BET
16856.24
-0.31%
BET-TR
34974.66
-0.31%
BET-FI
59877.55
-1%
BETPlus
2491.19
-0.33%
BET-NG
1206.18
-0.17%
BET-XT
1435.85
-0.42%
BET-XT-TR
2945.76
-0.42%
BET-BK
3087.26
-0.71%
ROTX
36997.52
-0.29%


Amazon surclasează Apple și Google, devenind cel mai valoros brand din lume

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Amazon a depășit Google si Apple devenind astfel cel mai valoaros brand din lume cu o valoare de 315,5 miliarde dolari, in crestere cu 52% față de anul trecut, reiese dintr-un clasament dat recent publicității de catre compania americană Kantar Millward Brown. Amazon a facut un salt puternic de anul trecut si a devenit cel mai valoros brand global pentru 2019, intrerupand suprematia Apple și Google din ultimii 12 ani.

Din punct de vedere al capitalizării bursiere, Amazon este evaluată la aproximativ 915 miliarde dolari, acțiunile companiei reusind să se aprecieze cu aproape 25% de la inceputul anului pana in prezent.

Alte tendințe și constatări cheie din raportul pe 2019 includ creșterea rapidă a sectorului de lux – în ciuda încetinirii economiei globale, a impactului vârstei asupra brandurilor si percepției consumatorilor precum si identificarea principalilor factori care stau la baza creșterii noilor branduri.

Apple a ajuns astfel pe locul al doilea, cu o valoare a brandului de 309,5 miliarde de dolari, iar Google ocupă locul trei, cu o valoare de 309 miliarde de dolari, potrivit BrandZ Top 100 pe 2019.

Creșterea fenomenală a mărcii Amazon de aproape 108 miliarde de dolari în ultimul an demonstrează că brandurile sunt acum mai puțin ancorate în anumite categorii de produse sau regiuni izolate de pe glob. Limitele sunt acum estompate deoarece influența tehnologică permite companiilor, cum ar fi Amazon, Google și Alibaba, să ofere o gamă largă de servicii pe mai multe continente,” a declarat pentru CNBC Doreen Wang, Director in cadrul Kantar.

CITESTE SI:  Debutul sezonului de câștiguri pe Wall Street și tensiunile din Orientul Mijlociu au influențat negativ bursele globale

Nu mai este nicio surpriză ca societațile din domeniul tehnologic au dominat întotdeauna clasamentul, iar Microsoft s-a situat pe primul loc când BrandZ a fost lansat în 2006. În acest an, gigantul din e-commerce Alibaba (în valoare de 131,2 miliarde de dolari) a depășit Tencent (130,9 miliarde dolari) pentru a deveni cel mai valoros brand chinez. Mai multe de atat, există un total de 15 branduri chinezești în lista de 100 de companii, printre care compania de telefonie mobilă Xiaomi (cu o valoare de 19,8 miliarde USD) și Meituan (18,8 miliarde dolari), o platformă tehnică care poate fi utilizată pentru a comanda livrări de produse alimentare, închirieri, etc.

Iată care sunt cele mai valoaroase 10 branduri la nivel mondial:

1. Amazon 315.5 miliarde dolari
2. Apple 309.5 miliarde dolari
3. Google 309 miliarde dolari
4. Microsoft 251.2 miliarde dolari
5. Visa 177.9 miliarde dolari
6. Facebook 159 miliarde dolari
7. Alibaba 131.2 miliarde dolari
8. Tencent 130.9 miliarde dolari
9. McDonald’s 130.4 miliarde dolari
10. AT&T 108.4 miliarde dolari

Raportul poate fi vizualizat online aici.


 

[ajax_load_more]