BET
10549.44
-1.12%
BET-TR
20510.66
-1.13%
BET-FI
47098.09
-0.44%
BETPlus
1575.63
-1.13%
BET-NG
802.45
-0.3%
BET-XT
933.39
-1.02%
BET-XT-TR
1803.12
-1.03%
BET-BK
1984.47
-0.78%
ROTX
23827.7
-1.44%


Bursa de Valori Bucuresti dă startul unei noi ediții Made in Romania, program dedicat antreprenorilor români

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a publicat astazi, 29 martie, volumul „Made in Romania: 15 companii pentru cresterea economiei romanesti si povestile lor de succes” si da startul celei de-a cincea editii Made in Romania.

Cartea include povestile de succes ale celor 15 companii finaliste in editia Made in Romania din 2021. Pe parcursul celei de-a V-a editii a programului Made in Romania care debuteaza astazi continuam sa cautam companiile antreprenoriale romanesti care transforma in bine economia si vietile oamenilor alaturi de care si pentru care lucreaza.

Antreprenorii romani, partenerii si sustinatorii, precum si angajatii companiilor romanesti, pot nominaliza de astazi, 29 martie, pana pe 31 mai compania preferata pentru a fi inclusa in programul Made in Romania. Nominalizarile pot fi realizate pe www.investingromania.com, platforma care continua sa ofere 24/7 posibilitatea conectarii directe a antreprenorilor cu investitori si consultanti, precum si cu alti antreprenori.

Cele 15 companii finaliste ale editiei Made in Romania din 2021 au fost: Agricola International, Artesana International, Dacia Plant, Druid, Elefant Online, Elis Pavaje, Fortech, Grande Gloria Production, One United Properties, Plant an App, Roca X, SanoPass, Secom, SeedBlink si Zitec. Radio Guerrilla a primit premiul special „Radioul Antreprenorilor” Made in Romania 2021. Cartea publicata astazi este disponibila online pe www.investingromania.com.

In fiecare an descoperim si promovam, prin intermediului programului Made in Romania, ingeniozitatea, creativitatea si munca asidua de care dau dovada zi de zi antreprenorii romani si echipele pe care le-au construit in jurul ideilor lor de afaceri. Intr-adevar, la fiecare editie Made in Romania avem 15 companii finaliste, dar proiectul Made in Romania este despre toate companiile parte din acest program, aproape 1.000 de astfel de companii din 2017 pana acum. Suntem increzatori in conceptul Made in Romania si abia asteptam sa aflam cine sunt antreprenorii Made in Romania din acest an.”, a declarat Radu Hanga, Presedintele Bursei de Valori Bucuresti.

Sustinerea antreprenorilor romani prin intermediul solutiilor de finantare disponibile in piata de capital fac parte integranta dintr-un pilon de baza a strategiei Bursei de Valori Bucuresti. In ultimii ani, Bursa romaneasca a demonstrat ca este o optiune eficienta pentru dezvoltarea si sustinerea mediului antreprenorial local.

Anul trecut am avut 23 de noi companii la bursa, iar in primul trimestru din acest an avem deja sapte companii listate. Programul Made in Romania este din acest punct de vedere esential in dezvoltarea pietei de capital, alaturi de alte proiecte pe care le derulam pentru a aduce Bursa cat mai aproape de oamenii de afaceri si de investitori.”, a afirmat Adrian Tanase, Directorul General al Bursei de Valori Bucuresti.

CITESTE SI:  Ascendia raportează o creștere cu 68% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului

Programul Made in Romania este structurat in patru etape. In prima etapa, 29 martie – 31 mai, publicul larg, precum si membrii Comitetului de Nominalizare, pot propune companii pentru a fi incluse in programul Made in Romania derulat in acest an.

Pot fi nominalizate in program companii romanesti care au in structura actionariatului minim 51% persoane fizice/juridice rezidente. Pot fi nominalizate companii din toate industriile si de toate dimensiunile cu o conditie minima de 3 ani de activitate sau ca in ultimul an raportat cifra de afaceri sa fie de cel putin 250.000 euro.

Sunt exceptate de la nominalizare companiile finaliste in editiile Made in Romania din anii 2021, 2019 si 2018, companiile partenere in programul Made in Romania sau parte dintr-un grup cu un partener Made in Romania in editia curenta, precum si cele care sunt in proces de listare actiuni sau obligatiuni la bursa.

Luna iunie este dedicata selectiei celor 50 de companii semifinaliste de catre membrii Comitetului de Nominalizare. In luna iulie, dintre cele 50 de semifinaliste publicul va stabili prin vot trei dintre cele 15 companii finaliste ale acestei editii.

Celelalte 12 finaliste sunt stabilite de un Juriu format din experti in diverse domenii ale economiei.

Cele 15 finaliste ale editiei din acest an urmeaza sa fie anuntate in septembrie, in cadrul unei Gale de Premiere. In perioada octombrie – noiembrie, alaturi de partenerii Made in Romania, vom organiza programul de mentorat, la care vor putea participa companiile finaliste si semifinaliste, companii nominalizate in editia curenta sau care se inregistreaza in platforma programului.

Proiectul Made in Romania a fost lansat in 2017, pentru a identifica si promova companiile de top din Romania. In precedentele patru editii, aproape 1.000 de companii au intrat in contact cu piata de capital prin intermediul programului Made in Romania.

De la debutul programului, un numar de 16 companii au venit la bursa cu actiuni sau obligatiuni, trei dintre ele atat cu actiuni cat si cu obligatiuni. Rundele de finantare derulate de acestea insumeaza peste 212 milioane euro.

Pe parcursul editiei din acest an, Microsoft continua sa fie Partenerul Strategic Made in Romania, alaturi de partenerii care sprijina derularea proiectului: Banca Transilvania, BT Capital Partners, BRK Financial Group, Dendrio, BRD Asset Management, Impetum Group, Mazars, SeedBlink, Termene.ro, TradeVille, UiPath. Sustinatorii programului Made in Romania sunt ANIS, DoingBusiness, Romanian Business Leaders, ARIR si partenerul media Digi24.