BET
11530.21
-0.34%
BET-TR
22427.67
-0.34%
BET-FI
49366.89
-1.22%
BETPlus
1722.93
-0.34%
BET-NG
865.23
-0.42%
BET-XT
1010.74
-0.47%
BET-XT-TR
1953.57
-0.47%
BET-BK
2165.29
-0.31%
ROTX
25882.91
-0.52%


Netflix (and chill) revine din nou în atenția investitorilor

Autor: XTB Online Trading
Timp de citit: 3 minute

Netflix și-a lansat ieri rezultatele intermediare pentru al treilea trimestru din 2022, care s-au dovedit a fi cu mult peste așteptările analiștilor. Cu toate acestea, nu veniturile sau profitul net au stârnit cel mai mare entuziasm în rândul investitorilor, ci o informație cheie.

Melancolia de toamnă favorizează „serile cu Netflix”

S-a dovedit că Netflix a câștigat 2,4 milioane de abonați noi la nivel mondial între iulie și septembrie, mai mult decât dublu față de numărul așteptat de Wall Street.

Numărul de noi abonamente a însumat 2,41 milioane, față de estimarea de 1,07 milioane (conform Refinitiv). Acest lucru este semnificativ deoarece gigantul din sectorul de streaming care oferă divertisment de seară a cunoscut o scădere dramatică de 1,2 milioane de abonați în prima jumătate a anului 2022.

Concurența în creștere pe piața furnizorilor de streaming poate fi invocată drept motiv, dar Wall Street vrea să vadă rezultate, nu scuze. Și acele rezultate au fost văzute ieri.

banner investors day

Rezultatele Netflix pentru Q3 2022 și planuri ambițioase pentru Q4:

Netflix are acum un total de 223,1 milioane de abonați în întreaga lume. Rezultatele financiare cheie au fost, de asemenea, impresionante.

Venituri: 7,92 miliarde USD față de prognoza de 7,85 miliarde USD (creștere cu 6% YoY)

Câștig pe acțiune (EPS): 3,10 USD față de 2,22 USD (43,1% peste așteptări)

Netflix a decis să încerce “lovitura de grație” și a lansat previziuni ambițioase precum câștigarea a 4,5 milioane de noi abonați până la sfârșitul anului, depășind ușor estimarea Wall Street de 4,2 milioane.

Se pare că cifra poate fi mai mult decât un stimulent frumos pentru investitori. În timpul trimestrului, Netflix a lansat episoadele finale ale celui de-al patrulea sezon al hitului SF „Stranger Things”, precum și serialul „Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story”, care a devenit unul dintre cele mai vizionate seriale Netflix din toate timpurile.

banner investors day

În plus, la începutul lunii noiembrie, Netflix va introduce un plan de streaming de 7 USD pe lună, cu reclame pentru a atrage clienți frugali.

În plus, pentru Q4 Netflix plănuiește premiere ale unui nou sezon al serialului britanic despre familia regală, „The Crown” și o continuare a filmului din 2019, „Knives Out”.

CITESTE SI:  Acțiunile Disney scad cu peste 10% după raportările financiare trimestriale și perspectivele anului viitor

Numerele privind abonamente Netflix revin la creștere și au lăsat în urmă două trimestre de încetinire. Nivelul de peste 230 de milioane ar putea fi atins încă din Q1 2023.

Sursa: FactSet

De menționat că cifra de abonamente de 2,41 este mai mult decât dublu față de prognoza pesimistă de acum două trimestre. În plus, planul de a introduce o opțiune cu reclame a fost primit pozitiv de analiști.

Potrivit Evercore ISI, reclamele ar putea aduce venituri suplimentare cuprinse între 1 și 2 miliarde de dolari până în 2024. Netflix a estimat că 2022 va fi încheiat de concurenți cu pierderi operaționale combinate de „cu mult peste 10 miliarde de dolari”, comparativ cu profitul operațional anual așteptat al Netflix între 5 și 6 miliarde de dolari.

Accent polonez

Raportul trimestrial al Netflix a prezentat și… un accent polonez. Compania a menționat aniversarea intrării platformei de streaming în industria jocurilor.

Netflix oferă în prezent o bază de 35 de jocuri, dar încă 55 sunt deja în producție, multe dintre ele bazate pe IP-ul Netflix. Compania a menționat că această activitate aduce numeroase beneficii de vânzare încrucișată, citând ca exemplu seria Cyberpunk: Edgerunners (49 de milioane de ore vizionate), care a influențat vânzările de jocuri ale CD Projekt pe platformele PC.

Prognoze optimiste

Premierele noilor sezoane de seriale populare, un nou plan de streaming cu reclame și o perioadă a anului care încurajează petrecerea mai frecventă a unor seri din ce în ce mai lungi ”alături de” Netflix ar putea favoriza nu numai fanii lucrărilor pentru ecranul argintiu, dar și pe investitori.

Investitori care, în vremuri economice din ce în ce mai dificile, caută mai mult companii temporar subevaluate care pot avea potențial de creștere.

Mai ales dacă popularul „Netflix și chill” ar putea însemna să vizionezi „cu un ochi” serialul tău TV preferat în timp ce verifici simultan și cotațiile companiei selectate.