BET
12631.92
0.49%
BET-TR
24551.29
0.48%
BET-FI
51102.06
0.79%
BETPlus
1882.01
0.43%
BET-NG
975.9
0.52%
BET-XT
1107.38
0.55%
BET-XT-TR
2138.64
0.54%
BET-BK
2306.53
0.56%
ROTX
28889.67
0.62%


Rezultate slabe pentru Apple și Amazon în Q3 pe fondul problemelor de aprovizionare și lipsa forței de muncă

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Apple, cea mai mare companie din lume din punct de vedere al capitalizării bursiere, a raportat ieri venituri aferente trimestrului trei calendaristic (al patrulea trimestru fiscal) sub așteptările analiștilor de pe Wall Street, principalul motiv invocat de catre CEO-ul companiei, Tim Cook, fiind constrângerile de aprovizionare cu materiale aparute pe tot parcursul perioadei.

Totusi, venitul total al Apple a crescut în continuare cu 29% pe o bază anuală și fiecare dintre categoriile sale de produse a inregistrat cresteri. Apple nu a oferit îndrumări oficiale de la începutul pandemiei, dar Cook a spus că se așteaptă la o „creștere solidă a veniturilor de la an la an” pana in luna decembrie, în ciuda faptului că Apple se va confrunta cu constrângeri mai grave de aprovizionare.

Iată rezultatele față de estimările consensuale Refinitiv:

• castig pe actiune (EPS): 1,24$ față de 1,24$estimat
• Venituri: 83,36 miliarde$ față de 84,85 miliarde $ estimate, în creștere cu 29% de la an la an
• Venituri iPhone: 38,87 miliarde $ față de 41,51 miliarde $ estimate, în creștere cu 47% față de an
• Venituri din servicii: 18,28 miliarde $ față de 17,64 miliarde $ estimate, în creștere cu 25,6% de la an la an
• Venituri din alte produse: 8,79 miliarde $ față de 9,33 miliarde $ estimate, în creștere cu 11,5% față de anul trecut
• Venituri Mac: 9,18 miliarde $ față de 9,23 miliarde $ estimate, în creștere cu 1,6% de la an la an
• Venituri iPad: 8,25 miliarde # față de 7,23 miliarde # estimate, în creștere cu 21,4% față de an
• Marja brută vin vanzari: 42,2% față de 42,0% estimată

Cea mai puternică creștere a categoriilor de produse Apple, în afară de iPhone, a fost în activitatea de servicii, care include vânzări din App Store, servicii de abonament pentru muzică și video, publicitate si altele. Serviciile Apple au crescut cu 26% anual, mai mult decât se aștepta compania.

Mac-urile Apple nu au crescut puternic, doar cu 1,6% anual, dar trimestrul nu a inclus vânzările de modele noi de MacBook Pro care au fost anunțate în octombrie. iPad-urile Apple au crescut cu 21% de la an la an, deși au fost limitate în aprovizionare.

Acest trimestru marchează pentru prima dată din aprilie 2016 când Apple nu a reușit să depășească estimările privind câștigurile și este prima dată din mai 2017 când veniturile Apple au ratat estimările, potrivit datelor Refinitiv.

CITESTE SI:  EVERGENT Investments raportează un rezultat net de 65,2 mil de lei la semestrul I 2022

De la inceputul anului cotatia actiunii s-a apreciat  cu 17%.

Amazon

Amazon, gigantul din sectorul e-commerce a publicat de asemenea rezultate mult sub asteptarile analistilor in aceeasi perioada, pe măsură ce consumatorii se întorc la magazinele fizice in detrimentul online-ului, iar compania se confruntă cu provocările lanțului de aprovizionare. Veniturile în trimestrul al treilea au crescut cu 15%, în scădere față de creșterea de 37% în aceeași perioadă a anului trecut.

Câștigul pe actiune au fost de 6,12 $ față de 8,92 $ per acțiune așteptat, iar veniturile de 110,81 miliarde de dolari față de 111,6 miliarde de dolari estimați, potrivit analiștilor chestionați de Refinitiv.

Pentru al patrulea trimestru, Amazon estimează vânzări între 130 de miliarde de dolari și 140 de miliarde de dolari, reprezentând o creștere între 4% și 12%.

CEO-ul Amazon, Andy Jassy, ​​a declarat că compania se așteaptă să-si asume „câteva miliarde de dolari” de costuri suplimentare în afacerile sale de consum în al patrulea trimestru, ca urmare a penuriei de forță de muncă, a costurilor mai mari ale angajaților, a constrângerilor lanțului global de aprovizionare și a costurilor crescute de transport, pe măsură ce intră în sezonul de vârf al sărbătorilor, a spus el.

Amazon a declarat că profitul operațional din al patrulea trimestru va fi în intervalul 0 și 3 miliarde de dolari, semnificativ în scădere față de profitul operațional de 6,9 ​​miliarde de dolari în aceeasi perioada a anului trecut.

Vânzările din magazinele online au crescut cu 3% față de anul anterior, până la 49,9 miliarde de dolari, în timp ce veniturile din magazinele fizice au crescut cu 13%, până la 4,27 miliarde de dolari.

Veniturile din servicii, care includ comisioane precum și taxele de livrare și expediere, au crescut cu 18%, până la 24,25 miliarde de dolari, o încetinire de la creșterea de 34% în al doilea trimestru și de 60% în primul.

Amazon Web Services a depășit estimările, veniturile crescând cu 39%, până la 16,11 miliarde de dolari, în timp ce analiștii se așteptau la vânzări de 15,48 miliarde de dolari. AWS a generat venituri din exploatare de 4,88 miliarde USD în perioada respectivă, în timp ce profitul operațional al companiei-mamă a fost de doar 880 milioane USD. Fără profitul considerabil de la AWS, Amazon ar fi înregistrat o pierdere in acest trimestru.

De la inceputul anului pretul unei actiuni Amazon a crescut cu 8%.