BET
16009.52
0.75%
BET-TR
33218.43
0.74%
BET-FI
57504.25
1.41%
BETPlus
2375.59
0.71%
BET-NG
1140.41
0.7%
BET-XT
1367.72
0.77%
BET-XT-TR
2806.07
0.76%
BET-BK
2978.41
0.63%
ROTX
35341.99
0.96%



ING Bank România a raportat creșterea cotei de piață în 2017 si un profit brut de 584 de milioane de lei

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

ING Bank Romania a incheiat anul 2017 pe locul sase in clasamentul bancar local, cota de piață în functie de creditele acordate ajungand la 8,9%, iar valoarea netă a împrumuturilor fiind de 21,2 miliarde de lei, in crestere cu 21% față de anul anterior.

Home’Bank, platforma de internet destinata persoanelor fizice, a crescut semnificativ în 2017, ajungand la 830 000 de clienți activi dintre care jumatate (52%) au accesat aplicatia de mobil. Principalele oferte, de retail care au atras atenția clienților anul trecut au fost ING Card Complet și creditul digital de nevoi personale. 

Astfel, relansarea contului ING Card Complet a dus la creșterea cu 25% a numărului de clienți (până la 713.000) care încasează veniturile la ING. Totodata, lansarea cu succes a creditului de nevoi personale disponibil în aplicatia  Home’Bank prin intermediul semnăturii electronice a dus la o crestere a vanzarilor pe acest canal, banca consemnand un procent de 13% din totalul creditelor de nevoi personale, oferite online, in primele trei luni de la lansare.

Avem o cultura a inovației, iar scopul nostru este să le oferim clienților o experiență care să ne diferențieze. De aceea, ne reinventăm platformele astfel încât să devină o soluție adecvată nevoilor financiare ale clienților noștri, introducând – spre exemplu – creditul digital prin Home’Bank sau o platformă dedicată antreprenorilor, cum este ING Business” a mentionat Michal Szczurek, CEO-ul bancii despre strategia ING Bank în România.

Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, cu o alocare echilibrată între segmentul de persoane fizice (56%) și companii (44%). Astfel cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferință clară pentru moneda locală, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale. Creditarea către IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.

Valoarea depozitelor a crescut în același ritm susținut, fondurile atrase totalizând 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului trecut, cota de piață ING în fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7%.

CITESTE SI:  Grupul TeraPlast în anul 2023: Rezultate relativ similare anului precedent și creșteri bugetate cu 29% a cifrei de afaceri și cu 39% a EBITDA în anul 2024

Le propunem clienților noștri un model de banking diferit, care câștigă tot mai mult teren în România. În 2017 am fost, probabil, banca cu cea mai rapidă creștere organică. Le mulțumesc clienților și echipei ING pentru acest rezultat. Numărul clienților crește constant și, conform ultimului studiu Net Promoter Score, ocupăm primul loc în topul preferințelor lor. Sunt onorat să fim numărul 1 pentru clienții noștri din România” – completează CEO ING Bank România, Michal Szczurek.

De asemenea, ING a revenit pe piața românească de capital și s-a înscris ca participant în cadrul Bursei de Valori București la finalul anului trecut, din dorința de a diversifica oferta de produse și soluții de finanțare corporative dedicate clienților săi. In cadrul acestei strategii, ING a intrat și pe piața de finanțare a proiectelor imobiliare și urmărește selectiv oportunitățile din această industrie dinamică.

Anul trecut compania s-a transformat și a adoptat un nou mod de lucru. ING România a făcut tranziția de la un mod de organizare tradițională, specific băncilor, la un model „agile” inspirat de giganții din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google. Livrarea unui număr mare de proiecte, procese și servicii este realizată acum de 11 „triburi”, organizate în echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificării și executării inițiativelor de schimbare. Noua abordare a îmbunătățit timpul de lansare pe piață, calitatea și competitivitatea produselor și a crescut productivitatea.

Clienții noștri ne compară nu doar cu alte bănci, ci și cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât așteptările clienților noștri se schimbă, ne schimbăm și noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradițional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienților care caută o soluție financiară simplă, sigură și rapidă” – a adăugat CEO Michal Szczurek.