BET
12375.32
0.66%
BET-TR
23459.17
0.66%
BET-FI
50107.35
-0.59%
BETPlus
1845.89
0.6%
BET-NG
943.07
0.72%
BET-XT
1078.22
0.45%
BET-XT-TR
2030.27
0.45%
BET-BK
2253.51
0.13%
ROTX
27605.93
0.71%


Feel the Markets de astăzi: Care este prognoza de toamnă a Comisiei Europene și cele mai recente cifre economice alaturi de rezultatele companiilor care au raportat recent

Autor: Financial Market
Timp de citit: 6 minute

Daca Donald Trump nu va fi reales, Bursa americana ar trebui să inceapă să crească din nou, dar politicile sale ar putea fi blocate de un legislativ condus de democrati. In acelasi timp, venirea lui Joe Biden la Casa Alba ar putea aduce scăderi in piete, din cauza cresterilor de taxe pentru investitiile in instrumente financiare pe care candidatul democrat le-a promis in campania electorala.

Totodata, Biden este un adept al ideei de lockdown in opozitie cu Trump, ceea ce s-ar putea traduce in pierderi pentru companiile americane. Insa, pachetul de stimulare financiara propus de democrati, in valoare de 2.200 miliarde USD, este substantial mai mare fata de ceea ce propun republicanii (1.600 – 1.800 miliarde USD) si ar fi un generator de cresteri pentru Bursa de la New York.

Somaj SUA – Numărul americanilor care solicită ajutoare de șomaj a scăzut la 751 mii în săptămâna încheiată la 31 octombrie, față de nivelul revizuit al săptămânii precedente de 758 mii, dar peste așteptările pieței de 732 mii. Revendicările au fost la cel mai scăzut nivel de la sfârșitul lunii martie, dar au rămas cu mult peste nivelurile pre-pandemice.

Pe o bază neajustata, numărul cererilor a fost aproape neschimbat la 738 mii, comparativ cu 739 mii săptămâna precedentă. In schimb, numărul cererilor continue de șomaj din SUA, care măsoară numărul șomerilor care primesc o perioadă de ajutor de șomaj, a scăzut la 7,29 milioane în săptămâna încheiată pe 24 octombrie, comparativ cu așteptările pieței de 7,20 milioane și cel mai scăzut nivel de la

Ant IPO – Oferta publică inițială a grupului ANT a fost suspendată la cererea Bursei de Valori din Shanghai pe fondul unor probleme ce tin de reglementarea sectorului de tehnlogie financiara. Apare astfel un semn de intrebare vis a vis de reglementarea in general a sectorului tehnologic. In acelasi timp am vazut ca si Comisia Europeană este pe cale să propună o revizuire a reglementărilor din domeniul digital care ar putea afecta modelele de afaceri ale companiilor din Big Tech, decizia o sa propună revizuirea conținutului pe platforme precum Google și Facebook.

Decizie Bancii Angliei – Banca Angliei a luat piețele puțin prin surprindere în această dimineață, anunțând o extindere mai mare decât anticipată a programului său de relaxare cantitativă, promițând să crească stocul de achiziții de obligațiuni cu 150 de miliarde de lire sterline, ceea ce îi va permite să continue să efectueze achiziții pe tot parcursul anului 2021.

Dar, ceea ce doresc cu adevărat să știe piețele este dacă BOE va trecere la dobânzi negative în 2021 – și, deocamdată, se pare ca Banca nu oferă alte indicii. Poate că nu este deloc surprinzător, având în vedere că mai este aproximativ o săptămână până când băncile comerciale trebuie să răspundă unui sondaj și sa trimită feedback-ul lor băncii centrale cu privire la modul în care ratele negative ar putea afecta operațiunile lor.

Retail sales UE –   În septembrie 2020, volumul comerțului cu amănuntul ajustat sezonier a scăzut cu 2,0% în zona euro și cu 1,7% în UE, comparativ cu august 2020, conform estimărilor Eurostat. În august 2020, volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 4,2% în zona euro și cu 3,6% în UE.

Comparativ cu august 2020, volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 2,6% pentru produsele nealimentare, cu 1,4% pentru alimente, băuturi și tutun și cu 0,2% pentru combustibilii auto. Trebuie sa spunem totusi ca vânzările cu amănuntul sunt un indicator volatil, iar cifrele din august au fost mai sus datorita unei perioade de vânzări amânată în mai multe țări, acest lucru fiind de altfel confirmat de diferențele dintre țari, deoarece scăderile vânzărilor cu amănuntul au fost cele mai accentuate in Franța și Belgia – țări care au amânat perioada vânzărilor. Scăderea globală a zonei euro a fost însă foarte modestă și încă lasă vânzările cu 1,1% mai mari decât în ​​februarie 2020 – ultima lună înainte de inceperea pandemiei.

Retail sales RO – Vânzările cu amănuntul din România și-au revenit în septembrie, avansând cu 1,7% față de luna precedentă. Deși această creștere nu a fost deosebit de spectaculoasă, este suficient să ne consolidăm așteptările pentru un PIB puternic în trimestrul III. Descompunând pe sectoare de activitate, vânzările de carburanți au recuperat cel mai mult, dar numai pentru că au și scăzut cel mai mult în al doilea trimestru. Rămânem insă impresionați de performanța solidă a produselor nealimentare, care au crescut cu 14,9% în al treilea trimestru. Cifrele de astăzi prezintă o imagine puțin mai optimistă a ceea ce ne putem aștepta de la prima estimare a PIB-ul pe Q3 2020 săptămâna viitoare, care urmează să fie anunțat pe 13 noiembrie.

Analiză rezultate financiare companii

Vonovia – este cea mai importantă companie imobiliară rezidențiala privata din Europa ce ofera unitati de cazare chiriasilor si are în prezent aproximativ 415.000 de unități rezidențiale în toate orașele și regiunile din Germania, Suedia și Austria si administrează în jur de 73.000 de apartamente, portofoliul său valorând aproximativ 56,0 miliarde EUR. Vonovia este si o tinta a fondurilor de investitii precum Blackrock si Fidelity precum si a fondurilor de tip REIT. Afacerea a fost afectată doar marginal de pandemie si se concentreaza pe principalele tendințele pe termen lung cele de urbanizare accelerata, afirmand de altfel ca perspectiva este pozitiva pe termen lung.

CITESTE SI:  Agroland Business System obține o finanțare cu fonduri nerambursabile prin programul IMM AGRI-FOOD

BMW – Creștere solidă a volumului vânzărilor în al treilea trimestru pentru BMW Group, compania a recuperat din efectele perturbatoare din al doilea trimestru. În unele piețe, livrările au fost în creștere semnificativă față de același trimestru de anul trecut. Livrări către clienți în perioada din iulie până în Septembrie a crescut puternic la 675.592 unități (2019: 621.981 unități; + 8,6%).

Cu toate acestea, dupa primele nouă luni BMW a livrat 1.638.167 BMW, MINI și vehiculele marca Rolls-Royce, cu 12,5% mai puține decât în aceeași perioadă a anului precedent (2019: 1.872.451). Cererea clienților pentru autovehicule noi și second-hand recuperate, si-au revenit puternic în al treilea trimestru. Livrările de vehicule marca BMW au crescut cu 9,8% până la 585.239 unități (2019: 533.215unități), în timp ce MINI a terminat cu 1,9% în ultimele trei luni la 89.262 unități (2019: 87.561 unități). Rolls-Royce a livrat 1.091 de unități clienților (2019: 1.205 unități; – 9,5%). În China, cea mai mare piață din regiunea Asiei, o recuperare semnificativă se instalase deja în timpul celui de-al doilea trim. Iar in Q3, livrările au crescut cu 31,0% comparativ cu un an mai devreme (230.920 2 unități; 2019: 176.225 unități).

Mitsubishi – Mitsubishi Motors Corp a raportat miercuri o pierdere din exploatare de 29,3 miliarde de yeni (279,10 milioane de dolari) în cele trei luni încheiate la 30 septembrie, comparativ cu un profit de 6,3 miliarde de yeni cu un an mai devreme, pe măsură ce vânzările au scăzut în timpul pandemiei de coronavirus. Producătorul SUV-ului Outlander își va reduce forța de muncă și capacitatea de producție și închide reprezentanțe neprofitabile, în încercarea de a reduce costurile fixe cu o cincime în termen de doi ani. „Planul nostru de restructurare progresează mai repede decât am anticipat. Am redus costurile mai repede decât am planificat inițial ”, a declarat Takao Kato, CEO-ul Mitsubishi Motors, într-un briefing de presă telefonic, după ce compania a publicat rezultatele. Cel de-al șaselea cel mai mare producător de automobile din Japonia și-a păstrat prognoza pe tot anul pentru o pierdere din exploatare de 140 miliarde de yeni (1,35 mld $). 

Compania și-a redus obiectivul de vânzări pentru anul de afaceri cu 21.000 de vehicule la 824.000 de unități. În încercarea de a creste profitul anual de exploatare compania își reduce de asemenea prezența în Europa și America de Nord și se va concentra asupra Asiei. Ca parte a acestui fapt, va opri producția modelului său crossover SUV Pajero anul viitor și va închide fabrica din Japonia care îl produce.

Astra Zeneca – AstraZeneca a declarat că câștigurile din al treilea trimestru au crescut cu 55%, determinate de creșterea vânzărilor de tratamente împotriva cancerului, în ciuda întreruperilor cauzate de pandemia COVID-19. Producătorul anglo-suedez de medicamente a declarat joi că profitul operațional a crescut la 1,17 miliarde de dolari de la 757 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut. AstraZeneca cooperează cu Universitatea din Oxford pentru a dezvolta unul dintre cele mai atent urmărite vaccinuri COVID-19, care se află în stadiile finale în SUA, Marea Britanie și alte țări. CEO-ul Pascal Soriot a declarat joi că compania și-a „avansat” colaborarea cu Oxford și a reiterat planurile pentru continuarea studiilor pentru tratarea COVID-19.

BRD – În primele nouă luni, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de de 2.308 milioane RON, mai mic cu 5,7% față de perioada similară a anului trecut, scădere determinată în principal de contracția veniturilor nete din comisioane. Profitul net a fost de 738 milioane RON (față de 1.226 milioane RON în primele nouă luni din 2019), influențat de cheltuiala netă cu provizioane (în comparație cu o eliberare netă de provizioane în perioada similară a anului trecut), ce reflectă perspectiva înrăutățită asupra mediului macroeconomic. Banca are o rată a creditelor neperformante de 3,4% la finalul lunii septembrie 2020 și un grad ridicat de acoperire cu provizioane (76,4%). Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat o ușoară creștere (+0,2% față de finalul lunii septembrie 2019).

Finanțarea IMM-urilor a crescut (+7,3% în dinamică anuală) prin participarea activă la programul IMM Invest, cu credite aprobate de 700 milioane RON și avansul puternic al portofoliului de leasing de +17,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Depozitele retail au avut un ritm de creștere accelerat (+9,1%), determinat de intrări mai mari de la clienții persoane fizice (+8,3% în dinamică anuală). Depozitele companiilor au înregistrat o creștere de două cifre, determinată de un avans puternic al resurselor IMM-urilor (+23,8% în termeni anuali).