid” din 2020.