BET
10908.72
-0.32%
BET-TR
21209.58
-0.32%
BET-FI
46961.54
-0.25%
BETPlus
1630.28
-0.33%
BET-NG
835.5
-0.22%
BET-XT
963.33
-0.36%
BET-XT-TR
1861.05
-0.37%
BET-BK
2059.96
-0.27%
ROTX
24597.74
-0.4%


E-commerce-ul din Romania isi poate dubla valoarea pana in 2020

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Comertul online in Romania va depasi 2,5 mld EUR anul acesta si isi poate dubla valoarea pana in 2020 estimează Asociaţia Română a Magazinelor Online din România (ARMO). „Infrastructură digitală solidă permite dezvoltarea comerţului online având suportul unei populaţii cu competenţe digitale bune. Vestea bună este că avem perspective favorabile de creştere în ambele direcţii, ceea ce ne îndreptăţeşte să anticipăm o dublare a comerţului online până în 2020. Shopping-ul online înseamnă să economiseşti timp şi bani, să găseşti diversitate mai mare de produse şi servicii mai bune, pe care să le accesezi din confortul propriei locuinţe”, a declarat Florinel Chiş, director executiv Asociaţia Română a Magazinelor Online.

Dintre cele 28 de state UE, România se situează pe ultimul loc în ceea ce priveşte digitizarea, iar progresele înregistrate în ultimii ani sunt mai degrabă lente, ţara noastra avand perspective foarte bune de creştere în perioada imediat următoare pe fondul măsurilor de dezvoltare a infrastructurii de comunicaţii, dar şi de creştere a competenţelor digitale”, după cum arată raportul intermediar privind sectorul digital din UE (EDPR), publicat recent de Comisia Europeană.

CITESTE SI:  Simtel Team raportează o cifră de afaceri de 37,6 mil de lei și un profit net de 3 mil de lei în S1 2022

Cu toate acestea, România deţine cea mai mare pondere a abonamentelor la Internet din Uniunea Europeană, iar utilizarea serviciilor mobile de bandă largă este în creştere accelerată.

Desi România are avantajul unor costuri scăzute de acces la Internet şi viteză foarte bună, doar 56% dintre români folosesc Internetul în mod regulat faţă de 79% media Uniunii Europene. Însă România are o bază solidă de absolvenţi în domeniul ştiinţei, tehnologiei, matematicii şi ingineriei, iar proporţia specialiştilor IT&C în economie creşte odată cu dezvoltarea a numeroase centre de software şi servicii aflate în căutarea de specialişti.

În raportul DESI pentru 2017, România face parte din clusterul de ţări cu performanţe scăzute, alături de Bulgaria, Grecia, Italia, Croaţia, Polonia, Cipru, Ungaria şi Slovacia. La polul opus, Danemarca, Finlanda, Suedia şi Olanda au cele mai avansate economii digitale din UE.

Foto credit:  Milena Moiola | Dreamstime.com