BET
11827.57
0.83%
BET-TR
23006
0.83%
BET-FI
49988.54
0.27%
BETPlus
1765.72
0.8%
BET-NG
882.38
0.53%
BET-XT
1034.68
0.73%
BET-XT-TR
1999.85
0.73%
BET-BK
2207.41
0.81%
ROTX
26515.61
0.6%


MedLife încheie anul 2018 cu o creștere de 29% a cifrei de afaceri și un profit de peste 16 mil lei

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, a anunțat incheierea anului 2018 cu o cifra de afaceri pro-forma, consolidata la nivel de grup, in valoare de 804 milioane de lei, inregistrand astfel o crestere de 29% fata de 2017. La capitolul EBITDA, grupul a obtinut o crestere de 33% fata de anul precedent, cifra pro-forma raportata la nivelul anului 2018 fiind de 103 milioane de lei. Rezultatul net a fost 16,42 mil lei, in creștere cu 88% față de finalul anului 2017.

In ceea ce priveste cifra de afaceri impartita pe liniile de business, clinicile si divizia corporate au cea mai mare pondere, 31%, respectiv 21%, iar de mentionat este ca segmentul clinicilor a avut o crestere de aproximativ 50% fata de 2017. Clasamentul este urmat de spitale si laboratoare, cu pondere de 20%, respectiv 17%. Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele obtinute sunt in linie cu estimarile initiale si semnificativ peste ritmul de crestere al pietei.

Anul 2018 a fost un an plin de provocari, de proiecte ce au vizat dezvoltarea prin achizitii. Am finalizat tranzactia Polisano si am adus in grupul nostru prin achizitia unor pachete majoritare alte trei companii, Ghencea Medical Center, Solomed si Transilvania Imagistica, iar in momentul de fata, am ajuns la o acoperire foarte buna a tarii. Totodata, am facut un pas important pentru o noua etapa de digitalizare a businessului prin adaugarea in portofoliu a celui mai mare hub de informatii medicale – sfatulmedicului.ro”, a declarant Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife Group.

Proiectele de dezvoltare au continuat si pe segmentul dezvoltarii organice. Grupul si-a consolidat pozitia in partea de vest a Romaniei, inaugurand prima hyperclinica din Oradea. Totodata, in toamna anului trecut a fost lansat oficial second brandul Sfanta Maria, fiind inaugurata prima clinica la Bacau. “Sfanta Maria a devenit un jucator important pe piata de servicii medicale din Romania, cu o retea extinsa de medici de familie si medici specialisti in contract cu CNAS, punand la dispozitia pacientilor servicii medicale de calitate si o paleta larga de analize. In 2019, acest al doilea brand al grupului MedLife se va dezvolta in continuare, avand ca strategie acoperirea oraselor sub 100.000 de locuitori astfel incat, indiferent de venituri, romanii sa aiba acces la servicii medicale de calitate”, a mentionat Mihai Marcu.

CITESTE SI:  iHunt Technology raportează majorarea cifrei de afaceri cu 10% după primele nouă luni

Pentru 2019, reprezentatii grupului MedLife isi propun sa mentina ritmul dinamic de dezvoltare. Compania a inceput anul prin anuntarea achizitiei pachetului majoritar din grupul de firme Rozsakert Medical Center din Ungaria, fiind singurul operator roman de servicii medicale private care se extinde peste hotare.

De la listarea la Bursa de Valori Bucuresti, dupa un an 2015 in care am avut o cifra de afaceri de 85 milioane de euro, am fost prima companie medicala privata din Romania care a depasit pragul de 100 milioane euro ajungand la 176 milioane euro la finele 2018. Acest lucru, coroborat cu achizitia pachetului majoritar a grupului Rozsakert din Ungaria si noile deschideri, ne dau speranta ca o sa fim primii care vor depasi pragul de 200 milioane de euro in 2019” a incheiat Mihai Marcu.