BET
10908.72
-0.32%
BET-TR
21209.58
-0.32%
BET-FI
46961.54
-0.25%
BETPlus
1630.28
-0.33%
BET-NG
835.5
-0.22%
BET-XT
963.33
-0.36%
BET-XT-TR
1861.05
-0.37%
BET-BK
2059.96
-0.27%
ROTX
24597.74
-0.4%


Facebook, Amazon, Google, Microsoft si Apple, cele mai valoroase branduri din lume

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Giganţii din IT – Google, Apple, Microsoft, Amazon şi Facebook – sunt pe primele cinci poziţii în Topul BrandZ 2017 al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial publicat de către WPP şi Kantar Millward Brown.

Amazon prezinta cea mai mare creştere în valoare nominală dintre brandurile din Top 100, ajungând printr-un plus de 40,3 miliarde dolari (+41%) la o valoare de 139,3 miliarde dolari, fiind pe locul 4 în clasament.

Google, Apple şi Microsoft îşi păstrează primele trei poziţii, crescându-şi valoarea cu 7% până la 245,6 miliarde dolari, 3% până la 234,7 miliarde dolari şi respectiv 18%, până la 143,2 miliarde dolari în ultimul an, în timp ce Facebook, brandul aflat pe locul 5, creşte cu 27%, ajungând la valoarea de 129,8 miliarde dolari. Valoarea cumulată a primelor 5 branduri din Top 100 BrandZ reprezintă 25% din valoarea totală a celor 100 de mărci din clasament, ceea ce confirmă poziţia lor dominantă în cadrul contextului actual de business.

‘Clasamentul global BrandZ din acest an continuă să demonstreze faptul că mărcile puternice produc un randament superior pentru acţionari, chiar şi în situaţiile în care climatul extern este unul turbulent. Supranumiţi ‘Cei Cinci Teribili’ de către unii, giganţii tehnologiei care conduc clasamentul sunt mai degrabă ‘Cei Cinci Neînfricaţi’ din punctul de vedere al competitorilor lor, ţinând cont de puterea impresionantă a brandurilor lor şi de poziţia lor aparent inexpugnabilă pe piaţă’, a declarat David Roth, CEO EMEA şi Asia în cadrul The Store WPP.

CITESTE SI:  Pavăl Holding cumpără 24% din acțiunile grupului Promateris

Printre aspectele interesante din clasamentul acestui an se numără şi intrarea în Top 10 a mărcii chineze Tencent (locul 8, cu o valoare de 108,3 miliarde dolari), în urma unei creşteri de 27% – a cărei platformă de socializare WeChat devine din ce în ce mai utilizată. Adidas este brandul cu cea mai mare creştere procentuală (+58%, 8,3 miliarde dolari), urmat de brandul chinez de alcool premium Moutai (48%, 17 miliarde dolari).

Clasamentul din 2017 arată că balanţa puterii a înclinat către brandurile din tehnologie orientate către consumatori, care creează ecosisteme menite să satisfacă mai multe nevoi, simplificând lucrurile în timp ce, în general, gradul de complexitate creşte. Mărcile legate de tehnologie (o definiţie care cuprinde domeniul telecomunicaţiilor şi retailul online), contribuie cu mai mult de jumătate la valoarea cumulată a brandurilor din Top 100, faţă de anul 2006, când aportul lor era de o treime. Aceleaşi mărci au crescut, în medie, cu 16% în ultimul an, comparativ cu o creştere medie de 4% a brandurilor care nu sunt din domeniul tehnologiei.

Din punct de vedere regional, mărcile din Statele Unite domină clasamentul, cu 54 branduri în top 100, care însumează 71% din valoarea totală a clasamentului.

Realizarea unei comunicări foarte bune oferă un avantaj mărcilor. Brandurile cu cea mai bună comunicare (printre care McDonald’s şi L’Oréal Paris) au crescut cu 196% în valoare, în timp ce brandurile cu cea mai slabă comunicare au crescut cu 47%. AGERPRES

Foto credit: Pressureua | Dreamstime.com