BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Buletin evoluții bursiere și rezultate companii americane

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Astăzi a fost o nouă zi bogată in rezultate financiare ale companiilor din Statele Unite si câteva date economice importante.

Noile comenzi pentru bunurile durabile fabricate în SUA au crescut doar cu 0,5% de la o lună la alta în martie 2021, cu mult sub prognozele pieței care estimau o creștere de 2,5%, pe masură ce problemele de pe lanțul de aprovizionare au afectat din nou producția.

Asta vine dupa ce în februarie, comenzile au scăzut cu 0,9 la sută, primul declin lunar din aproape un an din cauza furtunilor de iarnă din Texas și alte state din sud au condus la restrângerea producției și au întârziat unele transporturi.

Pe componente, produsele metalice au crescut cu 3,6% și au contribuit cel mai mult la creștere iar comenzile pentru echipamente de transport au scăzut cu 1,7%, iar cele pentru autovehicule au crescut cu 5,5 la sută.

Pe de altă parte, am sintetizat si rezultatele catorva dintre cele mai importante companii care au raportat recent:

TESLA – După o scurta e elementară socoteala, Tesla continuă să piardă bani din activitatea de baza, adică din vanzarea de automobile electrice.

Desi a raportat un profit de 438 de mil dolari, trebuie să spunem ca Tesla a primit 518 milioane dolari subvenții sub forma certificatelor verzi, ceea ce inseamnă dacă nu le-ar fi primit era in continuare pe pierdere.

Unde mai punem faptul ca face bani si din trading, compania a înregistrat un impact pozitiv de 101 milioane dolari din vânzările de Bitcoin în cursul trimestrului I. Dovada sta faptul ca de la anunțarea rezultatelor, care de altfel sunt spectaculoase comparativ cu cele anterioare, cotația actiunii s-a corectat.

Compania a raportat livrări de vehicule de 184.800 de automobile Model 3 și Model Y, depășind așteptările și stabilind un record, cu toate acestea, compania a mai spus că nu a produs niciunul dintre modelele sale sedan Model S sau SUV-uri Model X, problemele legate de lanțul de aprovizionare vor rămâne probabil o provocare pentru Tesla si în acest an.

Mai mult, datorita cresterii spectaculoase de la un an la altul, peste 100%, au inceput să apară probleme cu timpi de așteptare frustrant de lungi pentru reparații ale automobilelor.

AMERICAN EXPRESS – A raportat rezultate bune, dar 2021 va fi un an de tranziție si recuperare. Companiile de carduri au fost puternic afectate în ultimul an, asta deoarece consumatorii au cheltuit mai puțin pentru călătorii și divertisment în timpul pandemiei.

American Express a înregistrat venituri de 9 miliarde de dolari în primul trimestru, o scădere de 12% față de trimestrul de acum un an.

Cu toate acestea, profiturile au depășit așteptările, American Express câștigând 2,74 USD pe acțiune – mai bine decât cei 0,41 USD câștigați în primele trei luni ale anului 2020 și cei 1,75 USD așteptați de analiști.

Acțiunile s-au descurcat bine anul acesta,+ 21% până în prezent, mai bine decât Visa (V) și Mastercard (AM), care au crescut cu 5,3% și, respectiv, cu 8,5% în aceeași perioadă.

UBS – Banca elvețiană a raportat marți venituri nete de 1,8 miliarde de dolari în primul trimestru al anului 2021, si a dezvaluit un impact major asupra câștigurilor din scandalul care a implicat Archegos Capital.

Banca a declarat că veniturile au fost mai mici cu 774 de milioane de dolari, ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor de către fondul speculativ Archegos, care s-a prăbușit luna trecută după asumarea unui risc prea mare.

Cu toate astea venitul net al UBS pentru primul trimestru a marcat o creștere de 14% față de un an mai devreme. Analiștii se așteptau ca cifra să ajungă la 1,6 miliarde de dolari în această perioadă, potrivit Refinitiv. Pe de alta parte, veniturile din asset management, investment banking si gestionarea averii au sporit. 

CITESTE SI:  Agroserv Mariuța raportează vânzari de 80 de milioane de lei în 2023 și o pierdere netă

Mai avem incă o bancă elvețiană, respectiv Credit Suisse, care a raportat pierderi după scandalul Archegos in valoare de 4,8 mld $, creditorul elvețian se așteaptă să aibă de asemenea o pierdere suplimentară în al doilea trimestru de aproximativ 600 de milioane de franci elvețieni, de aici Credit Suisse a raportat joi o pierdere netă de 252 milioane de franci elvețieni (275 milioane de dolari) pentru primul trimestru.

Toate astea dupa ce in martie, și-a ajustat activitatea de administrare a activelor și a suspendat bonusurile după prăbușirea Greensill Capital, o firmă britanică de finanțare a lanțului de aprovizionare.

HSBC – A raportat un profit înainte de impozite in creștere cu 79% față de acum un an pana la 5,8 miliarde de dolari, depășind așteptările analiștilor de 3,346 miliarde de dolari.

Banca cu sediul la Londra, dar care realizează cea mai mare parte a veniturilor sale în Asia si este listata si la Hong Kong Stock Exchange, a raportat venituri de aproape 13 miliarde de dolari – mai mici cu 5% în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Banca a spus că reflectă mediul ratei dobânzii scăzute. HSBC a declarat că toate regiunile au fost profitabile în primul trimestru. HSBC a declarat de asemenea că perspectivele economice s-au îmbunătățit, dar nu va plăti dividende trimestriale în 2021, va lua totusi în considerare o plată intermediară la rezultatele sale semestriale din august.

La Bucuresti, am avut inca un plasament privat realizat cu succes. Compania Agroserv Mariuța care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a atras 4 milioane euro printr-un plasament privat de acțiuni (contra a 24,9% din actiuni), intermediat de BT Capital Partners, iar acțiunile vor fi listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare de la Bursa de Valori București, aceasta fiind cea mai mare ofertă de acţiuni realizată până acum pe această piaţă.

Plasamentul a fost suprasubscris de 3,6 ori, în total fiind înregistrate subscrieri de aproximativ 70 milioane de lei, în condiţiile în care subscrierea maximă pe investitor a fost limitată la 1 milion de lei.

Mai avem un plasament privat, compania Visual Fan care detine brandul Allview, de data asta intermediat de Tradeville a facut o majorare a capitalului social prin aport în numerar, oferta fiind suprasubscrisa de peste 6 ori. Fondurile atrase vor fi folosite pentru finanțarea activității curente a companiei, accelerarea vânzărilor și intensificarea campaniilor de marketing.

Una dintre vedetele pietei AeRO, MAM Bricolaj, a inregistrat o crestere a vanzarilor in cadrul retelei de magazine de peste 45%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2020.

Cresterea este datorata atat cresterii numarului de clienti si a numarului de tranzactii, cu peste 28% fata de T1 2020, dar si a valorii bonului mediu pe tranzactie, cu peste 13% fata de anul precedent.

Compania isi mentine tintele de crestere pentru urmatoarea perioada si are in plan continuarea dezvoltarii retelei de magazine si la nivel national. In data de 30.03.2021, in urma unei investitii de 1,65 milioane de euro, MAMBricolaj S.A. a deschis un nou magazin in str. Prelungirea Ghencea nr. 299-301, Bucuresti.

Mai avem, 2Performant, care a aprobat în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din data de 23 aprilie bugetul de venituri și cheltuieli pe acest an, conform căruia compania țintește o cifră de afaceri de 25,58 milioane de lei, în creștere cu 26% față de 2020.

Compania a aprobat în cadrul AGA ca în baza rezultatelor financiare din 2020 să acorde acțiuni gratuite acționarilor săi, în raport de 4 acțiuni gratuite la 1 acțiune deținută, printr-o majorare a capitalului social cu suma maximă de 495.970,4 lei. Acordarea de acțiuni gratuite va fi realizată după finalizarea operațiunii de majorare de capital social prin aport în numerar, astfel încât și investitorii care vor participa la majorarea de capital vor beneficia de acțiuni gratuite.