BET
16830.02
0.29%
BET-TR
34920.28
0.29%
BET-FI
60128.46
-0.21%
BETPlus
2483.75
0.29%
BET-NG
1209.66
0.34%
BET-XT
1435.89
0.24%
BET-XT-TR
2945.85
0.24%
BET-BK
3088.26
0.35%
ROTX
36969.45
0.25%



Brandul personal, inca o necunoscuta pentru antreprenorii romani

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Brandul personal, este inca o necunoscuta pentru antreprenorii romani, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă, training şi coaching Valoria Business Solutions despre modul în care este percepută importanţa brandului personal în mediul de afaceri din România.

Aproape 70% dintre oamenii de afaceri din Romania nu gasesc valoarea adaugata in conceptul de brand personal, restul de 30% dintre respondenţi spun că au un demers consecvent şi proactiv de construire a acestuia.

Cei care nu au ales până acum să îşi construiască brandul personal spun ca principalul motiv este faptul că nu au timp pentru această activitate (25%), nu este o prioritate pentru ei (19%) sau nu s-au gândit la acest aspect (14%).

Pe de altă parte, numai 26% dintre respondenţii care deja îşi construiesc brandul personal spun că fac acest demers de peste 10 ani. Cei mai mulţi dintre aceştia (38%) lucrează la brandul personal de 1-3 ani, iar 21% îşi construiesc brandul personal de 4-7 ani.

Conform aceluiasi studiului, putin peste jumatate dintre respondenţi pun pe primul plan comunicarea experienţei lor de afaceri şi a competenţelor relevante pentru a-şi construi brandul personal, dar 54% consideră comunicarea propriilor valori drept partea cea mai importantă a acestui demers.

Canalele folosite pentru comunicarea publică a brandului personal sunt dominate de retelele de socializare clasice, cum ar fi LinkedIn (59%) şi Facebook (53%). Pe locul trei sunt evenimentele care dau ocazia de a vorbi în public (38%). Blogul personal apare pe ultimul loc cu numai 12%.

Chiar dacă 27% dintre respondenţi spun că au un proces care să le faciliteze identificarea temelor relevante pentru dezvoltarea brandului personal, din care 7% nu îl aplică încă, restul de 73% nu au un astfel de proces şi din aceştia numai 36% lucrează la asta.

Cele mai importante trei beneficii aduse de brandul personal sunt recunoaşterea şi vizibilitatea pe care le aduce, faptul că dezvoltarea acestuia face parte din strategia de evoluţie profesională, dar şi creşterea angajabilităţii pe piaţa muncii.

CITESTE SI:  Indicii bursieri și aurul au atins noi maxime istorice, corelația negativă dintre cele clase de active fiind istorie

Studiul mai releva faptul ca un numar mic de respondenţi au locat un buget lunar pentru activităţi care să conducă la construirea brandului personal. Cei mai mulţi respondenţi (37%) care alocă un astfel de buget sunt cei de 34-49 ani, ceea ce corespunde cu o etapă foarte activă din viaţa profesională, la fel ca şi în cazul celor de 25-33 de ani, care răspund pozitiv în procent de 36%.

‘Brandul personal este ce, cât şi în ce fel comunicăm cine suntem. Este managementul percepţiei celorlalţi despre tine, după ce ai comunicat cine eşti. Brandul personal influenţează relaţiile cu ceilalţi şi facilitează aderenţa la valorile pe care le susţii prin opiniile şi proiectele tale. Este un instrument care cere pricepere, dacă vrei ca scopul pe care şi-l propui să fie atins.

Este despre cum te porţi cu ceilalţi, cum vorbeşti, cum te îmbraci, ce postezi pe LinkedIn sau la ce dai like pe Facebook. Prin studiul de faţă am vrut să aflam care este nivelul de conştientizare din România asupra importanţei tuturor acestor aspecte ce ţin de brandul personal. Am încredere că prin acest demers subliniem nu numai importanţa subiectului, ci punem în circulaţie şi un conţinut de valoare’, a afirmat Constantin Măgdălina, expert Tendinţe şi Tehnologii Emergente, co-autor al studiului.

‘Prin prezentul studiu, ne-am propus să aflăm modul în care este percepută importanţa brandului personal în mediul de afaceri din România. Am vrut să aflăm câţi respondenţi îşi construiesc consecvent şi proactiv brandul personal, care sunt principalele canale de comunicare ale brandului personal, care consideră respondenţii că sunt beneficiile asociate construirii brandului personal, ce personalităţi sunt nominalizate ca modele de pe scena internaţională, a declarat Elena Badea, managing partner Valoria, co-autoarea studiului. AGERPRES

Foto credit: Iqoncept | Dreamstime.com