BET
16864.29
-0.09%
BET-TR
34991.35
-0.09%
BET-FI
60119.58
0.02%
BETPlus
2491.73
-0.14%
BET-NG
1203.47
0.1%
BET-XT
1436.79
-0.09%
BET-XT-TR
2947.66
-0.09%
BET-BK
3105.65
-0.03%
ROTX
37038.36
-0.05%


eMAG, OLX si elefant.ro, cele mai folosite platforme online

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

eMAG ocupă prima poziţie în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, fiind preferat de 58% dintre cumpărătorii online, clasamentul continuând cu site-ul de anunţuri OLX şi retailerul online elefant.ro, cu 12%, potrivit unei analize realizate de GPeC şi compania de cercetare iSense Solutions.

Potrivit datelor studiului, aceiaşi jucători ocupă primele trei poziţii şi în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, eMAG (73%), OLX (31%) şi elefant.ro (26%), completat de Okazii.ro (18%) şi H&M (17%).

În cadrul studiului se arată că vizitele cumpărătorilor în magazinele online se realizează de 3-4 ori pe săptămână, iar 77% dintre aceştia cumpără de cel puţin două ori într-un an de la acelaşi magazin. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenţi la preţul serviciilor sau al produselor şi aleg să cumpere online pentru a economisi timp.

Chiar şi cei care nu cumpără vizitează totuşi magazinele online de aproximativ cinci ori pe an. Un procent de 64% dintre aceştia nu intenţionează să cumpere online în următoarele trei luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realităţii (69%), imposibilitatea testării produselor achiziţionate (53%) sau potenţialul fraudării (51%).

Cu o medie de trei ori pe an, 90% dintre respondenţii studiului preferă să achiziţioneze din mediul online produse electronice şi electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziţia de computere, accesorii software şi hardware (82%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (80%), cosmetice şi produse farmaceutice (77%), sejururi şi servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicaţiilor (69%), cărţi, reviste şi DVD-uri (67%) sau produse alimentare şi catering (55%).

CITESTE SI:  Simtel obține o finanțare nerambursabilă de 12 milioane de euro pentru construirea unei centrale fotovoltaice

Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei/an), pentru achiziţia de electronice şi electrocasnice (1.076 lei/an), accesorii auto (818 lei/an), calculatoare, produse software şi hardware (793 lei/an) sau mobilă şi decoraţiuni interioare (715 lei/an).

În ceea ce priveşte fidelizarea clienţilor, 13% dintre respondenţii studiului nu au cumpărat în ultimul an de la acelaşi magazin online pentru că nu au găsit produsul sau serviciul căutat (54%), au găsit oferte mai bune în altă parte (27%) sau nu au fost mulţumiţi de serviciile magazinului (3%). De asemenea, 72% dintre respondenţii studiului declară că ar avea mai multă încredere în a face cumpărături online dacă ar există o asociaţie care să reprezinte interesele consumatorilor.

Atunci când optează spre achiziţiile online, românii sunt atenţi şi la condiţiile de garanţie şi servisare (84%), politica de retur a magazinului (80%), informaţii despre procesul de cumpărare şi modalitatea de plată (76%).

Cercetarea a fost realizată în luna aprilie 2017 pe un eşantion reprezentativ urban format din 1.012 respondenţi selectaţi din panelul online researchromania.ro, persoane cu vârstă peste 18 ani, utilizatori de internet.

Sursa: Agerpres