BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Relatia client – agent imobiliar nu e pe placul romanilor

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Reprezentarea imobiliară exclusivă este de cinci ori mai puţin utilizată în România decât în Europa, se arată într-o analiză realizată de platformele imobiliare Wizmo.ro şi RE/MAX România remisă marţi AGERPRES.

Potrivit analizei, la nivel european peste 50% dintre listările imobiliare sunt gestionate de un singur agent, acesta reprezentând interesele unei singure părţi în procesul de vânzare sau închiriere.

‘Relaţia exclusivă cu un agent imobiliar este asemănătoare cu cea de natură juridică. Aşa cum nici un avocat nu poate reprezenta ambele părţi într-un proces, nici un agent imobiliar nu poate susţine simultan atât interesele vânzătorului, cât şi cele ale cumpărătorului’, a declarat Răzvan Cuc, preşedinte RE/MAX România.

Potrivit acestuia, pentru ca numărul de contracte de exclusivitate să crească este necesară o educare a agenţilor în acest sens, precum şi înfiinţarea unor norme ale industriei care să sprijine această abordare profesionistă. La această inerţie contribuie în egală măsură şi proprietarii imobilelor care nu cunosc suficient acest mod de lucru şi avantajele sale.

Astfel, printre beneficiile unui proprietar care alege reprezentarea exclusivă se numără analiza şi evaluarea pieţei, acces la un set de soluţii de marketing şi promovare mult mai eficiente, primirea unor materiale de promovare personalizate, dar şi preselectarea clienţilor.

CITESTE SI:  Buget Medlife 2024: Trecere pe profit net și creșterea veniturilor cu 18%

De asemenea, în această situaţie, agentul imobiliar exclusiv se implică în toţi paşii negocierii şi stimulează ofertanţii într-o competiţie cu scopul de a obţine cel mai bun preţ posibil. De cealaltă parte, exclusivitatea cu un agent pentru cel care cumpără sau închiriază o proprietate înseamnă că acesta nu va trebui să achite niciun fel de comision pentru tranzacţie.

‘Atunci când un posibil cumpărător sau chiriaş vede acelaşi anunţ listat de multipli agenţi, poate chiar cu preţuri şi descrieri diferite, încrederea lui în oferta respectivă scade şi trece cu uşurinţă la următorul anunţ. De aceea, pentru că o oferta să petreacă cât mai puţin timp online şi să capteze atenţia publicului, recomandăm şi noi că listările să fie unice, cu o descriere cât mai amplă şi corectă’, a declarat Marteen Deboo, CEO Wizmo.ro.

Din analizele Wizmo.ro reiese şi faptul că un contract de exclusivitate reprezintă o garanţie pentru agenţie că eforturile ei vor fi răsplătite. Astfel, dacă agenţia ştie că nu este singură care tranzacţionează o proprietate, eforturile sale în promovarea anunţului vor fi mai mici, ceea ce se traduce, implicit, într-o vizibilitate redusă a ofertei.

Foto credit: Dreamstime