BET
10898.37
-2.56%
BET-TR
21189.81
-2.56%
BET-FI
47470.12
-2.55%
BETPlus
1629.21
-2.53%
BET-NG
824.04
-2.51%
BET-XT
961.95
-2.53%
BET-XT-TR
1858.37
-2.53%
BET-BK
2046.89
-2.62%
ROTX
24642.07
-2.81%


Ascendia raportează o creștere cu 68% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Compania de e-Learning românească Ascendia S.A. a raportat o creștere semnificativă pe toate liniile de business în S1 2022, cifra de afaceri majorându-se cu circa 68% față de cea din în S1 2021, ajungând la circa 1.42M lei, iar veniturile totale au crescut cu circa 50%, ajungând la aproximativ 2.99M lei.

Cu toatea astea, compania a înregistrat o pierdere 0.47M lei în S1, în principal datorită creșterii numărului de angajați noi (dublarea fondului de salarii), care sunt angrenați în proiecte care vor fi facturate în S2 2022 și S1 2023.

Continuăm să ne dezvoltam și să restructurăm organizarea internă, astfel încât să ne adaptăm și mai bine unei industrii aflate în creștere atât în intern cât și în extern.

Să ne amintim că doar prin PNRR în România vor intra în domeniul Educației circa 3 Mld. Euro și o parte vor ajunge și în zona produselor software de tip e-learning.

Așa cum am mai precizat, considerăm că produsele noastre LIVRESQ, CoffeeLMS și eJourneys sunt produse cu potențial mare de adopție, aspect ce se confirmă prin creșterea numărului de clienți pentru fiecare.

Prin urmare vom continua să le extindem și vom căuta să ieșim cât mai mult cu ele în afara țării. În plus, compania lucrează la dezvoltarea noului produs – eGarantie, parțial cofinanțat cu fonduri nerambursabile, ce va fi gata în 2023,″ a declarat Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia.

Pe parcursul primului semestru al 2022 Ascendia a finalizat 2 majorări de capital, prima care a fost cu aport în numerar, fiind începută la final de 2021 și cealaltă care s-a făcut prin înglobarea parțială a primelor de emisiune existente în conturile companiei.

CITESTE SI:  Va fi suficientă o majorare a dobânzii cu 75 pb pentru a salva euro?

Obiectivele principale ale celor două majorări au fost creșterea free-float-ului de acțiuni ASC disponibile spre tranzacționare la BVB și scăderea prețului de tranzacționare al unei acțiuni, în condițiile creșterii capitalizării companiei.

Totalul veniturilor în S1 2022 a fost de 2.993.201 RON, în creștere cu aproximativ 50% față de perioada de referință, ca urmare a creșterii veniturilor din producția vândută dar și din alte venituri din exploatare.

Pe de altă parte si trendul costurilor a fost unul crescător, înregistrând o valoare de 3.455.536 RON în S1 2022, o creștere cu aproximativ 90,79%, cheltuielile cu salariile având o creștere de peste 100% si o pondere în totalul costurilor de aproximativ 54%.

Compania a raportat o pierdere netă în sumă de 473.588 RON fiind în linie cu dinamica normala a companiei, care, istoric, în primul semestru înregistrează de obicei pierdere.

Această ciclicitate se datorează faptului ca, în general, în primul semestru clienții alocă bugete și se încep proiecte, dintre care marea majoritate sunt facturate în semestrul al doilea.

Pentru finalul acestui an și în 2023, Ascendia si-a propus formarea unui consiliu consultativ, realizarea unui plan de recompensare a angajaților și membrilor consiliului consultativ și efectuarea unei noi majorări de capital cu aport în numerar, activități aflate în etape diferite de planificare.