BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



ING Bank mizeaza pe digitalizare si creste cu peste 100.000 de clienti noi in ultimul an

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Pariul ING România pe o strategie digitală puternică și scorul NPS (Net Promoter Score), ce plasează ING ca cea mai recomandată bancă din România au adus 117.000 noi clienți activi în portofoliul băncii în ultimul an.

Schimbările tehnologice majore, comportamentul clienților precum și studiile recente de piață arată o societate care se îndreaptă tot mai mult către o economie digitală și care va renunța tot mai mult la cash. Direcția strategică a ING România este de a accelera transformarea digitală a serviciilor bancare, oferind astfel o experiență diferențiată clienților săi, iar rezultatele încep să se vadă în viteza cu care aceștia adoptă noile funcționalități.

Aceasta orientare strategică din ultimii ani, a dus la o creștere constantă și sustenabilă a bazei de clienți, adăugând 117.000 noi clienți activi comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (creștere de 12%) și un număr total de clienți activi de 1.054.000.

Cota de piață a atins 8,6% pentru împrumuturi și 7,9% pentru depozite, o creștere echilibrată și organică a portofoliului de clienți, cu 1,5% pentru creditare și 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru din 2016. Portofoliul de credite a crescut cu 23% în ultimul an, atingând pragul de 20 miliarde de lei în acest prim semestru, cu un portofoliu echilibrat între persoane fizice și companii. Creditarea companiilor mici și mijlocii a înregistrat o creștere de 31% de la un an la altul.

CITESTE SI:  Simtel obține o finanțare nerambursabilă de 12 milioane de euro pentru construirea unei centrale fotovoltaice

„Clienții noștri sunt cetățeni ai unei societăți digitale, folosesc internet banking-ul și soluțiile e-commerce și adoptă imediat noi produse digitale. O economie digitală este construită pe astfel de principii și ne dorim să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri și să rămânem cea mai bună bancă posibilă pentru ei. Am investit în Home’Bank, platforma noastră de internet banking pentru a face mai multe funcționalități disponibile online și multe sunt încă în pregătire.”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.

Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei în primul semestru al anului curent, cu 45% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea puternică a fost influențată de portofoliul de clienți retail și corporate, dar și de costul operational și nivelul de risc controlat. Profitul net a fost de 255 milioane lei, se arata intr-un comunicat al bancii.

La nivel international, ING Group a anunțat un profit brut de 2 miliarde de euro și continuă creșterea echilibrată a numărului de clienți și diversificarea activităților. Creditarea a depășit 6 miliarde de euro, iar depozitele nete au depășit pragul de 5 miliarde de euro. Baza de clienți din segmentul retail a crescut cu peste 700.000, până la 36,5 milioane raportați la finalul primului semestru din 2017.