BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Cadrul fiscal instabil, marea provocare a firmelor mici si mijlocii

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Efectele influentelor fiscale si probleme legate de resursa umana, sunt resimtite mult mai profund de catre companiile mici si mijlocii însă acestea pot dovedi o capacitate mai mare de adaptare şi flexibilitate, se arată într-un studiu al firmei de consultanţă AVISSO.

Studiul pecizeaza de asemenea ca principalele dificultăţi cu care se confruntă mediul antreprenorial românesc sunt cadrul fiscal instabil, provocările pieţei forţei de muncă, lipsa de predictibilitate şi crizele politice succesive.

În opinia experţilor AVISSO, IMM-urile trebuie să acorde o atenţie deosebită managementului financiar, cel care poate face adeseori diferenţa între profit şi faliment. Un cashflow cu probleme duce la crize, iar atenţia este distrasă de la activitatea de bază. În acest context, soluţia la îndemână pentru afacerile care nu îşi permit propriul departament de contabilitate constă în externalizarea acestor activităţi, obţinând astfel o plasă de protecţie într-un ecosistem fiscal lipsit de predictibilitate, cu multe schimbări care se produc în legislaţie uneori, de la o lună la altă.

Indiferent de dimensiunile acesteia, o companie trebuie sa ţintă cont de procedurile scrise şi bine implementate, de ierarhia bine stabilită, fişe ale postului riguros întocmite, evaluări serioase şi periodice ale personalului, precum şi de încurajarea feedback-ului din partea angajaţilor.

‘Antreprenoriatul presupune o doză mare de risc, iar în cazul unui antreprenor debutant trebuie să prevaleze realismul în privinţa resurselor pe care le poate mobiliza. Determinarea pentru a reuşi, pentru a intra şi rămâne pe o piaţă este cu atât mai mare cu cât riscul financiar este unul personal. Pentru tinerii antreprenori, şansele de succes sunt mai mari atunci când aceştia deschid o afacere în domeniul pe care îl cunosc cel mai bine’, a declarat Mirabela Miron, preşedinte AVISSO.

CITESTE SI:  Peste 400 de mil de lei au intrat în fondurile de investiții în luna ianuarie, cele mai mari sume fiind în fondurile de obligațiuni și cele de acțiuni

În cazul accesării de fonduri nerambursabile, în absenţa unei consilieri de specialitate, companiile se pot expune riscului de a nu înţelege pe deplin dificultatea implementării unor astfel de proiecte. Nerespectarea indicatorilor asumaţi prin cererea de finanţare şi a planului de afaceri în termen de 3-5 ani de la finalizarea implementării, atrag automat rambursarea totală sau parţială a sumei primite.

‘Deşi ghidul de finanţare precizează o cota de finanţare nerambursabilă de 70% şi o contribuţie a beneficiarului de doar 30%, de cele mai multe ori, costurile colaterale, care pot fi dobânzi la credite bancare contractate pentru derularea activităţilor din proiect până la obţinerea finanţării nerambursabile sau alte comisioane adiacente, pot scădea procentul real de finanţare nerambursabilă cu până la 50%’, a adăugat Mirabela Miron.

Potrivit acesteia, doar 44.000 din cele 450.000 de firme existente în România sunt eligibile pentru a primi finanţare din partea băncilor şi că instituţiile bancare sunt interesate să vadă în proiecţiile financiare capacitatea unui business de a economisi. AGERPRES

Foto credit: Petrkurgan | Dreamstime.com