BET
12562.59
1.04%
BET-TR
23813.02
1.04%
BET-FI
51530.55
1%
BETPlus
1873.66
1%
BET-NG
940.65
0.95%
BET-XT
1094.03
0.89%
BET-XT-TR
2059.95
0.89%
BET-BK
2294.9
0.74%
ROTX
28067.05
1.31%

Adrian Tănase, BVB: ne propunem să oferim suport companiilor care vor să atragă o investiție de pe bursă

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a dat startul celei de-a treia editii a proiectului Made in Romania si a lansat totodată cartea Made in Romania: 15 companii pentru cresterea economiei romanesti si povestile lor unice, prin care marcheaza finalul celei de-a doua editii a programului.

Proiectul Made in Romania este un program continuu, un ecosistem, unde antreprenorii, investitorii, consultantii si toti ceilalti actori activi in mediul de afaceri au posibilitatea să se intalneasca si sa invete unii de la ceilalti, astfel incat business-urile lor si, implicit, economia romaneasca sa se dezvolte.

Aditional expunerii pe care programul Made in Romania o confera antreprenorilor, vorbim si de finantare, deoarece orice antreprenor isi doreste sa-si creasca afacerea, iar aceasta evolutie este sustinuta si de finantare. Sunt multi antreprenori cu idei foarte bune si cu afaceri in dezvoltare, dar nu au inca implementata o standardizare similara celor din companiile listate la bursa. Prin Made in Romania ne propunem sa oferim suport companiilor in implementarea acestor standarde cerute de finantatori, pentru a facilita procesul atunci cand vor sa atraga o investitie, indiferent ca aceasta ar fi atrasa de pe piata de capital sau din alte surse”, a declarat Adrian Tanase, Directorul General al BVB.

Pe parcursul celor doua editii ale Made in Romania, BVB a interactionat cu peste 300 de companii antreprenoriale romanesti, dintr-o multitudine de ramuri ale economiei. La a doua editie Made in Romania, au fost inscrise 201 companii, cu 20% mai multe decat in prima editie. Interesul in crestere pentru Made in Romania s-a datorat inclusiv sprijinului oferit de membrii Comitetului de Nominalizare, al membrilor Juriului, precum si al companiilor care au intrat in Liga BVB in 2017.

CITESTE SI:  Bugetul de stat pe 2019 este fragil și nu asigură dezvoltarea economică și a investițiilor

Avem foarte multe companii de valoare in Romania, insa doar cateva dintre acestea au inceput sa se extinda in regiune. Speram sa vedem cat mai multe astfel de companii antreprenoriale romanesti care se extind in alte tari, intrucat avem antreprenori cu know-how si experienta de inalta calitate. Suntem onorati ca pe o parte dintre acestia i-am cunoscut prin intermediul Made in Romania. Selectia celor 15 companii a fost dificila tocmai datorita povestilor lor foarte interesante, a viziunii antreprenorilor care au fondat aceste companii cu un potential de dezvoltare remarcabil.

Povestile celor 50 de companii semifinaliste ne-au convins sa le invitam si pe acestea la training-urile pe care le-am organizat la sediul BVB si care in fiecare luna au avut cate o tema diferita, dar pornind de la realitatile cotidiene ale companiilor: finantare, contabilitate, marketing, strategie si inovatie. Aceste training-uri au fost sustinute de partenerii nostri in acest program, unii dintre ei, oferindu-le companiilor chiar si o serie de ore gratuite de consultanta. Toate aceste demersuri au un singur scop, acela de a ne aduce o contributie la dezvoltarea acestor companii si implicit a mediului de afaceri din Romania”, a declarat Lucian Anghel, presedintele Consiliului de Administratie al BVB.

Cu ocazia inceperii celei de-a treia editii a programului, BVB a relansat website-ul dedicat Made in Romania, www.bvbleague.ro, si a prezentat mai multe informatii cu privire la modul de desfasurare a programului pe parcursul anului 2019.

A treia editie aduce o serie de imbunatatiri, cu o segmentare clara a companiilor participante, cat si o restructurare a programului de mentorat, astfel incat Made in Romania sa ajunga cat mai aproape de antreprenorii din Romania. La segmentarea companiilor inscrise se va tine cont printre altele de cifra de afaceri, numar de angajati si perioada de activitate, astfel ca vor fi trei categorii de companii: start-up-uri, IMM-uri si companii mari. Fiecare companie participanta va concura, astfel, cu companii de talie similara si, totodata, programul va da sanse de afirmare si antreprenorilor la inceput de drum.

Programul va fi structurat pe 4 etape:
In prima etapa, invitam antreprenorii romani, partenerii si suporterii, precum si angajatii companiilor romanesti sa depuna aplicatiile cu ajutorul acestui website. Formularul online este disponibil pe website incepand din data de 18 februarie la AICI.
In a doua etapa, BVB impreuna cu membrii Comitetului de Nominalizare vor selecta 50 de companii, dintre toate aplicatiile primite.
In a treia etapa, din cele 50, Juriul format din 12 experti vor selecta doar 14 companii. A 15-a companie va fi aleasa prin votul publicului, in luna martie. Cele 15 companii finaliste vor fi anuntate public si premiate in cadrul Galei Made in Romania.
In ultima etapa, dupa Gala de Premiere, programul ofera antreprenorilor asistenta gratuita din domeniile de interes pentru companie, prin workshop-uri regionale (Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara), discutii bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii etc.