BET
10335.95
0.22%
BET-TR
17401.88
0.22%
BET-FI
44718.54
0.26%
BETPlus
1543.36
0.23%
BET-NG
754.38
0.06%
BET-XT
917.39
0.14%
BET-XT-TR
1551.91
0.14%
BET-BK
1952.61
-0.03%
ROTX
21656.98
0.01%

Boeing a primit acordul Administrației Federale a Aviației din SUA pentru reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

• Vaccinurile împotriva coronavirusului îmbunătățesc perspectivele sectorului aviației

• Autoritățile de reglementare din SUA și Brazilia aprobă readucerea în serviciu a avioanelor 737 MAX

• Aprobarea europeană poate fi emisă la începutul lunii ianuarie

• 737 MAX reprezintă majoritatea comenzilor restante 

• Prețul acțiunilor s-a apropiat de maximele post-pandemice

Boeing (BA.US), cel mai mare producător de aeronave din SUA, a avut dificultăți anul trecut. Nu numai că a trebuit să facă față cererii scăzute pentru avioane din cauza pandemiei de coronavirus, ci și să depășească problemele cauzate de o serie de unor accidente fatale ale avioanelor 737 MAX. Cu toate acestea, lumina pare să fi apărut la capătul tunelului și ambele probleme ar putea fi rezolvate în curând.

Vaccinurile împotriva coronavirusului îmbunătățesc perspectivele pentru liniile aeriene și producătorii de aeronave

Companiile aeriene au fost afectate în mod deosebit de grav de pandemia de coronavirus, deoarece guvernele din numeroase țări au interzis călătoriile cu avionul către și dinspre punctele fierbinți ale pandemiei. Chiar dacă restricțiile au început să fie ridicate, pasagerii rămân reticenți, deoarece sunt blocați într-un spațiu limitat cu alte zeci de persoane timp de câteva ore și astfel crește considerabil riscul de a contracta virusul.

Cu toate acestea, pe măsură ce tot mai mulți candidați la vaccin prezintă rezultate promițătoare, există șanse mari ca vaccinarea să înceapă în 2021. Cererea de călătorii aeriene ar trebui să înceapă să crească.

Deoarece companiile aeriene vor începe să vadă o creștere a cererii pentru serviciile lor, acestea ar putea relua extinderea flotelor. Desigur, va dura mult timp până se va reveni la nivelurile de trafic pre-pandemice, dar recuperarea volumelor de călătorii aeriene ar trebui cel puțin să stimuleze companiile aeriene să nu anuleze mai multe comenzi pentru avioane noi.

Avioanele comerciale sunt cel mai mare segment de afaceri pentru Boeing de ani de zile. Cu toate acestea, după reținerea la sol a aeronavelor 737 MAX, la sfârșitul primului trimestru al anului 2019, veniturile sale au scăzut. Sursa: Bloomberg, XTB Research

Reluarea zborurilor 737 MAX 

Cererea de avioane Boeing a fost afectată chiar înainte de sosirea pandemiei de coronavirus, deoarece autoritățile de reglementare a aviației din întreaga lume au consemnat la sol avioanele 737 MAX, în urma a două accidente mortale cu un număr total de 346 de decese, în martie 2019.

CITESTE SI:  Top 5 acțiuni electrice de urmărit în 2021

Cu toate acestea, după un an și jumătate de la scoaterea din funcțiune, Administrația Federală a Aviației a anunțat pe 18 noiembrie că 737 MAX va putea reveni la zborurile comerciale. Mai mult decât atât, autoritățile de reglementare europene au publicat un raport pe 24 noiembrie, sugerând că avioanele 737  MAX ar putea primi acceptul pentru reluarea zborurilor până la începutul lunii ianuarie 2021. Aprobarea de repunere în funcțiune a fost emisă și de autoritatea de supraveghere a aviației braziliene.

Aceasta este o veste minunată pentru Boeing. De ce? Compania avea restanțe de 5.146 de avioane până la sfârșitul Q3 2020, din care 4.114 erau avioane 737 MAX!

Boeing a spus că aceste costuri cauzate de consemnarea la sol vor fi împărțite pe 3.100 de aeronave, ceea ce înseamnă că programul va avea probabil o marjă de profit mai mică în comparație cu perioada de dinaintea interdicției de zbor.

Cu toate acestea, pe măsură ce producătorul american va începe să finalizeze comenzi, șansa ca acestea să fie anulate se va micșora și, mai important, ar putea să nu mai piardă cota de piață în fața principalului său rival, Airbus.

Boeing a observat o schimbarea negativă a totalului comenzilor după consemnarea la sol a aeronavei 737 MAX. În același timp, principalul său rival Airbus a continuat să rezerve noi comenzi pentru avioanele sale, deseori datorită anulării comenzilor pentru Boeing. Sursa: Bloomberg, XTB

Prețul acțiunilor se apropie de maximele post-pandemice 

Desigur, va dura ceva până când operațiunile Boeing vor reveni la nivelurile dinaintea accidentelor. Cu toate acestea, acțiunile au început să beneficieze de o acțiune pozitivă a prețurilor în ultima perioadă.

Prețul acțiunilor a depășit limita superioară a canalului ascendent la începutul acestei luni. Știrile despre 737 MAX au permis cotației să se apropie de maximele post-pandemice, care se află la o retragere Fibonacci de 38,2% din scăderea față de maximele istorice.

Revenirea la serviciu a 737 MAX poate determina o decizie de restabilire a plăților dividendelor (acestea au fost suspendate după primul trimestru al anului 2020) și acest lucru ar putea atrage o cerere suplimentară din partea investitorilor care analizează veniturile. Depășirea rezistenței de la 38,2% ar deschide drumul către următoarea zonă de rezistență majoră marcată de retragerea de 61,2% (zona de 310 USD).