BET
12411.53
-0.84%
BET-TR
23527.52
-0.84%
BET-FI
50775.79
-0.81%
BETPlus
1851.17
-0.83%
BET-NG
941.69
-0.59%
BET-XT
1082.38
-0.81%
BET-XT-TR
2038.07
-0.81%
BET-BK
2264.57
-0.96%
ROTX
27656.91
-1.01%

Promateris raportează o creștere cu 22% a cifrei de afaceri în primele trei luni din 2022 și continuă strategia de investiții

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Promateris (BVB: PPL), grup industrial român și lider în Europa Centrală și de Est în producția de ambalaje biodegradabile și compostabile, raportează o cifră de afaceri consolidată de 42,7 milioane de lei în primele trei luni ale anului 2022, o creștere cu 22% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, EBITDA de 4,6 milioane de lei și un profit net de 1,2 milioane de lei.

Rezultatele din primele trei luni ale anului 2022 sunt pozitive, având în vedere contextul de piață dificil determinat de războiul din Ucraina și de mediul inflaționist. Cifra de afaceri a depășit maximul istoric înregistrat în 2021, când Promateris a avut o creștere generală de 61% față de anul precedent.

EBITDA s-a menținut la nivelul istoric al anului trecut, iar profitul net a înregistrat o scădere de 39% față de T1 2021, pe fondul situației economice ce a determinat creșterea abruptă a dobânzilor. Obiectivul nostru principal a fost creșterea vânzărilor, consolidarea poziției pe piețele în care activăm și securizarea clienților existenți, chiar dacă acest lucru a însemnat, punctual, o reducere a marjei datorită internalizării pe termen scurt a creșterilor de costuri.

În 2022, vom continua strategia de investiții în dezvoltarea afacerilor grupului pentru consolidarea poziției de lider în regiunea Europei Centrale și de Est,” a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.

Promateris are o politică bazată pe creștere susținută prin realizarea de investiții în dezvoltarea de capacități de producție, dar și în diversificarea portofoliului de produse.

În primul trimestru din 2022, acest lucru a condus la o creștere la nivelul amortizării echipamentelor, aspect care a avut un impact parțial și asupra rezultatului net înregistrat de companie pentru această perioadă.

CITESTE SI:  Claudiu Cazacu, XTB: Se apropie o furtună economică pe mai multe continente? În SUA, riscul recesiunii, în Europa, o posibilă criză a datoriilor suverane

La nivelul EBITDA, compania a înregistrat o creștere de 1% față de T1 2021, reușind să mențină un nivel ridicat în contextul volatilității prețurilor materiilor prime, prin transferul unei părți semnificative din creșterile de preț pe lanțul valoric.

Creșterea datoriilor pe termen lung reconfirmă strategia Promateris de a continua investițiile în dezvoltarea companiei și a capacităților de producție. Promateris vizează consolidarea poziției de lider regional în Europa Centrală și de Est în producția de ambalaje cu amprentă redusă de carbon.

Portofoliul de produse al Promateris este aliniat cu principiile European Green Deal, dar și cu legislația și directivele europene ce au ca scop reducerea risipei alimentare.

În ultimii cinci ani, Promateris a dezvoltat parteneriate internaționale cu centre de cercetare de renume din Europa, cu producători de top din industria producției de ambalaje sustenabile, dar și cu producători de echipamente specializate în realizarea de soluții inovative, cu amprentă redusă de carbon.

Aceste parteneriate poziționează grupul Promateris în topul companiilor cu cel mai dezvoltat portofoliu de ambalaje biodegradabile și compostabile din Europa Centrală și de Est. Promateris comercializează în acest moment produsele realizate în România în mai multe țări din regiune și își propune să își consolideze poziția pe aceste piețe, dar și să se extindă pe piețe noi.