BET
16947.98
0.5%
BET-TR
35164.99
0.5%
BET-FI
60482.43
0.6%
BETPlus
2503.39
0.47%
BET-NG
1212.49
0.75%
BET-XT
1444.24
0.52%
BET-XT-TR
2962.94
0.52%
BET-BK
3118.34
0.41%
ROTX
37227.85
0.51%


MedLife raportează pentru o creștere a veniturilor cu 27% după primele nouă luni față de aceeași perioadă a anului trecut

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Grupul MedLife a inregistrat in primele 9 luni ale anului 2022 o cifra de afaceri consolidată pro-forma in valoare de 1.3 miliarde RON, in crestere cu 27% față de aceeasi perioada a anului trecut.

Potrivit reprezentantilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportata nu include doua achizitii importante: Spitalul Muntenia si Grupul Provita, acestea fiind in curs de aprobare a Consiliului Concurentei.

In ciuda inflatiei ridicate si a cresterii costurilor de consum, Grupul romanesc a inregistrat in T3 2022 un avans de doua cifre pentru majoritatea segmentelor de business.

Cele mai performante divizii au fost clinicile si spitalele, cu cresteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflecta efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp in care romanii si-au amanat vizitele la medic, de teama infectarii sau din cauza restrictiilor.

Banner Conor

Intr-un context marcat de numeroase incertitudini si de o inflatie accelerata in intreaga lume, si implicit pe plan local, MedLife demonstreaza inca o data capacitatea extraordinara de adaptare, continuand ritmul sustinut de dezvoltare la nivel national. Indiferent de circumstante, nevoile pacientilor guverneaza deciziile noastre de business.

Sanatatea nu tine cont de razboi, inflatie sau criza economica, de aceea, am continuat eforturile pentru a oferi solutii personalizate atat pentru angajatii celor aproape 10.000 de companii pe care le avem in portofoliu, cat si pentru milioanele de pacienti care trec pragul an de an unitatilor noastre”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

Cu toate astea, rezultatul net al grupului a suferit un declin de 42%, influențat de creșterea cheltuielilor operaționale cu peste 37%, o dinamică superioară veniturilor operaționale.

Dezvoltare accelerat pentru creșterea accesului la servicii medicale de excelență, atât in regim integrat cât și de nisă

Primele noua luni ale anului 2022 au fost intense atat prin prisma dezvoltarii organice, cat si a achizitiilor. MedLife a dezvoltat organic 7 unitati noi, printre care clinici de medicina dentara, la Craiova, Ploiesti si Arad, sub brandul DENT ESTET, noi hyperclinici in Targu Mures si Deva, si centre de nisa in Arad, Targoviste si Craiova.

Mai mult decat atat, in conformitate cu strategia Grupului, MedLife inchide al treilea trimestru din 2022 cu nu mai putin de 13 achizitii bifate in mai putin de 9 luni.

Potrivit reprezentantilor companiei, planurile de dezvoltare au vizat expasiunea prin achizitii cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar si cu intentia de a consolida nise precum oncologia, oftalmologia si mai nou, segmentul de wellness.

CITESTE SI:  Allview finalizează un proiect fotovoltaic de 1,3 MW în Drobeta-Turnu Severin

Printre companiile achizitionate de Grupul MedLife in ultimele 9 luni se afla: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timisoara, Medici’s, Opticristal Brasov, Spitalul Muntenia, precum si salile de fitness Sweat Concept si platforma digitala SanoPass.

Aditional procesului de extindere teritoriala, investitiile MedLife s-au indreptat anul acesta si catre procesele de digitalizare, inovatie si upgradare la nivelul echipamentelor si dotarilor medicale.

Totodata, odata cu dezvoltarea diviziei de chirurgie cu interventii robotice in cel mai mare spital din retea, s-a incheiat si prima etapa de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului.

Perspective 2023. Ritmul alert al achizitiilor va fi urmat, pe termen scurt, de o perioadă de așezare si consolidare

Reprezentantii MedLife se asteapta ca 2023 sa fie un an dificil din perspectiva economica, insa mizeaza pe faptul ca piata de servicii medicale si-a dovedit rezilienta de a face fata mai usor la diferite crize, comparativ cu alte industrii.

Pentru anul viitor Grupul romanesc are in plan continuarea dezvoltarii portofoliului de servicii, in special pe nise, dar pe termen scurt anunta o perioada de asezare si consolidare, ca urmare a activitatii intense de achizitii din ultimele luni.

Efectele pandemiei, razboiul, inflatia, criza energetica – toate au venit ca un boomerang peste intreaga Europa, inclusiv peste mediul de afaceri din Romania. Din fericire, pe noi, MedLife, ne-a prins cu o strategie de business foarte bine conturata, si am putut sa continuam planurile de expansiune prin achizitii si dezvotare organica.

Mai departe vom actiona prudent, in functie de context si tendintele din piata. Este firesc ca dupa extinderea accelerata din ultimele luni sa urmeze o perioada de asezare si consolidare la nivel de grup.

In paralel, vom continua sa oferim suport companiilor mari, mijlocii, dar si start-up-urilor pentru a le sustine business-ul in aceasta perioada greu de dus pentru mediul de afaceri. Totodata, vom fi alaturi de restul pacientilor care ne trec zilnic pragul cu solutii personalizate, nevoile acestora fiind prioritare in tot procesul nostru decizional”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.