BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Proiect de digitalizare unic in HoReCa: aplicatia Out4Food a Grupului City Grill asigura 40% din vanzari

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

City Grill, cel mai mare grup de restaurante din România, s-a aliniat la tendințele digitalizării din domeniul HoReCa și a proiectat un program de fidelizare unic menit să crească business-ul din industria ospitalității. Acum, la 4 ani de la lansare, programul de fidelizare Out4Food reprezintă 40% din volumul total al încasărilor grupului.

Mai mult, aplicația a reușit să crească gradul de retenție al clienților de la an la an: 88,3% în 2016 versus primul semestru al lui 2017, când gradul de retenție a crescut la 94,9%.

Numărul vizitelor lunare ale clienților Out4Food a crescut cu 10%, statistici care validează succesul programului de fidelizare gândit astfel încât să satisfacă nevoile clientului, dar și așteptările lui.

Mai mult, în primele opt luni ale anului 2017 s-a înregistrat o creștere a tranzacțiilor prin intermediul platformei Out4Food cu 5,96% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar totalul veniturilor tranzacționate prin program a crescut cu 9,60%. Creșterea medie a încasărilor pe tranzacție în cadrul aplicației a fost de 4,84%.

Aplicația reprezintă un atu important și la capitolul clienți, în condițiile în care valoarea unui client Out4Food (cât consumă el în medie în restaurant) este cu 60% mai mare decât valoarea unui nonclient Out4Food. În plus, aplicația contribuie și la o bună retenție a clientelei fidele, în primul semestru al lui 2017 gradul de retenție a clienților din program fiind la 94,9% față de 2016 când era la 88,3%.

”Un studiu de piață realizat de curând ne arată că acest program de fidelizare reprezintă unul dintre cele mai importante motive pentru care clienții ne aleg pe noi. În plus, programul și aplicația reprezintă cel mai important avantaj competitiv pe care-l avem, iar cifrele confirmă acest lucru. Out4Food a ajutat la dezvoltarea business-ului, dar dovada imediată a utilității sale o reprezintă comunitatea puternică de clienți fideli creată în jurul brand-ului reprezentat de toate restaurantele City Grill, a explicat Ramona Popescu, marketing manager Grup City Grill.

CITESTE SI:  PwC România: Volumul și valoarea tranzacțiilor finalizate anul trecut au înregistrat cele mai mici cifre din ultimii trei ani

Aplicația de mobil Out4Food reprezintă un model unic în România pentru fidelizarea clienților, oferindu-le acestora o serie de beneficii importante, de la puncte acumulate la fiecare notă de plată ce se transformă în bani și cu care poți achita notele viitoare, până la vouchere de consumație și reduceri speciale. În plus, aplicația vine în întâmpinarea tendinței „cashless”, putând fi folosită pentru a plăti direct consumația, prin datele cardului bancar salvate anterior de utilizator în aplicație.

De la lansarea sa în 2013, programul de fidelizare Out4Food a crescut de la 18.000 de abonați activi în primul an până la 70.000 de abonați activi în momentul de față, peste jumătate dintre aceștia fiind utilizatori ai aplicației. Baza de date a aplicației este curățată o dată la 2 ani, cele 70.000 de conturi fiind cele cu activitate în utimele 18 luni, în total fiind peste 200.000 de conturi în platformă.

Out4Food generează în jur de 1000 de vouchere consumate lunar și, cum ofertele se schimbă tot lunar, înseamnă că aproape 1000 de persoane se bucură în fiecare lună de cadourile și ofertele City Grill. Lună de lună, 1200 de oameni aleg să își reserve masa prin aplicație, numărul acestora fiind în continuă creștere.
Out4Food a fost, de altfel, un factor important în dezvoltarea lanțului City Grill, aplicația ajutând restaurantele din grup să atingă o cifră de 12.000 de clienți zilnici. Mai mult, Out4Food este și un canal important de comunicare de la management către client și invers.